کد خبر: ۹۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳

واکنش آمریکا به مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از فلسطین

«رابرت وود»، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
واکنش آمریکا به مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از رأی منفی آمریکا به قطعنامه مذکور رابرت وود مدعی شد که «اقدامات یکجانبه» در سازمان ملل باعث پیشبرد راهکار دو دولتی نخواهد شد. 

او گفت: «رأی ما به معنی مخالفت با تشکیل کشور فلسطین نیست. ما به روشنی گفته‌ایم که از آن حمایت می‌کنیم و به دنبال پیشبرد معنادار آن هستیم.»

وی در ادامه گفت: «رأی ما در حکم اذعان به این اصل است که تشکیل کشور [فلسطین]تنها از خلل فرایندی امکان‌پذیر خواهد بود که شامل مذاکرات مستقیم میان طرف‌ها است.»

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که از حق فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل حمایت می‌کند.

تصویب این قطعنامه با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع در حکم یک نظرسنجی جهانی از کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، یک ماه بعد از آن است که ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت قطعنامه‌ای با همین موضوع را وتو کرد. 

تصویب این قطعنامه به معنی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نیست، اما به معنی آن است که اعضای این مجمع صلاحیت فلسطین برای این موضوع را تأیید می‌کنند. این تصویب همچنین اکنون به شورای امنیت توصیه می‌کند موضوع را «با نگاهی مساعد» مورد تجدید نظر قرار دهد.

رأی روز جمعه، با وجود این، حقوق و امتیاز‌های جدیدی به فلسطین اعطا می‌کند، از جمله اینکه فلسطین اکنون در جلسات مجمع کرسی در اختیار خواهد داشت هر چند که هنوز از حق رأی برخوردار نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین