کد خبر: ۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
توسط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد صورت گرفت

صدور 3 قطعنامه در محکومیت رژیم صهیونیستی

از اسرائیل خواسته شد تا به محاصره نوار غزه پایان دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد به‌خاطر نقض آشکار حقوق‌بشر در سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل، در محکومیت تل‌آویو سه قطعنامه صادر کرد. 

به گزارش روزنامه اسرائيلي هاآرتص، اين قطعنامه‌ها در حالی توسط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در محکومیت سیاست‌های رژيم‌صهيونيستي در سرزمین‌های فلسطین و سوریه صادر شده که با مخالفت ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده است. 

در یکی از قطعنامه‌های صادر شده که نقض حقوق‌بشر توسط نیروهای نظامی اسرائیل را به‌شدت محکوم کرده است، از اسرائیلی‌ها خواسته شده تا هرچه زودتر به اشغال اراضی فلسطینی پایان دهند. 

در این قطعنامه علاوه بر این‌که از اسرائیلی‌ها خواسته شده تا هرچه زودتر عملیات نظامی خود را در سراسر سرزمین‌های فلسطینی پایان دهند، هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی و تخریب میراث فرهنگی آنان توسط اسرائیلی‌ها نیز به‌شدت محکوم شده است. 

در اين قطعنامه همچنین از اسرائیل خواسته شده است تا به محاصره سه ساله نوار غزه پایان دهد. 

قطعنامه دیگر که با 45 رأی موافق صادر شد از اسرائیل خواسته است تا عملیات شهرک‌سازی خود را در اراضی فلسطینی متوقف کند. 

قطعنامه سوم نیز در محکومیت نقض مکرر حقوق‌بشر ساکنان بلندی‌های جولان توسط رژیم اسرائیل صادر شده است. 

بر اساس این گزارش، قرار است که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد قطعنامه دیگری را روز پنجشنبه صادر کرده و طی آن از رژیم اسرائیل بخواهد تا به آن دسته از فلسطینی‌ها که در جریان جنگ سه هفته‌ای غزه متضرر شده‌اند، غرامت دهد. 

در جریان جنگ غزه و تهاجم اسرائیل که از دسامبر سال 2008 میلادی آغاز و تا ژانویه سال 2009 میلادی ادامه داشت، هزار و 450 فلسطینی و 13 اسرائیلی جان خود را از دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین