کد خبر: ۹۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
در فراکسیون خط اما مجلس انجام می شود

بررسی توقیف اعتماد و ایراندخت با حضور مسئولان ارشاد و قوه قضائیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی از بررسی توقیف روزنامه اعتماد و لغو امتیاز هفته‌نامه ایران‌دخت در جلسه آتی این فراكسیون خبر داد.

داریوش قنبری با اشاره به ادامه روند توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت: یكی از دغدغه‌های اصلی فراكسیون خط امام توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب بدون دلایل قانونی است.

وی این روند را مصداق تبعیض در مورد رسانه‌های اصلاح‌طلب دانست و گفت: اینكه بدون كوچكترین دلیلی روزنامه‌های وابسته به طیف اصلاح‌طلب توقیف شوند قابل قبول نیست و این در حالی است كه روزنامه‌های جناح مقابل در مصونیت كامل به سر می‌برند و هیچ قانونی بر آنها حكم‌فرما نیست.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: كار به جایی رسیده است كه سایت رسمی فراكسیون خط امام هم فیلتر شده است و پیگیری‌های این فراكسیون در این مورد به نتیجه‌ای نرسیده است اما وظیفه قانونی ما این است كه حقوق اهالی مطبوعات را پیگیری كنیم و بی‌شك در جلسه آتی این فراكسیون به بررسی توقیف روزنامه اعتماد و هفته‌نامه ایران‌دخت خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر احتمال حضور مسئولین وزارت ارشاد و یا قوه قضائیه در جلسه فراكسیون خط امام اظهار داشت:در گذشته از مسئولین وزات ارشاد دعوت كرده بودیم كه به این فراكسیون بیایند و توضیحاتی را ارائه دهند اما ظاهرا برخی مسئولین خود را در این زمینه خود را پاسخگو نمی‌داند.

قنبری تاكید كرد: تعطیلی این رسانه‌ها به‌ویژه روزنامه اعتماد از نظر عدم آگاهی جامعه آسیب‌های فراوانی را به كشور خواهد زد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است با تعطیلی این رسانه‌ها بسیاری از افراد صاحب ذوق كشور كه در صحنه اشتغال حضور دارند دچار آسیب‌های فراوان روحی خواهند شد و بر خیل عظیم بیكاران كشور افزوده خواهد شد.

وی تصریح كرد: در پی توقیف این رسانه‌ها برداشت منفی در ذهن مردم شكل می‌گیرد و این تعطیلی نوعی خدمت به رسانه‌های خارجی است چراكه وقتی مردم مشاهده كنند كه ابزار اطلاع‌رسانی مستقل در كشور وجود ندارد به سمت رسانه‌های خارجی می‌روند و این اقدام به نفع رسانه‌های خارجی تمام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین