کد خبر: ۱۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷

نحوه ثبت‌نام سربازان و بسیجیان در دانشگاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سربازان و بسیجیان سپاه می‌توانند برای اولین بار با ثبت نام در دوره‌های پودمانی دانشگاه علمی كاربردی و پذیرش در آن دانشجو شوند ثبت‌نام در این دوره‌ها از 25 اسفندماه و از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود. 

ثبت نام پذیرش در دوره‌های پودمانی ویژه سربازان وظیفه و بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال 1389 از روز شنبه 21 اسفندماه منحصراَ به صورت اینترنتی آغاز و در پایان روز چهارشنبه 25 اسفندماه به اتمام می رسد.

ضمناَ اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان علاوه بر اینكه از روز شنبه 14 اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد همچنین در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 16 و 23 اسفند نیز منتشر می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی پیش از این از توسعه آموزش‌های مهارتی كاردانی پودمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده و گفته بود: فاز نخست پذیرش 6 هزار سرباز در دوره‌های مهارتی دانشگاه علمی كاربردی از مهرماه سال آینده تحصیلی امكان‌پذیر خواهد شد.

عبدالرسول پورعباس اعلام كرده بود: 25 استان كشور در 28 مركز تحت عنوان مركز آموزشی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 13 رشته دوره كاردانی پودمانی را به سربازانی كه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می كنند، از سوی دانشگاه علمی كاربردی ارائه می‌دهند.

بر اساس گفته سرپرست دانشگاه علمی كاربردی سنجش سربازان تنها از طریق شرط معدل و بررسی سوابق علمی خواهد بود.

پورعباس در ارتباط با شهریه‌هایی كه این سربازان باید در طول دوره‌های آموزشی خود پرداخت كنند، بیان كرد: بخشی از این هزینه‌ها را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش دیگر را سربازان پرداخت می‌كنند. ضمن اینكه میزان این شهریه‌‌ها از سایر شهریه‌های دانشگاه جامع علمی كاربردی پایین تر است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی همچنین در ارتباط با رشته‌هایی كه سربازان مشمول خدمت می‌توانند انتخاب كنند، گفت: سربازان می‌توانند در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، فنی و حرفه‌ای، كاردانش و هنرستان نظام قدیم بخش صنعت، رشته‌های تعمیر و نگه داری خودرو، تعمیرات مكانیكی، سخت افزار كامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب رشته كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین