کد خبر: ۹۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

خواب جدید مسئولان برای خریداران خودرو!

وزارت صمت از سامانه جدیدی رونمایی کرد تا متقاضیان خودرو بتوانند برای خودروهای عرضه شده نام نویسی کنند.
خواب جدید مسئولان برای خریداران خودرو!
آفتاب‌‌نیوز :

متقاضیان خودرو‌های برقی می‌توانند با مراجعه به سامانه جدیدی که به این منظور طراحی شده نسبت به در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

رونمایی از سامانه برای فروش خودرو‌های برقی در شرایطی است که متقاضیان خودرو منتظر بودند تا ایران خودرو وسایپا طرح فروشی را در دستورکار قرار دهند.

وزارت صمت در دور جدید مدیریت خود بر برقی‌سازی بازار خودرو اصرار دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد ایجاد سامانه یکپارچه برای فروش خودرو‌های برقی گام جدی سیاست‌گذار خودرویی برای دسترسی راحت‌تر متقاضیان به محصولات عرضه شده از برند‌های بین‌المللی در حوزه خودرو‌های برقی است.

شنیده‌های می‌گوید سیاست‌گذار خودرویی در فروش خودرو‌های برقی برخی از محدودیت‌های پیشین مانند داشتن پلاک فعال را لحاظ نمی‌کند. متقاضیان می‌توانند به به رغم داشتن پلاک فعال برای خرید خودرو‌های برقی اقدام کنند.

متقاضیان برای در اختیار گرفتن خودرو‌های برقی پیش از ورود به سامانه یکپارچه باید نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. مدیران صمت مبلغ در نظر گرفته شده برای ذخیره کردن در حساب‌های وکالتی را ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتند.

واریز ۱۰۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان به حساب‌های وکالتی در شرایطی است که پیش‌تر متقاضیان خودرو‌های وارداتی در دور اول فروش محصولات برند‌های جهانی خودروساز که اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب‌های وکالتی خود دپو می‌کردند.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذار خودرویی به رغم اینکه خودرو‌های برقی نیز از سبد برند‌های جهانی خودروساز انتخاب و پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش قرار می‌گیرند با کاهش مبلغ مورد نیاز برای ذخیره‌سازی در حساب‌های وکالتی به دنبال این بوده تا بتواند متقاضیان بیشتری را مجاب کند تا نسبت به در اختیار گرفتن خودرو‌های برقی اقدام کنند.

متقاضیان بعد از افتتاح حساب وکالتی و مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کرده و اولویت‌های خود را انتخاب کنند.

بعد از پایان مهلت ثبت نام نهاد‌های نظارتی نسبت به بررسی درخواست‌ها و اولویت بندی اقدام می‌کنند. متقاضیان می‌توانند نتیجه را در پروفایل خود در سامانه یکپارچه مشاهده کنند.

آن طور که سیاست‌گذار خودرویی برنامه ریز کرده امکان افتتاح حساب برای در اختیار گرفتن خودرو‌های برقی از روز ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۳ در شبکه بانکی فراهم شده است. همچنین متقاضیان می‌توانند از روز ۳۰ اردیبهشت تا پنج خرداد امسال با مراجعه به سامانه فروش نسبت به ثبت نام و انتخاب اولویت خود اقدام کنند.

آدرس سامانه خرید خودرو‌های برقی https: //evauto.ir است. هنوز مشخص نیست کدام محصولات برقی شانس این را دارند تا در نخستین دور از فروش محصولات برقی برند‌های جهانی خودروساز در دسترس متقاضیان قرار گیرند.

شورای رقابت حدود یک هفته گذشته در مصوبه قیمت‌گذاری خودرو‌های برقی را از شمول قیمت‌گذاری معاف کرد بنابراین خودروسازان و شرکت‌های واردکننده می‌توانند خود نسبت به قیمت‌گذاری محصول خود اقدام کنند.

پیش از این سیاست‌گذار خودرویی برای عرضه محصولات تولیدی خودروسازان داخی و همچنین محصولات تولیدی خودروسازان بین‌المللی (خودرو‌های وارداتی) سامانه ایجاد کرده بودند بنابراین سامانه برای فروش خودرو‌های برقی را می‌تواند سومین سامانه‌ای دانست که توسط مدیران صمت طراحی شده تا متقاضیان به کمک آن بتوانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین