کد خبر: ۹۷۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
نماينده اصفهان و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت و گو با آفتاب:

رشد تعداد مفسد و معتاد، نتیجه شعار افزایش تعداد فرزند رییس جمهوری

شعار افزایش نسل رییس جمهوری می‌تواند یک تهدید برای جامعه باشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: شعار افزایش نسل رییس جمهوری می‌تواند برای جامعه یک تهدید باشد زیرا نباید شعار افزایش فرزند داده شود اما فردا روزی شاهد باشیم این بچه‌ها که در اثر این شعارها به دنیا آمده‌اند در جامعه رها شده و تبدیل به مفسد و معتاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر در گفت و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص سياست‌هاي تشويقي رئيس‌جمهوری براي افزايش تعداد فرزندان خانواده اظهارداشت: ديدگاهي كه ايشان دارند اين است كه ظرفيت جامعه ما و كشور براي توسعه نسل مناسب است.اما اين توسعه نسل بايد به همراه ديگر امكانات باشد از جمله اين‌كه ما امكانات ديگر را به صورت بالقوه داشته باشيم نه اينكه فقط هدفمان توسعه نسل باشد.

وی افزود: بايد بتوانيم مديريت صحيح در كشور داشته باشيم، اين متولدين در آينده از دولت امكانات مي‌خواهند. آيا دولت توان خدمت رساني به اين جمعيت را خواهد داشت؟ نبايد شعار افزايش فرزند داده شود اما فردا روزي شاهد باشيم اين بچه ها كه در اثر اين شعارها به دنيا آمده‌اند درجامعه رها شده و تبديل به مفسد و معتاد شده‌اند. اين مي تواند براي جامعه يك تهديد باشد.

رئيس مجمع روحانيون مجلس تصريح كرد: پدر و مادر بايد بتوانند از پس خرج و مخارج كودكان برآيند و مهمتر از همه تربيت كودكان است. در زمينه بهداشت و مسكن و فرهنگ و تحصيلات ما در شرايط كنوني هم مشكل داريم. وقتي اين معيارها براي توسعه يك جامعه به طور كامل محقق شد مي توانيم در جهت توسعه نسل پيش برويم.

نماينده اصفهان و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در خصوص ابراز تعجب رئيس جمهور از سكوت علما در اين مورد نيز گفت: اين امر واجبي نيست كه انتظار اظهارنظر از علما راداشته باشيم.

وي ادامه داد: چه امر واجبي در اين مورد پيش آمده كه علما براي آن فرياد بكشند. علما خود جلوگيري از توسعه نسل را اجازه داده‌اند اگر نه هر سال يك فرزند به خانواده اضافه مي شد . درفرهنگ ديني به داشتن اولاد تشويق شده نه به افزايش آن. بنابراين افزايش فرزندان نيز واجب نيست كه علما سكوت خود در اين باره را بشكنند.

به گزارش آفتاب رئيس جمهور ديشب در برنامه تلويزيوني بدون حاشيه با تاكيد بر اعتقاد خود مبني بر ناكافي بودن دو فرزند در خانواده با بيان سياست‌هاي تشويقي دولت در اين راستا از جمله واريز يك ميليون تومان به حساب كودكان متولد سال 89 به بعد از سكوت علما در اين خصوص ابراز تعجب كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
1
1
ناکارآمد ترین دولت در جمهوری اسلامی با عملی کردن شعار افزایش نسل میتواند دولتهای بعدی را به مصیبتی گرفتار کند که بعدها ادعا کند اوضاع بدتر از زمان ما شده است. نظر شما چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
1
1
درود بر اين روحاني روشن فكر و آگاه .
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
100% moafegh hastam
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
من نیز با آقای رهبر موافقم. ما از مدیریت همین جمعیت فعلی ناتوانیم چه رسد افزایش یابد.
در هند رقابتی سخت میان هندو و مسلمان وجود داشت (نمی دانم در دو دهه اخیر هم چنین است یا خیر) من خود شاهد بودم که زندگی یک خانواده چند نفره در کنار خیابان و بدون سرپناه بود. آیا ما هم می خواهیم به وضعیت وخیم جمعیتی هند برسیم؟
اگر می خواهیم ملتی سربلند داشته باشیم قطعا با جمعیت غیرقابل کنترل و بدون کار و اقتصاد فرسوده و مرده امکان پذیر نیست.
اگر می خواهیم مردمی شاداب و معتقد داشته باشیم باید حداقل رفاه آنها را تامین کنیم. آیا دولت در ایجاد کار و تولید برای همین جمعیت بالای 70 میلیون موفق بوده است یا خیر؟
آیا نظر مردم را در نحوه زندگی شان خواسته ایم؟
اگر مدعی هستیم نماینده مردم هستیم خواهش می کنم در مورد رضایت مردم از زندگی و اقتصاد بخواهید.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
1
0
100 درصد درست هست, تمام کشورهایی بدبخت دنیا جمعیت بالایی دارند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
به جز کشور مالزی که مدیریت اقتصاد آن در دست چینی هاست هیچ کشور مسلمان در جهان یافت نمی شود که توسعه یافته باشد.
آیا چرایی عقب ماندگی کشورهای اسلامی در دانشگاه های کشور قابل بررسی و یا ارائه مقاله امکان پذیر است؟
آیا از نظر فقر تفاوتی میان کشور مسلمان نفت خیز نیجریه و بنگلادش فاقد نفت وجود دارد؟
آیا پیشنهاد آقای احمدی نژاد در ازدیاد جمعیت در صدا و سیما توسط اقتصاددانان و کارشناسان فن قابل بررسی است؟ اگر هست چرا صدا و سیما میزگرد تشکیل نمی دهد؟
آیا نتیجه شعاری اول انقلاب هرکس دندان دهد نان هم دهد را لمس کرده ایم؟
جمعیت ایران و فرانسه و انگلیس تقریبا هم اندازه اند ولی مساحت ایران چندین برابر این دو کشور است آیا توسعه یافتگی و رفاه مردم ایران با انگلیس و فرانسه قابل قیاس است؟ مثلا انگلیس 160 سال پیش 150هزار کیلومتر اتوبان داشت و فرانسه 20 سال پیش 16میلیارد دلار برای بازسازی مترو هزینه کرد. دوستان کارشناس بفرمایند که ایران در پایان قرن بیستم چند صد کیلومتر اتوبان داشتند؟ مترو پیشکشتان.
پاویون فرودگاه هیتروی لندن در سال 1997هزینه ای حدود 2میلیارد داشت(عموما برای ورود و خروج سیاستمداران درجه یک و دو سایر کشورها هزینه شد).
مثال دیگر می زنم هر ساله سازمان ملل متحد برای کارکنان مستقر در ژنو مبلغی بالای 10میلیارد دلار هزینه می کند، 700بانک خارجی برای آموزش مدیریتی در این شهر حضور دارند و صادرات ساعت ژنو در سال بالغ بر 10میلیارد دلار است. ضمن اینکه در سال بیش از 1000 هیات سیاسی، اقتصادی و بهداشتی و نظامی وارد این شهر می شوند و عموما بهترین سوقات این شهر که همان ساعت باشد خریداری می کنند. درآمد سرانه در سوئیس 33هزار دلار است آیا نمی شود تحقیق کرد چه فرقی است میان مردم سوئیس، فرانسه و انگلیس و ایران؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
0
0
این هم یکی از آن کارهایی است که احتمالا آزمایشی انجام میشود و وقتی گند کار درآمد متوجه می شوند که تصمیم اولیه اشتباه بوده. مثلا افزایش وام مسکن و دادن وام های راحت به مردم که باعث بالا رفتن نرخ مسکن شد و بعد از اینکه همه بدبخت و بی خانمان شدن به این نتیجه رسیدند که افزایش نقدینگی دست مردم باعث افزایش قیمت مسکن و تورم شده است!
همین الان کلی بیکاری در مملکت هست. کلی مشکل کار و مسکن و تحصیل در جامعه داریم که حل نشده است.
لطفا به مشکل این هایی که به این دنیا آمده اند اول رسیدگی کنید بعد به فکر تولیدات باشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۱
0
0
ما از نهادهایی که موظفند با مردم صادق باشند استدعا داریم یک آمار درست اعلام کنند که در کشور چند میلیون بیکارند و هر روز چه تعداد بر این بیکاران افزوده می شود؟
آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که بیش از 30درصد مردم بیکارند.
آیا کشوری که اینهمه بیکار دارد می تواند طرح افزایش جمعیت دهد؟ آنچه که من از افزایش جمعیت می فهمم این است در واقع ما افزایش بیکاری دامن می زنیم.
چه دستهایی در کشور است که می خواهند کشور را به ورطه بیچارگی بکشند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین