کد خبر: ۹۰۸۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

بیانیه منامه: مخالف تلاش برای کوچ فلسطینیان هستیم

اجلاس سران کشورهای عربی در بحرین با صدور بیانیه پایانی بر مخالف خود با هرگونه تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان و درخواست برای توقف جنگ غزه تأکید کرد.
بیانیه منامه: مخالف تلاش برای کوچ فلسطینیان هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه پایانی اجلاس سران کشور‌های عربی در بحرین که امروز (پنجشنبه) در منامه برگزار شد، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد تا قطعنامه‌های آتش بس خود در غزه را اجرا و برای تشکیل کشور فلسطینی اقدام کند.

در بیانیه منامه بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، خروج نیرو‌های اشغالگر از تمامی مناطق نوار غزه، لغو محاصره تحمیل شده رژیم صهیونیستی بر غزه، رفع تمامی موانع و گشایش تمامی گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌ها تأکید شده است.

در ادامه «بیانیه پایانی بحرین» آمده است: شرکت کنندگان در اجلاس امروز منامه خواستار استقرار نیرو‌های حفاظت بین‌المللی و حافظ صلح وابسته به سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین شدند.

سران کشور‌های عربی همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش اشغالگران برای کوچاندن فلسطینیان را محکوم کردند.

سران عرب در بیانیه پایانی خود افزودند: ما آنچه را در رفح در جنوب نوار غزه روی می‌دهد، محکوم می‌کنیم.

در پایان اجلاس سران اتحادیه عرب در منامه اعلام شد مجلس بعدی این اتحادیه در سال ۲۰۲۵ به میزبانی عراق برگزار خواهد شد.

امروز پنجشنبه سی و سومین اجلاس سران کشور‌های عربی در منامه، پایتخت بحرین با سخنرانی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آغاز شد و وی بر ضرورت حمایت از تلاش‌های آتش بس در غزه و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: عربستان سعودی عربستان توجه زیادی به مسائل عربی داشته است و تاکید می‌کند که پادشاهی بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ تاکید می‌کند و خواستار توقف هر گونه فعالیتی است که بر ایمنی کشتیرانی دریایی تأثیر می‌گذارد.

پادشاه بحرین نیز با قدردانی از تلاش‌ها و ابتکارات ملک سلمان در دوران ریاست وی در نشست قبلی اجلاس سران عرب گفت: نشست سران کشور‌های عربی در شرایط بسیار پیچیده‌ای برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین