کد خبر: ۹۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲

قنبری: تعاملی مصلحتی بین مجلس و دولت به وجود آمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراكسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رای اعتماد مجلس به 18 نفر از وزرای پیشنهادی دولت دهم، گفت: «با رای اعتماد نمایندگان به وزرای دولت دهم كه طبق گفته آقای باهنر از سر مصلحت بوده است، تعاملی مصلحتی بین مجلس و دولت به وجود آمده كه اكنون دولت باید گام بعدی را بردارد، به این معنا كه مراقبت كند تا وزرای انتخاب شده معاونان، مدیران و مشاورانی قوی و توانا را برای خود انتخاب كنند تا با ضعف كارآمدی مواجه نشوند».

قنبری در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: «وزرایی كه از مجلس رای اعتماد گرفتند، باید بحث كارآمدی را كه به عنوان معیار از سوی رییس مجلس مطرح شده بود، مدنظر قرار دهند و توجه داشته باشند حالا كه انتخاب شده‌اند باید از مدیرانی توانا و كارآمد در كنار خود استفاده كنند. چرا كه این رای اعتماد به این معنا نیست كه مجلس در ادامه پیگیر وظایف نظارتی خود نباشد بلكه به شكل جدی حقوق نظارتی خود را اعمال می‌كند».

وی اضافه كرد: «درباره وزرایی كه از مجلس رای عدم اعتماد گرفتند، هم عنصر كارآمدی را می‌توان دلیل این اقدام مجلس دانست، به این معنا كه توان این افراد برای اداره‌ وزارتخانه‌ مزبور برای نمایندگان احراز نشده بود و ضعف این افراد با معیار مصلحت هم جبران نمی‌شد».

نماینده‌ مردم ایلام در خانه‌ ملت، لزوم رسیدگی به سوء مدیریت را از اولویت‌های پیش‌روی دولت دهم عنوان كرد و افزود: «دولت باید اقدامی در این زمینه انجام دهد، تا از عهده‌ اداره‌ كشور برآید. اولویت دیگری كه دولت باید برای خود ترسیم كند، داشتن برنامه است و این كه بر اساس آن برنامه و استراتژی حركت كند، چرا كه در غیر این صورت فرصت‌های بسیاری از بین خواهد رفت».

قنبری تعامل با قوای دیگر را از جمله مقتضیات كشور خواند كه باید مورد توجه دولت قرار گیرد و گفت: «یكی از عواملی كه باعث رای اعتماد نمایندگان به برخی وزرا شد، وعده‌ آقای احمدی‌نژاد درباره‌ تعامل بهتر دولت با مجلس بود. دولت باید این تعامل را در عمل ایجاد كند وگرنه ممكن است نمایندگان به آن بدبین شوند. زمانی هم كه تنشی بین قوا وجود داشته باشد، نمی‌توان آن‌طور كه باید و شاید از فرصت‌ها استفاده كرد، پس دولت باید از بروز این اتفاق جلوگیری كند».

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه، تاكید كرد: «تلاش در جهت حركت كشور به سمت آرامش و ثبات و پرهیز از اظهارات خلاف آرامش از جمله دیگر اولویت‌های پیش‌روی دولت است. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت آرامش و ثبات به كشور هستیم. علاوه بر این با حل مسایل و مشكلات مربوط به انتخابات از جمله مساله زندانیان می‌توان در جهت آشتی ملی گام برداشت تا به كدورت‌های ایجاد شده خاتمه داده شود».

وی در پایان با تاكید بر لزوم تدوین برنامه‌ عملیاتی از سوی دولت برای كاهش نرخ تورم و اشتغال‌زایی جوانان، گفت: «دولت باید به دور از شعارزدگی برنامه‌ای عملی را برای كاستن از حجم تورم در پیش گیرد. علاوه بر این بیكاری و نبود اشتغال هم از موضوعاتی است كه باعث از دست رفتن فرصت‌های بسیاری در راستای رشد و توسعه‌ كشور شده است. پس با برنامه‌ریزی درست نباید اجازه دهیم كه بی‌برنامگی در این زمینه باعث آسیب به كشور شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین