کد خبر: ۹۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹

مظفر: اعتدال به معنای حق‌گرايی است نه لاپوشانی حقايق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سياست‌مدار ميانه‌رو، سياست‌ورزي خود را بر مبناي حركت عقلاني، به دور از افراط و تفريط و در جهت آگاه‌سازي جامعه قرار مي‌دهد. به نظر وی، اساسا يكي از قواعد سياست‌، تعادل در رفتار و گفتار سياسي است و طبيعتا هرگونه افراط و تفريط در اين عرصه،‌ موجب پيچيده شدن حقايق خواهد شد.

حسین مظفر با تاكيد بر اين‌كه " اعتدال به معناي حق‌گرايي است نه لاپوشاني حقايق" ادامه داد: ميانه‌روي يعني انصاف و حق را مورد توجه قرار دادن و پرهيز از افراط؛ چراكه افراط ناشي از جهل است و كسي كه در اين راه گام برمي‌دارد، نادان است.

وي افراط در عرصه‌ سياسي را موجب دامن زدن به هيجانات و حركت‌هاي آنارشيستي و تفريط را موجب انفعال، انزوا و رخوت دانست و گفت: افراط و تفريط باطل است، حضرت علي(ع) مي‌فرمايند كه راه اصلي و حقيقي، راه معتدل و انحراف از آن يعني افراط و تفريط، انحراف از حق است و قاعده سياست را به هم مي‌زند و حاصلي ندارد جز جوي غبارآلود در جامعه و نهايتا سياست‌گريزي مردم كه آفت نظام اسلامي است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين‌كه " ميانه‌روي در مسايل عبادي سياسي و حتي ا قتصادي توصيه شده است" گفت: قرآن در مسايل اقتصادي به صراحت مي‌گويد نه آن‌قدر دستت را ببند كه به كسي بخشش نكني و نه آن‌قدر دست‌ودلباز باش كه همه چيز را ببازي و يا درباره مسايل ديني تاكيد اين است كه نه آن‌قدر افراط عبادت باشد كه خستگي بياورد و نه آن‌قدر تفريط كه به طور كلي از عبادت دور شويم. در سياست نيز همين طور است؛ يعني اعتدال در همه‌ موارد مانند موضع‌گيري‌ها،‌ اظهارنظرات، فعاليت‌هاي حزبي و تبيين مسايل بايد رعايت شود.

وي با بيان اين‌كه " جامعه سياست زده، از شرايط اعتدال خارج مي‌شود" خاطرنشان كرد: در حال حاضر وضع جامعه را معتدل نمي‌بينم، سياست‌ورزي از قاعده‌ خود خارج و بعضا غيراخلاقي و غيرديني شده است و همين امر فضاي شبهه‌انگيز، غبارآلودي را شكل داده كه در آن تشخيص راه درست از نادرست و تصميم‌گيري مناسب مشكل مي‌شود.

وي ادامه داد: سياست‌ورزي بايد بر مبناي اعتدال، ديانت و حقانيت باشد فارغ از هر فريب و نيرنگ.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین