کد خبر: ۹۰۹۴۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
لوید آستین سقوط بالگرد را اتفاقی ناگوار خواند

وزیر دفاع آمریکا: درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم؛ نقشی نداشتیم

وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن هیچ اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان ندارد.  بالگرد حامل رئیسی و همراهان وی روز گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر بازگشت به تبریز در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد.
وزیر دفاع آمریکا: درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم؛ نقشی نداشتیم
آفتاب‌‌نیوز :

این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز سید محمدعلی آل‌هاشم و استاندار آذربایجان شرقی مالک رحمتی، جمعی از محافظان و خدمه پرواز نیز بود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) در پی شهادت رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اعلام کرد که واشنگتن اطلاعی درباره علت سقوط بالگرد آن‌ها ندارد و نقشی در این سانحه نداشته است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران واکنش به شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، سقوط بالگرد را اتفاقی ناگوار خواند و اعلام کرد که آمریکا همچنان در حال رصد کردن وضعیت است.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز بی اطلاعی از علت سقوط بالگرد گفت: «اطمینان داریم که ایرانی‌ها در حال بررسی هستند یا بررسی خواهند کرد. پس از تکمیل تحقیقات آنها، نتیجه را خواهیم دید».

رئیس پنتاگون افزود که به نظر آن‌ها در حال حاضر هیچ تاثیر امنیتی در منطقه و آرایش نیرو‌های آمریکا نخواهد داشت و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که چیزی جز یک حادثه باعث سقوط بالگرد شده باشد.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه نمی‌تواند حدس بزند که علت سقوط بالگرد چه بوده است، گفت: «اما فکر می‌کنم وقتی تحقیقات ایرانی‌ها انجام شود، در این باره بیشتر مطلع می‌شویم».

خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا سوال کرد: «آیا نگران تلاش ایران برای مقصر دانستن اسرائیل یا حتی آمریکا برای درگذشت رئیس‌جمهور هستید؟»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: «آمریکا هیچ نقشی در سقوط این بالگرد نداشت و این یک واقعیت، آشکار و ساده است.»

به گزارش نیویورک، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متجده آمریکا رسماً درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیات آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب این کشور را تسلیت می‌گوید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال با تکرار ادعای حمایت از مردم ایران افزود: «درحالی که ایران رئیس جمهور جدید را انتخاب می‌کند، ما مجدداً حمایت خود را از مردم ایران و مبارزه آن‌ها برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی تکرار می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین