کد خبر: ۹۰۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸

ترکان: به دنبال اجرای اصول معطل‌مانده قانون اساسی باشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکبر ترکان گفت: «فعالان سیاسی همه به دنبال اجرای اصول معطل‌مانده‌ی قانون اساسی باشند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی با ایسنا افزود: «قطعا حزب مجموعه‌ای از افراد معتقد، استوار و پایبند به نظام اسلامی و آرمان‌های جمهوری اسلامی است که برای خود رویه‌هایی دارد و این رویه‌ها مرام حزب است. ما با همین مرام به سمت تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی پیش می‌رویم و حوادث به وجود آمده ما را محکم‌تر می‌کند تا با شرایط موجود اقداماتی را که لازم می‌دانیم برای بیشترین موفقیت انجام دهیم».

ترکان افزود: «برای ما چارچوب حرکت نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه است. ما معتقدیم از برخی ظرفیت‌های قانون اساسی تا کنون استفاده یا به جای خود اجرا نشده است و باید در جهت استفاده‌ از این ظرفیت‌ها گام برداشت».

وی درباره‌ احتمال تغییر در سیاست‌های حزب متبوعش نیز اظهار کرد: «البته شرایط فعلی نیازمند نگاهی مجدد به وضعیت عمومی است. ما شاهد حوادث و وقایع تلخی بودیم؛ از این رو سعی خواهیم کرد مخالفت‌مان را با رویه‌های غلط و اقدامات غیرقانونی ادامه دهیم و در مقابل آن‌ها موضع‌گیری کنیم. ما فکر می‌کنیم همه باید به مسیر قانون بیایند و برای این کار همه‌ لایه‌های تصمیم‌گیری در نظام اسلامی باید تحت نظارت باشند و قابلیت پاسخگویی داشته باشند؛ چرا که در صورت پاسخگویی می‌توان خطاهایی را که اتفاق افتاده پی‌گیری و این‌گونه همه را به دالان قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی هدایت کرد».

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: «از نظر من فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب همه باید به دنبال اجرای اصول معطل‌مانده‌ قانون اساسی باشند و بخواهند از این ظرفیت‌ها به نفع مردم بهره‌برداری شود. این‌که برخی سیاسیون کشور فکر می‌کنند با برخی اقدامات باید از همه‌ خواسته‌های خود دست بردارند و عقب‌نشینی کنند قطعا اصل فعالیت سیاسی نیست، بلکه یک مسلمان باید برای آن چه فکر می‌کند در مسیر اسلام درست است مهیا باشد، عقب‌نشینی نکند، برای اتفاقات بدتر هم آماده باشد و نهایتاً بماند و همین اقدامات را محکوم کند».

عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه هم‌چنین گفت: «معتقدیم قوانین جمهوری اسلامی برای برقراری امنیت کافی هستند و رویه‌ برقراری امنیت مشخص است. احزاب به جای این که در حالت انفعال قرار گیرند باید جلوی این اتفاقات بایستند و خطاها را اصلاح کنند. ما به عنوان احزاب زنده و فعال باید ناکارآمدی‌ها را احصاء و به آن‌ها اعتراض کنیم و از طریق مراجع قانونی موارد را تحت پیگرد قرار دهیم».

ترکان تاکید کرد: «به دلیل این‌که این چارچوب، نظام، ولایت فقیه و قانون را قبول داریم از طریق همین چارچوب و قوانین قضایی باید خطاهایی را که اتفاق افتاده پی‌گیری کنیم و از دستگاه قضایی نظام اسلامی بخواهیم به آن‌ها رسیدگی و عدالت را برقرار کند».

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری منظم جلسات حزب اعتدال و توسعه، اظهار کرد: «ما فکر می‌کنیم باید کوشش‌هایمان را لاینقطع ادامه دهیم و به دلیل این که حزبی در چارچوب جمهوری اسلامی، قانون اساسی و قوانین جاری کشور هستیم باید در این چارچوب در رسیدن به آرمان‌های خود کوشش کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۱
0
0
قانون اساسی نیز مانند شرع مقدس اسلام است و اگر اجزای آن را به عنوان یک مجموعه لاینفک از هم قبول کنیم کار آمد میباشد اما اگر بر اجرای تبصره ها بیش از حد تاکید کنیم از اصول جا مانده ایم همانگونه که امروز در کشور ما حواشی دین تبدیل به بنیان دین گشته و گناه کبیره شمرده میشود ولی دروغ (که دشمنی آشکار با خداوند است) به حاشیه رفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین