کد خبر: ۱۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰

مهدی کروبی به برکناری پروفسور ثبوتی اعتراض کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ در پی برکناری پروفسور یوسف ثبوتی، چهره برجسته علمی کشور، از ریاست مرکز تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، مهدی کروبی با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را “خسارت‌بار” و “مخالف منافع ملی” خواند.

پروفسور یوسف ثبوتی، فیزیکدان سرشناس ایرانی و مؤسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، از مهدی کروبی حمایت کرده بود.

مهدی کروبی در بیانیه خود خاطرنشان کرده است:

“با کمال تأسف مطلع شدم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ... اقدام به‌برکناری دانشمند محترم آقای پروفسور یوسف ثبوتی کرده است.

تأسف‌بارتر این‌که این اقدام خسارت‌بار و مخالف منافع ملی در حالی انجام شده است که قاطبه دانشگاه‌یان اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و مردم فهیم استان زنجان، نه ‌تنها مخالف بوده‌اند، بلکه بسیاری از آن‌ها با انتشار بیانیه و اقدام به‌تجمع و تحصن نارضایتی خود را ابراز داشته‌اند، به‌طوری که ... چندین‌بار برگزاری مراسم معارفه رئیس جدید این دانشگاه معتبر کشور به‌علت اعتراضات شدید مردمی و دانشجویی لغو و به‌زمان دیگری موکول شده است و در نهایت با کنترل و اداره دانشگاه توسط نیروهای خارج از دانشگاه، عده‌ای از مقامات استان همراه با تعدادی نیروی محافظ و … وارد سالن آمفی‌تئاتر شده و در غیاب پروفسور ثبوتی، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه اقدام به‌معرفی رئیس جدید کرده‌اند.

و بلافاصله بعد از این معارفه وارد دفتر کار پروفسور ثبوتی شده و کتاب‌ها، مقالات علمی ارائه شده در ژورنال‌ها و همایش‌های جهانی و مدال‌های افتخار آقای دکتر ثبوتی‌ را بیرون ریخته‌اند! و این در حالی بوده است که ایشان در تهران بوده‌‌اند!

این‌جانب از نزدیک این شخصیت علمی برجسته را می‌شناسم و با فضائل اخلاقی ایشان آشنا هستم و شاهد ایثار و فداکاری این دانشمند عزیز بوده‌ام و اطلاع دارم که چگونه علی‌رغم وجود زمینه برای حضور ایشان در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان، این استاد فرهیخته به‌ تمامی مظاهر دنیوی پشت پا زد و با حضور در زادگاه خویش و با استفاده از علم و تجربه و نفوذ معنوی خود در طول بیست سال یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های علوم پایه کشور را پایه‌گذاری و مدیریت کرد.

پروفسور ثبوتی، همچنین استادیار بخش ریاضی دانشگاه نیوکاسل، دانشیار بخش فیزیک دانشگاه شیراز، ‏‏‏‎‏‎دانشیار مدعو بخش نجوم دانشگاه پنسیلوانیا، استاد فیزیک دانشگاه شیراز، محقق ارشد انستیتوی نجوم و اختر فیزیک دانشگاه آمستردام، هلند، محقق مدعو مرکز نجوم و اختر فیزیک دانشگاه شیکاگو، استاد مدعو بخش فیزیک دانشگاه نورث ایسترن بوستون امریکا، عضو وابسته مرکز بین‌المللی فیزیک نظری (تریست ایتالیا) می‌باشد.

طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، مشمول بازنشستگی و یا اخراح شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
1
1
این برکناری‌ها راه به جایی نمی‌برد، حرف ملت در قلبش تغییری نمی‌کند!
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
پس چرا دو قسمت از متن را سانسور کردید؟! :-o
راست میگه دیگه، حرف درست را که سانسور نباید کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
1
0
احسنت به ارنج جديدی كه توسط ... دانشجو انجام شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
1
ايت تغييرات كاملا برنامه ريزي شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
1
1
بعضی‌ها که دیپلم هم شاید ندارند رو دکتر خطاب می‌کنند و پروفسورهای واقعی رو از کار برکنار می‌کنن . چه شود ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین