کد خبر: ۸۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

به نام اسلام، جنگ طلبی نکنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نیاز مبرم جهان کنونی به صلح و خستگی ملت‌ها از درگیری و جنگ، طرفداران صلح را در جهان بسیار زیاد دانست و گفت: «با وجود حمایت ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها ازصلح، طرفداران جنگ و ناامنی نیز قدرتمند هستند و حرکت‌های مردمی برای مخالفت با جنگ طلبان بسیار مقبول است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و اعضای هیأت رئیسه مؤسسه بین‌المللی سفیران صلح با اشاره به اینکه فلسفه اسلام، جذب قلوب مردم از راه منطق و استدلال است، افزود: «هیچ کس نمی‌تواند به خود حق بدهد به نام اسلام به جنگ‌طلبی بپردازد». 

وی یکی از راهکارهای گسترش صلح در جهان را تقویت سازمان های غیردولتی دانست و تأکید کرد: «امروزه برای هر موضوعی می توان گروه‌های غیردولتی تشکیل داد چرا که نفوذ سازمان های غیردولتی در برخی مواقع از نفوذ دولت‌ها در میان ملت‌ها بیشتر است». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «در ایران نیز موجی از گسترش سازمان‌های غیردولتی ظهور کرد ولی به علت کم توجهی، پیگیری نشد». 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری به رسیدن روزی که دنیا احساس آرامش کند، قدرت‌های استکباری را مخل ثبات و آرامش جهان دانست و گفت: «تجاوزات هر روزه این قدرت‌ها، به خصوص آمریکا به سایر کشورها که نمونه اخیرش در سوریه اتفاق افتاد، مخل صلح و ثبات در جهان است». 

در ابتدای این دیدار ابراهیم صنوبر رئیس مؤسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای هیأت رئیسه، با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این تشکل در گذشته و آینده از مساعدت و همیاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت با تشکل‌های مردمی تشکر کردند. 

در پایان این دیدار صنوبر که مسئولیت فدراسیون واسکو آسیا را نیز بر عهده دارد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این رشته رزمی لوح تقدیری را تقدیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
0
0
با ديدگاه رفسنجاني جهان مملو از اسلام و دوستي خواهد شد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۹
0
0
مردم ایران قدر این بزرگ مرد را درانتخابات نهم ریاست جمهوری ندانستند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۹
0
0
اسلام دين صلح ودوستي است
درودبر هاشمي عزيز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین