کد خبر: ۸۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰

حاشیه‌های حضور مهندس موسوی در دانشگاه تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضور مهندس میرحسین موسوی، نخست‌وزیر سالهای جنگ ایران، در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه بود. 

انتقاد موسوی از روحانیت دولتی، اقتصاد صدقه‌ای و توقیف مطبوعات [کلیک کنید]
گزارش تصويری: مهندس موسوی در دانشگاه تهران [کلیک کنید]
گزارش تصويری: مهندس موسوی در دانشگاه تهران (2) [کلیک کنید]

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، با ورود میر حسین موسوی به تالار، دانشجویان شعار «درود بر موسوی»، «صلی علی محمد یار خمینی آمد» و «درود بر موسوی، سلام بر خاتمی» سر دادند و او را تشویق کردند.

تعدادی از دانشجویان حاضر در سالن از ابتدای مراسم عکس میر حسین موسوی را در دست داشتند.

پس از قرائت از آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران کلیپی توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پخش شد و حاضران با دیدن عکس‌هایی از شخصیت‌های مختلف از جمله امام (ره)، بازرگان، طالقانی، چمران، سید محمد خاتمی و مهندس موسوی در این کلیپ، تشویق کردند.

در ادامه پخش این کلیپ با نمایش تکه‌هایی از مطالب روزنامه‌ها مربوط به 18 تیر – حادثه کوی دانشگاه – و عکسهای مرتبط با آن، هو کشیدند و با پخش تکه‌ای از یک روزنامه در همین ارتباط که در رابطه با سخنان عبدالله نوری بود و عکس او را داشت تشویق کردند.

بر روی سن بنری از عکس امام (ره) و آرم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، بنر دیگری که سه شعار محوری انجمن اسلامی را از جمله آزادی و عدالت ضامن جمهوریت، جنبش دانشجویی بازگشت به خویشتن، نهضت انقلاب اسلامی و بازخوانی‌اندیشه امام خمینی (ره) و همچنین بنری در رابطه با شصت و ششمین سالگرد تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران قرار گرفته بود.

در ادامه مراسم، فاضلی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به عنوان مجری، گفت: «شصت و ششمین جلسه سالیانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یادآور مجاهدات و تلاش‌های شصت و شش ساله‌ای است که 36 سال آن در طول زمان ظلمت و خفقان بوده است که البته دانشجویان دانشگاه تهران در آن دوره نتوانستند سکوت کنند و 30 سال دیگر آن که در دوران نورانی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است که لحظه لحظه در طلب اصلاح در آمدند.

در ادامه با تشکر مجری از حضور مهندس میر حسین موسوی، دانشجویان حاضر در سالن وی را تشویق کردند.

در ادامه این مراسم سید عباس اشرف‌واقفی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، بیانیه شورای مرکزی این انجمن را به مناسبت شصت و ششمین سالگرد تاسیس این مجموعه قرائت کرد.

در قسمت‌هایی از این بیانیه که آورده شده بود ما منتظر زمانی هستیم که خبری از حذف دانشجویان منتقد نباشد، منتظریم تا رسانه بزرگی مانند صدا و سیما که با بیت‌المال اداره می‌شود از انحصار یک سلیقه سیاسی به درآید، منتقدان بتوانند آزادانه سخن بگویند و منتظر تهدید و میله‌های زندان نباشند، منتظریم تا شاهد آسیب دیدن ضعفا زیر پای فشار و فاصله طبقاتی نباشیم. منتظریم تا به تحقق کامل فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه میزان رای ملت است دست یابیم که این قسمت‌های بیانیه با تشویق دانشجویان حاضر در سالن همراهی می‌شد.

همچنین در قسمت‌های دیگر از بیانیه که آمده بود ما از خود می‌پرسیم چرا پس از پیروزی انقلاب باید نگران مخدوش نشدن آرای صندوق‌های رای باشیم که این قسمت نیز تشویق دانشجویان را در پی داشت.

در ادامه بیانیه با اشاره به سخنی از شهید بهشتی مبنی بر اینکه «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» دانشجویان تشویق کردند.

در پایان بیانیه زمانی که در رابطه با خواست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مبنی بر معرفی کاندیدای واحد برای انتخابات ریاست جمهوری قرائت شد تشویق دانشجویان را در پی داشت.

در ادامه مجری برنامه متنی از سید محمد خاتمی در رابطه با بازگشت به خویشتن و همچنین صحبت‌های امام (ره) در این رابطه را قرائت کرد که با تشویق دانشجویان همراه شد و همچنین فرازهایی از دعای افتتاح را خواند.

در ادامه با دعوت مجری از میر حسین برای حضور بر روی سن و سخنرانی دانشجویان پس از قرائت سه صلوات به تشویق پرداختند.

در ادامه دانشجویان پس از صحبت‌های موسوی در رابطه با اینکه جامعه ما دوست ندارد که به هر بهانه‌ای روزنامه‌ها بسته شوند و یا کتاب‌ها محدود شوند او را تشویق کردند.

همچنین در قسمت‌های دیگری از سخنرانی میر حسین موسوی در رابطه با اینکه مردم ما دوست ندارند روحانیت دولتی شود، مردم ما حمایت روحانیت از دولت را در گرو آن می‌دانند که روحانیت مستقل باشد و تحت تاثیر قرار نگیرد، جامعه ما موافق تبدیل فضای ارزشی جامعه به سوداگری نیست که در آن همه چیز قابل خرید و فروش باشد، مردم نمی‌خواهند ارزش‌هایی که باعث بقای آنهاست مثل کالایی که قیمت پولی دارد قابل خرید و فروش باشد، دانشجویان به تشویق وی پرداختند.

در ادامه صحبت‌های مهندس موسوی، زمانی که وی گفت در جامعه‌ای که اگر ضرورت باشد مردم از همه چیزشان در راه خدا می‌گذرند می‌توان بدون آنکه به مردم صدقه داد و پول کف دست آنها گذاشت بحران‌ها برای مردم شرح داد، حفظ عزت مردم و صیانت از آن بسیار بسیار مهم است و اگر این را نداشتیم نمی‌توانستیم با آن شرایط هشت سال تحمل کنیم، دانشجویان به تشویق او پرداختند.

همچنین در ادامه زمانی که به علت پریدن آب در گلوی میر حسین موسوی صحبت‌های او قطع شد دانشجویان به تشویق او پرداختند تا او بتواند به صحبت‌های خود ادامه دهد.

همچنین در ادامه وقتی میر حسین گفت ما نمی‌توانیم راجع به عزت مردم غزه، حزب‌الله و لبنان صحبت کنیم و عزت خود را نادیده بگیریم دانشجویان به تشویق او پرداختند.

در این هنگام یکی از دانشجویان به علامت شکایت خواست صحبتی کند که با اعتراض و هو کشیدن دیگر دانشجویان همراه شد و همه شعار درود بر موسوی را سر دادند تا صحبت‌های او قطع شود.

به گزارش آفتاب، در ادامه صحبت‌های موسوی در رابطه با اینکه چون جامعه ما دارای عقل جمعی است از تحریک بیهوده جهان دلخوشی ندارد، دانشجویان وی را تشویق می‌کردند.

همچنین در پایان صحبت‌های موسوی در رابطه با اینکه کشور را همه می‌سازند نه یک فرد، گروه و دسته دانشجویان او را تشویق کرده و شعار درود بر سه سید فاطمی، خمینی و موسوی و خاتمی را سر دادند.

در ادامه این مراسم مجری برنامه اعلام کرد که حضور میر حسین و صحبت‌های او یادآور حضور شخصیت‌هایی چون امام (ره) و بهشتی بوده است اعلام کرد به رسم همیشگی مجمع سالیانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران قرار است از اعضای سابق این انجمن تقدیر شود که با حضور میر حسین موسوی از امیر معتمدی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سال‌های 79 تا 82، رضا زمانی عضو شورای مرکزی در سال 83، سید جلیل موسوی سال‌های 84 تا 85 و صادق صدرایی در سال‌های 84 تا 86 تقدیر به عمل آمد و در پایان مراسم همزمان با خروج میر حسین از سالن شعار درود بر موسوی را سر دادند.

در پایان این مراسم اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به روی سن رفتند و عکس یادگاری گرفتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
که همه برای اهداف ومقاصد خود ازامام خمینی(ره)مایه میگذارند ولی ازاهداف ونظریات امام چیزی گفته نمیشود حتی نظریات امام راتحریف میکنند ومطابق میل خودبیان میکند.صحبت از عزت مردم غزه، حزب‌الله لبنان صحبت همین مردم است براساس وظیفه انسانی واسلامی خودشان که دفاع ازمظلوم ومبارزه با ظالم است صحبت شما وجناح خاصی نیست .چرامردم راحساس میکنیدمگرعزت مردم ازبین رفته .دادن حق مردم به خودشان نه به سرمایه داران اسمش صدقه نیست
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
خيلي علاقه دارم رياست جمهوري اينرا هم ببينيم تا متوجه شويد كه اينها همه شعار است و عمل اشخاص مهم است.من يك سلطنت طلب هستم و به نظر من تنها كسي كه بين اين آدمها عملگراست و حقيقتا به فكر ايران است احمدي نژاد است.گرچه اشتباهات زيادي دارد ولي چون محسنات او بيشتر است من به او راي ميدهم.اين حرفهاپي كه آقاي مهندس زدند را همه ميزنند.در همين جلسه اجازه صحبت به مخالف داده نشده است و اين حاكي از آن است كه همه شعار ميدهند و در عمل همه بدتر از احمدي نژاد هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
خدا لعنت كند كسي را كه تفرقه و نفاق در مردم ايجاد ميكند
الهي آمين
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
به اميد موفقيت دوستداران ايران وايراني
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
استاد ! اقای موسوی در دوران دفاع مقدس مدیریت خود را نشان داده اندو از ازمون سربلند بیرون امده اند. عملگرایی خوبست ولی باید عقلگرا هم بود تا خدای نکرده کار به ازمون و خطا نکشد. ساکت کردن مخالف هم بخاطر استماع بیشتر سخنان ایشان بوده و احتمالا ایشان میخواسته جو سخنرانی را برهم بزند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
اقای میرحسین موسوی امتحان خود را در سالهای جنگ تحمیلی داده اند. حقیقتا" ما یک تشکر شایسته به ایشان بدهکاریم .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
حالم انقدر بهم ميخوره از كسانيكه بدون فكر صحبت ميكنند مثل نظرييه بالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
خواهش میکنم با چشمانی باز و منطقی صحیح ابتدا فکر و بعد شروع به حرف زدن کنید.سعی کنید برای سربلندی ایران وایرانی یاد بگیریم به یکدیگر ناسزا نگوییم و با هم گفتگو کنیم.بیایید خوش بینی و تعصب را کنار بگزاریم وفکری برای نجات ایران عزیزمان انجام دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۹
0
0
درود خدا بر این سید بزرگوار. به امید پیروزی ایشان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین