کد خبر: ۱۲۰۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۹

تخت بیمارستانی ندادند، مادر خوزستانی مُرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه فرهنگ جنوب نوشت: رمضان امسال که بازار سریال‌های تلویزیونی داغ داغ بود خبری همه را شوکه کرد. خبر این بود: یک زن باردار بندرعباسی در پی احساس دردی شدید به بیمارستان مراجعه می‌کند و پرستاران بدون هیچ‌گونه معاینه آمپول فشار جهت وضع حمل تزریق می‌کنند و پس از تزریق وی را به حال خود رها کرده و در ایستگاه پرستاری مشغول دیدن سریال فاصله‌ها می‌شوند تا در این فاصله! بیمار برای زای‌مان آماده شود غافل از اینکه این زن بخت برگشته تشنج می‌کند و با صورت از تخت بیمارستان به زمین می‌افتد و نیم ساعتی در همان حالت می‌ماند و به طرز فجیعی جان می‌دهد. 

به همین سادگی یک مادر به خاطر سهل انگاری کادر پزشکی فوت می‌کند! "به همین سادگی" بر اثر سهل‌انگاری پزشکانی که به قول عروضی سمرقندی، باید که نیکو اعتقاد باشند و امر و نهی شرع را معظم دارد و باید که رقیق‌الخلق، حکیم‌النفس و جید‌الحدس باشد جان بسیاری از انسان‌ها و مادران نادیده گرفته می‌شود! 

پزشکانی هستند که سوگندنامه بقراط را فراموش کرده‌اند و نه تنها اخلاق پزشکی را زیر پا می‌گذارند که اخلاق انسانی را هم لگدمال کرده‌اند.
 
البته شرمساریم از این بیان تند و از جامعه پزشکان متعهد و صادق اما رفتار برخی از پزشکان چنین بیان‌مان را تند کرده است. به سادگی افتادن آن زن بندرعباسی از تخت، یک مادر باردار در شهر باغملک نیز فوت می‌کند و کسی هم ککش نمی‌گزد. 

البته این مادر برعکس آن زن، نه تختی داشت و نه دکتری بلکه جویای تختی بود برای درمان که مسئولین بیمارستان امام خمینی اهواز آن را هم از او دریغ کردند و با این کار مرگش را رقم زدند. 

ماجرای این مرگ دلخراش بدین گونه است: دو هفته پیش یک زن باغملکی در بیمارستان طباطبایی این شهر جهت زایمان بستری می‌شود. پزشکان وضعیت وی را وخیم ارزیابی کرده و در مکاتبه و تماس با بیمارستان امام خواستار تختی در سی‌سی یو برای انتقال وی می‌شوند اما در کمال ناباوری با جواب منفی آن‌ها روبه‌رو می‌شوند.
 
اصرار مسئولین این بیمارستان و بیان شرایط ویژه این زن نیز افاقه‌ای نمی‌کند و بیمارستان امام از پذیرش وی امتناع می‌کند. 

این زن 3 روز با درد و بیماری در بیمارستان طباطبایی باغملک دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و روز سوم پزشکان مجبور می‌شوند علیرغم مخالفت بیمارستان امام، وی را با آمبولانس منتقل می‌کنند اما در وسط راه جان می‌دهد و می‌میرد؛ به همین سادگی! به همین سادگی جان این زن بازیچه کسانی می‌شود که سوگندنامه بقراط را زمزمه کردند اما این زمزمه‌ها فقط در دهان‌شان ماسیده و ره به قلب‌شان نبرده است؛ خوشا به غیرت چنین پزشکانی!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
0
0
پزشک+زیرمیزی=تاجر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
واقعا جای تعجب است وقتی تخت ای سی یو خالی نباشد با چه اجازهای پذیرش بدهند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین