کد خبر: ۱۶۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

استفاده از مديران باتجربه نياز اقتصاد مقاومتي

دامن زدن به ناامیدی مردم، ضربه به ریشه نظام است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمع كثيري از علما، فضلا، روحانيون و نيز تعدادي از نمايندگان فعلي و ادوار مجلس و اقشار گوناگون مردم استان‌هاي قم، قزوين و البرز با گراميداشت ميلاد سبت اكبر، امام حسن مجتبي(ع)، اين امام همام را مجموعه‌اي از تدابير و فضايل اخلاقي خواند و گفت: امام حسن(ع) از يك سو به واسطه صلح مدبرانه‌اي كه داشت و از سوي ديگر قرار گرفتن ميان وقايع و حوادث دوران امام امامان، حضرت علي(ع) خليفه بر حق مسلمين و امام حسين(ع) و قيام عاشورا همواره مظلوم واقع شده است، در صورتي كه هر يك از ائمه معصوم ما در موقعيت زماني و مكاني امام مجتبي(ع) قرار مي‌گرفتند، همان راهي را كه ايشان رفت، انتخاب مي‌كردند. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صلح امام دوم شيعيان را وسيله سوءاستفاده تندروهاي آن زمان خواند و افزود: ائمه معصوم ما «كلهم نور واحد» هستند و هيچ يك به سليقه شخصي خود عمل نكرده اند و لذا همان‌گونه كه قيام امام حسين(ع) تثبيت اسلام و تشيّع را به همراه داشت، صلح برادرش نيز به گونه‌اي ديگر مكتب تشيع را حفظ وموجبات بي‌آبرويي معاويه را فراهم كرد. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به وظيفه دوستداران اهل بيت(ع) اشاره و تأكيد كرد: همه ما وظيفه داريم حقايق اهل بيت را به دور از شائبه‌هاي سياسي از معارف و زندگي آنان استخراج و از آلوده شدن افكار و اعمال اين عزيزان به خواست‌ها و سوءاستفاده تندروها جلوگيري كنيم. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش به تشريح اوضاع داخلي و بين‌المللي كشور پرداخت و گفت: مجموعه‌اي از عملكردها و سياست‌ها امروز ما را به «اقتصاد مقاومتي» رسانده و لازم است كه اين راهكار جديد ابتدا به درستي تعريف و سپس كارشناسانه و مدبرانه سياستگذاري گردد و مجري مناسب و صالحي اجراي آن را به عهده بگيرد. 

ايشان افزود: اجراي اقتصاد مقاومتي، مجرياني كاردان، صالح و لايق مي‌خواهد و اميدواريم با فراهم شدن شرايط لازم، زمينه تحقق اين امر به وجود آيد. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به يكصد و ششمين سالگرد انقلاب مشروطيت در ايران، به تشابهات و تمايزات آن با انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از تفاوت‌هاي اين دو انقلاب اين بود كه انقلاب مشروطيت علي‌رغم اهميت آن، توسط نخبگان و علما برپا شد و توده مردم غايب اصلي اين صحنه بودند، در حالي كه انقلاب اسلامي ايران در سايه اسلام و رهبري داهيانه امام راحل(ره)، بر دوش مردم ايران به پيروزي رسيد و آحاد مختلف مردم نقش اصلي را در پيروزي انقلاب و سپس تثبيت و موفقيت عرصه‌هاي گوناگون نظام اسلامي برعهده داشتند. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، تداوم نظام جمهوري اسلامي را در سايه پشتيباني و حمايت مؤثر مردم امكان پذير خواند و تأكيد كرد: كساني كه با عملكرد، شعارها و اقدامات ضعيف خود موجبات نااميدي و دلسردي مردم را فراهم كنند، در واقع به ريشه نظام ضربه مي‌زنند و وظيفه ماست كه از نااميدي مردم جلوگيري كنيم. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسشي پيرامون راهكارهاي افزايش توليد و اجراي اقتصاد مقاومتي، تجربه دوران دفاع مقدس و مديريت پس از جنگ را زمينه خوب و روشن پيش روي مسئولان نظام براي اجراي سياست جديد اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: ما نبايد با درآمد سرشار نفتي ساليان گذشته به اينجا مي‌رسيديم، اما هم اكنون نيز اگر به درستي و مدبرانه عمل كنيم و روابط خود را با دنيا تلطيف و تنش‌زدايي را مبناي عمل قرار دهيم، مي‌توانيم با توان مديران با تجربه كشور و دلسوزان نظام از برهه حساس كنوني به خوبي گذر كنيم. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي درباره ضرورت حضور جريان‌هاي گوناگون سياسي در انتخابات آينده رياست جمهوري، حضور و همراهي مردم را اصل اساسي پويايي و پيشرفت نظام اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون خواند و تصريح كرد: مهمترين مظهر حضور مردم، انتخابات است و ما بايد با فراهم كردن شرايط حضور كليه جريان‌هاي وفادار به نظام و قانون اساسي در انتخابات، همدلي، وحدت و همبستگي داخلي را بيش از پيش در برابر دشمنان بالا ببريم. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي پيرامون سمت و سوي انقلابات و تحولات اخير منطقه، با مثبت و اميدوارانه خواندن تحولات كشورهاي عربي و شمال آفريقا گفت: اين تحولات فرصت مناسبي براي نظام جمهوري اسلامي بود تا با ارائه تجربيات و كارآمدي‌ها، تأثير و نفوذ خود را در قلوب مردم منطقه بيش از پيش گسترش دهد و ما اميدواريم با اتخاذ سياست‌هاي صحيح بتوانيم در سازندگي و آينده منطقه نقش مؤثري داشته باشيم. 

در ابتداي اين ديدار با قرائت قرآن كريم توسط حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي و مديحه‌سرايي مداح اهل بيت عصمت و طهارت دكتر نجفي به مناسبت ميلاد باسعادت امام دوم شيعيان، امام حسن مجتبي(ع)، حجت‌الاسلام رستگاري سخناني در فضائل و مناقب آن امام همام بيان داشتند و در ادامه آقاي تابش نماينده محترم مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي در سخناني كوتاه به تشريح اوضاع كشور پرداخته و بر لزوم همكاري و هماهنگي دولت و مجلس براي اجراي اقتصاد مقاومتي مدنظر رهبري معظم انقلاب تأكيد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
درود خدا بر آیت اله هاشمی عزیز که همواره علیرغم بی مهریها و قدر نشناسی و بداخلاقی های بعضیها پشتیبان و حامی دلسوز انقلاب و مردم میباشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
ياعلي - آغاز اميدوار كننده اي بود.................
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
اقای هاشمی درست می گوید اما کو گوش شنوا و کو چشم

بینا و کو احساس مسولیت در مقابل کشور و مردم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
سلام،براي حل مشكلات مديريتي و اقتصادي کشور نيازمند گفتمان كارامد هستيم
گفتمان اقتصادي محسن رضايي قابليت ايجاد تحول در مديريت اقتصادي كشور را دارد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
هاشمی عزیز؛ خداوند شما را از شر بدخواهان, منافقان و یاوه گویان مصون و محفوظ بدارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
سلام و درود خدا بر سردار سازندگی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
با سلام ، تنها کسی که می تواند کشور را از شرایط بسیار بحرانی کنونی نجات دهد ، ایت الله هاشمی رفسنجانی تحت رهبری ایت الله خامنه ای می باشد .
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
بنام خدا:مطمئا" باشید مردمی که امثال جناب آقای هاشمی رفسنجانی در میانشان باشند و قدر آنان را نداند و دنباله رو کسانی باشند که سراب را اب می پندارند و مردم بی نوا را به این سو وآنسو میکشاند فرجام خوبی نخواهند داشت .امام عزیز چیزی را در هاشمی میدیدند که خیلی .قادر به دیدن ان نبودند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
(لازم است كه اين راهكار جديد ابتدا به درستي تعريف و سپس كارشناسانه و مدبرانه سياستگذاري گردد و مجري مناسب و صالحي اجراي آن را به عهده بگيرد. ) این جملات می رساند که مجریان فعلی نه کارشناس و نه مدیر و نه افراد لایق و صالحی برای اجرای سیاستهای اقتصادی و کشورداری هستند ........کاری انجام دهید.جمع کردن آبرو خیلی گران تمام می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
با سلام:
متاسفانه سیاست سایت شما را در انعکاس نظرات نمی دانم. نمی دانم باز هم این نظر را منعکس می کنید یا نه، که تا بحال نکرده اید.
من از ارادتمندان رهبری و آقای هاشمی هستم. جدایی این دو را نه به مصلحت و نه به نفع نظام نمی دانم و با همه انتقاداتی که از دیدگاه خودم به آقای هاشمی داشته ام،وی را اصلا قابل قیاس با دشمنان کینه توزش نمی دانم. من معتقدم برخی از دشمنان شاخص این مرد از دشمنانمان خط می گیرند و عامل دشمنند. ایشان را یک نابغه سیاسی، یک روحانی خارق العاده و باهوش، یک نخبه وطن پرست و مدبر و انسانی اندیشمند و ...می دانم که در ردیف شخصیت های جهانیی همچون نلسون ماندلا و کوفی عنان می باشد. او در زمان حاضر منحصر بفرد است. مصلحت اندیشی خرد محورش، حوصله و مدارایش، ادب و ادبیاتش، تامل و تدبرش، دوراندیشی و حزم اندیشی اش، منطق مداری و واقع بینی اش، آرمانگرایی توام با خردمحوریش و ... جدا قابل تحسین و منحصربفرد است. ظلمی که در حق او از طرف تندروهای افراطی(چه بسا وابسته به دشمنان ما)رفته، بسیار ناجوانمردانه و حیرت انگیز است. احترام عملی این مرد به رهبر معظم(دامت ظله العالی)و جایگاه رهبری تابحال بیش از همه شخصیت های مدعی حمایت و مدیحه سرا بوده است. برای درک خدمات این مرد فقط کافی است فقط یک خدمتش را ببینیم، آن هم متروی تهران که در واقع متعلق به همه ایران و در خدمت قلب جهان اسلام است.کافی است که مترو را فقط چند ساعت(نه یک روز) تعطیل کنیم. تهران بدون مترو امروزه جای زندگی نیست. قدر این مرد شناخته نشده و جفای زیادی بر او رفته که جلوگیری از آن وجبرانش از عهده هیچکس بر نمی آید و قطعا رهبری هم اگر به مصلحت و ممکن بود صریحتر و قاطعتر از ایشان دفاع می کردند.....
امابرای مریدان واقعی رهبری و عقلا همان حد دفاع و معرفی رهبری از آقای هاشمی کافی بود،چه معرفیی بهتر از اینکه فرمودند "ایشان را دهها سال است می شناسم و ایشان خود واموالشان را برای نظام هزینه کرده اند و چشمداشتی نداشته اند" و البته اشاره به اختلاف سلیقه با وی که افتخاری برای هر دو بزرگوار است. ....
افراطیون امام تر از امام و همان هایی که با اصل انقلاب و امام همراهیی نداشتند و یک خط برای انقلاب نه نوشتند و نه حمایت کردند، امروز داعیه دفاع از انقلاب و ارزش ها را دارند. آنها در حالی که قادر به بازسازی یکی از آجرهای این نظام نیستند،اراده کرده اند که کلیت بنا را متزلزل.... کنند.

تندروها تاکنون هم کم ویران نکرده اند.آنها مانند سرطانی اعضا و جوارح نظام را گرفته اند و فقط یاری خدا و تدبیر رهبری مدبر و یارانی چون هاشمی می تواند ما را از این خطر مهلک رهاسازد.تشخیص نیرنگ آنها از عهده عوام خارج است، .. ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
"مجموعه‌اي از عملكردها و سياست‌ها امروز ما را به «اقتصاد مقاومتي» رسانده و لازم است كه اين راهكار جديد ابتدا به درستي تعريف و سپس كارشناسانه و مدبرانه سياستگذاري گردد و مجري مناسب و صالحي اجراي آن را به عهده بگيرد" !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
درود خدا بر آیت الله هاشمی رفسنجانی، شاگرد مخلص امام خمینی(ره) و روحانی زجر کشیده انقلاب اسلامی، که همواره علی رغم بی مهری ها و قدر نشناسی ها و بد اخلاقی های بعضی از افراد خودی! همواره پشتیبان و حامی دلسوز انقلاب اسلامی و مردم بوده، هستند و خواهند بود. ان شاءالله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
0
0
سلام البته اگر برای انتصاب از نخبه ها این بار آقای رحیمی نخواهند کسی را منصوب کنند !!!! اما خداوکیلی اگر قراره شخصی ریاست این نهاد جدید(اقتصاد مقاومتی ) را بر عهده بگیرد شخص آقای هاشمی است که ایشان اسوه مقاومت هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین