کد خبر: ۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‏ها:

بايد شوراها از اين مرگ فضاحت بار نجات يابند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسي: نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استانها با انتقاد از نحوه برخورد با شوراها گفت: باید شوراها از این مرگ فضاحت بار و تدریجی نجات یابند .

رسول اصغرزاده نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استانها در سی امین اجلاس شورای عالی استان های كشور تاكید كرد: در میان بلاتکلیفهای شوراها که پایگاه و جایگاه مناسب و بسیار قدرتمندی را در قانون اساسی به خود اختصاص داده است. با نظریات کارشناسی ناسنجیده بعضاً غلط در رده های پایین مدیریتی وزارت کشور هر روز متولی جدیدی برای شوراها پیدا می شود.

او افزود : روزی معاونت سیاسی وزارتخانه و در روزدیگر معاونت امور عمرانی، امور شوراها به مدیران کل امور شهری استانداری ها سپرده می شود و معلوم نیست که با این همه مشغله آیا به شوراهای روستا نیز فرصت رسیدگی باقی می ماند یا خیر ؟

اصغرزاده ادامه داد: در پسین روز نماینده دلسوزی از مجلس سودای متولی گری شوراها را در ذهن و فکر خود می پرواند و تازه از ما شورائیان نیز تقاضای جلب حمایت می کند . در کنار اینها برای انتخاب شهرداران سناریوهای بسیار جدی و طنزی مطرح می شود بودجه برای شورای عالی استانها و شوراهای تلاشگر فرادست با هزار زحمت و لابی گری تصویب می شود و در تخصیص باید هزاران زحمت مضاعف دیگر بعمل آید ، طرح تأسیس اتحادیه شهرداریها و دهیاریها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری با لابی گری احیانا پرنفوذ سازمان شهرداریها و دهیاریها در دالانهای تاریک و طولانی مجلس و کمیسیون امور داخلی و شوراها که با پیشنهاد خود ما مجدداً احیا شده است به مرگ زود رس دچار می شود و دریغ از حتی یک رأی موافق اساسی در تبصره ماده 169 در نمایندگان قبل از طرح جلب گردیده بود.

عضو شورای عالی استانها تصریح کرد: در لایحه برنامه پنجم توسعه به تحریف قانون اساسی در تبصره ماده 169 در خصوص مصوبات شورا اقدام می شود و مدیریت واحد شهری به فراموشی سپرده می شود دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت مصوبات شورا اقدام می شود و مدیریت واحد شهری به فراموشی سپرده می شود دبیرخانه مجمع تشخیص خصوص مصوبات شورا اقدام می شود و مدیریت واحد شهری به فراموشی سپرده می شود دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بعد از گذشت چندین سال به فکر توان و اهمیت شوراها می افتد وابلاغ می فرستد که سند چشم انداز را تابلو کنید و در شوراها نصب نمایید همین و لاغیر دهها مشکل و محدودیت آفرینی دیگر تا گام به گام جان نحیف ولی کارآمد شوراها به مرگ تدریجی دچار آید.

اصغرزاده یاد آور شد: اگر شوراها فرزند ناتنی این نظامند مان بهتر که هیچ هزینه ای را برای نظام پدید نیاورند و ما در سایه سار نظام به زندگی فردی خود بپردازیم و اگر نظام و شوراها نیاز متقابل به یکدیگر دارند پس شوراها از این مرگ فضاحت بار و تدریجی نجات یابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین