کد خبر: ۸۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰

ادعای درگیری ایران و اسرائیل در سودان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه آمریکایی Time در گزارشی مدعی شده‌ است که هواپیماهای نظامی اف-16 نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جریان جنگ غزه، کاروانی حامل سلاح در سودان را بمباران کرده و از میان برده است. بنا بر ادعای تایم، این کاروان حامل تسلیحات ایرانی بوده که قرار بوده از راه سودان به غزه ارسال شود!

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در این گزارش ادعا شده است که هواپیماهای نظامی اف-16 نیروی هوایی ارتش اسرائیل تحت حمایت دستگاه‌های پرنده بدون سرنشین و هواپیماهای اف-15 این عملیات را انجام داده‌اند.

این نشریه به نقل از "دو مقام دفاعی اسرائیل" می‌نویسد که اواسط ژانویه سال جاری، نیروی هوایی اسرائیل در سودان 23 خودروی باری حاوی سلاح را نابود کرد. به ادعای مقامات مذکور، عملیات انجام شده در سودان به نوعی "هشدار به ایران" بود، بدین معنا که ارتش رژیم صهیونیستی، آماده حل مسائل نظامی حتی در فواصل دورتر از مرزهای خود نیز می‌باشد!

تایم مدعی شده است که طی این عملیات در سودان، خودروهای باری حاوی موشک‌های ایرانی و 120 تن ماده منفجره نابود شدند! این مجله تاکید می‌کند که ایرانیان برای اولین بار سعی کردند که این مقدار سلاح و از جمله موشک‌های فجر را از طریق سودان منتقل کنند!

یک منبع آگاه در حماس، با وچود اینکه نابودشدن کاروانی حامل سلاح در سودان را تایید کرد، گفت که کاروان شامل 15 خودروی باری بود و اسرائیل عمداً درباره تعداد آنها مبالغه می‌کند تا به حمایت بین المللی از اقدامات خود دست یابد.

اسرائیل رسماً اقرار نمی کند که در نابودسازی کاروان حامل تسلیحات ایرانی در سودان دست داشته است.

پیشتر رسانه‌ها اخبار و سناریوهای مختلفی درباره این قضیه منتشر کرده بودند. در برخی از موارد گفته می‌شد که نیروی هوایی آمریکا که در جیبوتی پایگاه دارد، در این عملیات دست داشت.

دولت سودان می‌گوید که این کاروان حامل مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه بوده است و نه سلاح.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین