کد خبر: ۹۰۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان

رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهوری از ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران با پاکستان تا ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست، خبر داد.
رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتفای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری همچنین با ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، اظهار کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع و مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در خیابان‌های این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و به مردمی که همیشه از حق و عدالت دفاع کرده‌اند و می‌کنند سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: برای مردم و دولت پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی و نسل‌کشی‌ای که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها و آمریکا در غزه انجام می‌شود، به ستوه آمدند و عدالت را فریاد می‌زنند، همواره احترام قائلیم و مواضع آن‌ها را ستودنی می‌دانیم. 

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آنچه که امروز مردم دنیا را غصه‌دار کرده این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم آزاده جهان همه به ستوه آمده‌اند، اما یقین داریم موضع امت اسلامی و مردم ایران و پاکستان و ملت مقاوم فلسطینی‌ها پاسخ خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: ایران و پاکستان فقط همسایه نیستند، بلکه روابط دو کشور تاریخی، تمدنی و عمیقاً اعتقادی و دینی است. امری که ملت بزرگ ایران را با ملت بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات و باورهاست و این پیوند ناگسستنی است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بین ایران و پاکستان وجود دارد، اظهار کرد: حتماً تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور به کار گرفته شود. در نشست‌های مشترک با نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفتیم روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و در همه سطوح ارتقا ببخشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین