کد خبر: ۹۰۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۰
در اجتماع 90 هزار نفری مردم مشهد بیان شد

خاتمی: اینک شما و 22 خرداد و صندوق‌های رأی و میرحسین موسوی

می‌آییم تا بگوییم با دروغ و تزویر مخالفیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی گفت: «آقایان ادعا می‌کنند در زمان امام (ره) و دوران موسوی، هاشمی و خاتمی فساد همه‌جا را گرفته بود و آقایان آمده‌اند تا با فساد مبارزه کنند؛ این یعنی زیر سئوال بردن همه کشور، انقلاب، رهبری و دستاوردهای بزرگ شما مردم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رئیس دولت اصلاحات در این جمع پرشور، با بیان اینکه میرحسین موسوی به ارزش‌های نظام و ملت احترام می‌گذارد و می‌کوشد تا فشارها و تحقیرها نسبت ابران کم شود، گفت: «امروز کسانی هسند که به بهانه تخریب موسوی که رقیب انتخاباتی آنان است، نظام، امام (ره) و ملت را تحقیر می‌کنند و برای اینکه مهندس را خراب کنند می‌گویند در جنگ شکست خوردیم، ملت ما در جنگ خون دادند و فداکاری کردند تا اینکه دشمن را ناکام کردند و حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم».

وی با اشاره غیر مستقیم به خلافه‌گویی‌های احمدی نژاد در برابر دیدگان ملت، با بیان اینکه آقایانی که دوران اصلاحات را به دوران فلاکت تعبیر کردند، می‌گویند در جنگ شکست خوردیم، تصریح کرد: «من می‌گویم ما در این دوران شکست خوردیم چون مدیران کلان انقلاب را انتخاب نکردیم و این 4 سال اخیر ما، پر شد از فساد».

خاتمی ادامه داد: «آقایان ادعا می‌کنند در زمان امام (ره) و دوران موسوی، هاشمی و خاتمی فساد همه‌جا را گرفته بود و آقایان آمده‌اند تا با فساد مبارزه کنند؛ این یعنی زیر سئوال بردن همه کشور، انقلاب، رهبری و دستاوردهای بزرگ شما مردم».

رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگها وتمدنها این سئوال را مطرح کرد که «امروز فساد کجاست؟» و اظهار داشت: «طبق آمار معتبر بین‌المللی در این دوره 4 ساله، در میان 180 کشور دنیا رتبه فساد اقتصادی ایران با 54 رتبه تنزل به رتبه 141 رسیده و فساد اداری در ایران با 13 مرتبه تنزل به 106 رسیده است که گزارش دیوان محاسبات خودمان هم بر تخلفات صحه می‌گذارد».

وی تاکید کرد: «من می‌گویم دولت من لایحه پول‌شویی یعنی یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با فساد را تقدیم مجلس کرد، از دولت ضد فساد آقایان می‌پرسم سرنوشت این لایحه چه شد؟»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت میرحسین موسوی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه در دوران نخست وزیر مورد تائید و حمایت امام راحل خفقان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور حاکم بوده، اظهار داشت: «گویا امام (ره) و دولت‌های مورد تایید ایشان ایجاد خفقان کرده‌اند و آقایان آمده‌اند با خفقان مبارزه کنند و نتیجه آن در این 4 سال به زندان رفتن و ستاره‌دار شدن دانشجویان است».

وی ادامه داد: «من معتقدم هیچگاه چون امروز مردم مورد تحقیر و فشارقرار نگرفته‌اند و آزادی‌های مطلوب و مشروع جوانان، چون امروز محدود نشده است».

خاتمی با تاکید بر اینکه با آزادی اندیشه و مطبوعات آزاد هیچگاه در این حد مبارزه نشده است، افزود: «من قبول دارم که در زمان دولت من هم روزنامه‌ها را می‌بستند و با آزاداندیشی برخورد می‌شد اما تفاوت اساسی بین این دو دولت وجود دارد چرا که دولت اصلاحات همواره طرفدار آزادی و مخالف دستگیری و زندانی کردن آزاداندیشان بود اما امروز دولت، پیشتاز تعدیل مطبوعات و برخورد با آزاداندیشان است».

رییس بنیاد باران گفت: «گسترش خرافات هیچ‌گاه چون امروز نبوده است و ادعاهای عجیب و غریب که قابل فهم اسلام، امام زمان (عج) و ارزش‌های دینی نیست، چون امروز از سوی مسئولان رده‌بالای کشور رایج نبوده است».

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های عمیق دینی و نشر معتبر دینی در این دوران کاهش یافته است، تصریح کرد: «در این دولت به جای نشر آثار پرمحتوا، آثار خرافی و بی‌محتوایی که سبب وهن اسلام و فرهنگ ایرانی و نیز رواج اختلاف بین اقوام و مذاهب است با پشتیبانی‌های مالی و اداری دولت رواج یافته است».

خاتمی با بیان اینکه دروغ، تهمت و بهتان در این دولت رواج یافته است، گفت: «آمارهای نادر و پرونده‌سازی برای افراد و متهم کردن همه کس و همه چیز با توهمات باطل و آمارهای دروغ از اقدامات این دولت است».

رییس جمهور سابق کشورمان اولین انتظار مردم از مسئولان را پاسخگویی عنوان کرد و افزود: «بزرگترین مسئول اجرایی کشور می‌گوید تورم را به 16 درصد رساندیم و نمی‌گوید که از دولت قبل تورم 11 درصدی تحویل گرفته بودیم و قرار بود طبق برنامه چهارم توسعه، در سال 88 تورم یک رقمی شود؛ حتی به فرض که این ادعا درست باشد، 16 درصد افتخار است یا نشانه ناکامی شما؟»

وی افزود: «16 خرداد آقایان اعلام کردند تورم 16 درصد است و روز 17 خرداد بانک مرکزی تورم را بالای 23 درصد اعلام کرد، چرا به مردم دروغ می‌گویید، چرا برای تخریب رقیب هر نادرستی را بیان می‌کنید؟ این سبب بی‌اعتمادی مردم به شما و به کل نظام می‌شود».

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات و روز رای‌گیری خطاب به ملت ایران گفت: «خواهرم، برادر من، همه به صحنه بیایید که جمعه روز سرنوشت‌ساز است، بیایید و بگویید با دروغ مخالفیم، ایران سرافراز می‌خواهیم، خواهان آزادی، استقلال و پیشرفت هستیم و از اندیشه های روشن امام (ره) در برابر توهمات و اندیشه های باطل دفاع می‌کنیم».

وی افزود: «با حضور در پای صندوق‌های رای اعلام می‌کنیم که اخلاق را پاس داشته و بداخلاقی را نفی می‌کنیم؛ ما تصمیم گرفته‌ایم با اکثریت قاطع در انتخابات شرکت کرده و به سوی آینده‌ای بهتر که در آن عدالت، آزادی و اخلاق حاکم باشد حرکت کنیم».

رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگها وتمدنها با بیان اینکه میزان رای ملت و انتخابات قبله‌گاه مردم‌سالاری است، تصریح کرد: «در ایران عده‌ای می‌گویند رای مردم تزئینی است و اگر بتوانند یک سره انتخابات را حذف می‌کنند، حال اگر ما به صورت گسترده در انتخابات شرکت نکنیم، عده‌ای با رأی اقلیت به صحنه آمده و اساس جمهوری اسلامی را با خطر مواجه می‌کنند».

رییس بنیاد باران افزود: «خوشبختانه امروز به دلیل هوشمندی امام (ره) و رشادت‌های شهدای عزیز این اصول پا برجاست و به رغم کارشکنی‌های آنهایی که نمی‌خواهند خواست اکثریت حاکم باشد، جمهوری اسلامی پابرجا است و ما می‌خواهیم پای صندوق‌های رای بیاییم تا معادلات ضد آزادی به هم زده شود».

رهبر اصلاحات ادامه داد: «می‌آییم تا بگوییم با دروغ و تزویر مخالفیم و سیاست‌هایی که به لحاظ اخلاقی، اقتصادی و سیاسی به حیثیت ایران لطمه زده است نفی می‌کنیم، ما با همه وجود در انتخابات شرکت کرده و به میر حسین موسوی رای می‌دهیم».

وی با بیان اینکه من 10 سال در زمان امام (ره) در کابینه با مهندس موسوی همکاری داشتم، اظهار داشت: «نخست‌وزیر موفق جنگ به کارشناسی احترام می‌گذارد و امروز می‌گویم میرحسین مدیری موفق، مومن و کاردان است».

رییس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه مهندس موسوی دلی هنرمند و ذهنی ریاضی و بینشی انسانی دارد، افزود: «میرحسین انسانی است که به عدالت اما نه عدالت صدقه‌ای که عدالت توام با تولید ایمان دارد».

خاتمی تصریح کرد: «مهندس موسوی به همه اقوام و عقاید به عنوان شهروندان این کشور احترام می‌گذارد، به حقوق شهروندی ایمان داشته و برای احقاق حقوق زنان و مردان ما تلاش می‌کند».

رئیس دولت اصلاحات در توصیه‌هایی به هواداران مهندس موسوی گفت: «عده‌ای می‌خواهند با اطلاعات نادرست و ایجاد درگیری و فضای ارعاب و ناامن جلوه دادن شرایط، شما را در دام بیاندازند و لازم است تا با حفظ آرامش کامل، پاسخ خود را در پای صندوق رای به آنها بدهید».

سید محمد خاتمی جملات خود در خصوص روز انتخابات را با بیان اینکه «اینک شما و جمعه 22 خرداد و صندوق‌های رای و میرحسین موسوی» پایان داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
2
درود بر خاتمی بزرگ و درود بر مشهدی های باغیرت که از آرمان مردم ایران به جد دفاع کردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین