کد خبر: ۹۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس: نمایندگان امضا کننده نامه به رئیس قوه قضائیه، کل متن نامه را نخوانده بودند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم آمل در مجلس گفت: نمایندگان امضا کننده نامه به رئیس قوه قضائیه، کل متن نامه را نخوانده بودند. 

عزت‌الله یوسفیان عضو فراکسیون اصولگرایان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، درمورد نامه هفته گذشته 157 نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: معمولا نمایندگان براساس اعتماد به همکاران، نامه‌ها را امضا می‌کنند و لذا از خواندن کل متن خودداری می‌کنند، زیرا تک‌تک آنها فرصت نمی‌کنند تمام متن را بخوانند. 

وی افزود: متاسفانه در متن نامه به آیت‌الله لاریجانی مطالبی آمده بود که در شان ایشان نبود. به کار بردن عباراتی مانند «ثبت موضوع در کارنامه شما» و... را اگر نمایندگان در متن نامه می‌دیدند، هرگز آن را امضا نمی‌کردند. 

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه، فردی عادل، فقیه و ستون نظام است، تصریح کرد: نیازی نیست به ایشان تذکر داده شود و توصیه‌ای بیان شود. زیرا مانند فردی است که پیش از صاحب عزا گریه کند. 

یوسفیان با اشاره به مفادی از قانون اساسی کشور یادآور شد: دادگستری مرجع رسیدگی به تظلمات است و هرکس می‌تواند در آن اقامه دعوا یا شکایت کند. هیچ قاضی هم نمی‌تواند از قبول شکایت امتناع کند ولو اینکه برای شاکی حکم اعدام صادر شده باشد. همچنین مطابق قانون آیین دادرسی مدنی، هر قاضی که شکایتی نزد او برده شود و صلاحیت رسیدگی به آن را داشته باشد، نمی‌تواند از قبول آن خودداری کند که در این صورت به انفصال از خدمت محکوم خواهد شد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصل مسأله این است که به شکایت‌ها چگونه رسیدگی شود و عدالت در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، محاکم برون‌مرزی اعم از محاکم بین‌المللی و محاکم دیگر کشورها، معمولا در صورتی از افراد شکایت می‌پذیرند که فرد شاکی ثابت کند در کشور او مرجعی برای رسیدگی به شکایتش وجود ندارد. این امر به بی‌اعتبار کردن دستگاه قضایی می‌انجامد و دستگاه‌های قضایی برون‌مرزی را راغب می‌کند که به صدور حکم علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازند. لذا قوه قضائیه باید به کیفیتی عمل کند که برای آحاد ملت ملجا پناهگاه باشد. 

نماینده مردم آمل در پایان توصیه کرد: در عین حال در رسیدگی به شکایات باید مصالح نظام و حقوق حقه را در نظر گرفت که این مساله در قوه قضائیه ایران انجام می‌شود و از ویژگی‌های بارز آیت‌الله لاریجانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین