کد خبر: ۹۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور‌های خارجی هیچ جایگاهی در منطقه ندارند، تاکید کرد: حتی نام خلیج فارس را هم نمی‌توانیم با کسی تقسیم کنیم، زیرا ایران طولانی‌ترین ساحل را در خلیج فارس دارد.
دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار تنگسیری روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، با اشاره به اینکه اینجا خلیج فارس، پرشین گلف است، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند این اسم را عوض کند روز ملی خلیج فارس ۱۴ سال پیش نام گذاری شد و از آن روز تاکنون دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند دهم اردیبهشت افتخاری برای همه ایرانیان است، افزود: سال ۱۶۲۲ میلادی وطن را آزاد کردند و افتخارش برای این مردم هست. مقابله با پرتغالی‌ها نشان داد ایران و ایرانی در مقابل استکبار به هرگونه چه امپریالیسم یا استکبار ایستادگی خواهد کرد.

دریادار تنگسیری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مردم هرمزگان هم با استکبار جهانی مبارزه کردند و شهید دادند و هم در برابر نوکر استکبار که به تمامیت ارضی کشور ما حمله کرد بود. ایستادگی کردند. افتخار خلیج فارس متعلق به همه ایرانیان است، اینجا محل و مرقد بزرگان ما است، ما اینجا هستیم و اینجا میمیریم.

وی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به همه ایرانی‌ها است، تاکید کرد: کشور‌های خارجی در منطقه هیچ جایگاهی ندارد، آن‌ها بدانند که حتی نام خلیج فارس را هم نمی‌توانیم با کسی تقسیم کنیم، زیرا ایران طولانی‌ترین ساحل را در خلیج فارس دارد، یک هزار ۷۵۵ کیلومتر بدون احساب سواحل جزایر و چنانچه بخواهیم سواحل جزایر را نیز حساب کنیم چیزی حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل با خلیج فارس داریم، همچنین عمیق‌ترین مسیر دریانوردی را در آب‌های ایران است آبراهی بین المللی از بین جزایر ما عبور می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهمیت خلیج فارس در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: اهمیت خلیج فارس فقط به ۶۲ درصد صادرات نفت و یا ۴۰ درصد صادرات گاز نیست، زیرا زمانی که به تاریخ بر می‌گردیم می‌ببینم که پرتغالی‌ها با چه مشقت با شناور‌های بادبانی سال‌ها پیش به اینجا آمدند و تا بیرونشان نکردیم از این منطقه خارج نشدند.

وی تاکید کرد: خلیج فارس در امر راهبرد کشور بسیار مهم است و کشور‌های معاند هر کاری انجام دهند و هر چقدر بخواهند از اهمیت این منطقه کم کنند، نخواهند توانست.

دریادار تنگسیری با اشاره به شهدای جزیره هرمز گفت: جزیره هرمز ۳۸ شهید را تقدیم انقلاب کرد، در زمان دفاع مقدس این جزیره تنها سه هزار نفر ساکن داشت و ۳۵ شهید داد، از یک خانواده ۹ شهید افتخاری برای هرمزگان است این نشان می‌دهد که مردم چقدر پای کار هستند.

وی با بیان اینکه ما از کمیت مرزهایمان دفاع می‌کنیم، افزود: محکم پای مرز‌های کشورمان ایستاده ایم نه مانند آن زمانی که نفت ملی شد، آن زمان سه نفتکش از ایتالیایی‌ها اجاره کردند، اما نفت‌ها را در اقیانوس هند گرفتند و به شاه خبر دادند، آقا این سه نفتکش را گرفتند، شاه گفت، بگوید یکی را بگیرند و دوتای دیگر را بدهند. اما الان استکبار جهانی که ادعایش می‌شود نفتکش ما بگیرد ما نیز نفتکش‌های آن‌ها را خواهیم گرفت، و تا کنون نیز چنین کردیم، این به معنی اقتدار ایران و ایرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین