کد خبر: ۸۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
در جمع مردم پیشوا عنوان شد؛

موسوی: اگر ارزش‌ها را حفظ می‌کردیم پول‌های امروز هم برکت داشت

به جای عدالت فقر توزیع شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی گفت:‌ «وقتی 6 - 7 میلیارد دلار زمان جنگ می‌توانست برکت داشته باشد، اگر ارزشها را حفظ می‌کردیم این همه درآمد بی‌سابقه در سال‌های اخیر هم می‌توانست برکت زیادی داشته باشد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، میرحسین موسوی شب گذشته در جمع اقشار مختلف مردم پیشوا، با بیان این مطلب، به رشادت‌های مردم این شهرستان اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: «شما در زمانی که خفقان وجود داشت سدهای ترس را شکستید، شهید دادید و خون‌هایی که ریخته شد پنجره‌ای را باز کرد. رژیم شاه فکر می‌کرد همه چیز تمام شده است ولی خونی که در راه خدا ریخته می‌شود برکات زیادی دارد».

میرحسین افزود: «ملت ما همواره قدردان شما است و حضرت امام(ره) هم هرگاه از پانزده خرداد یاد می‌کردند از پیشوا هم اسم می‌بردند و این یک سرمایه برای ما است. انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ داشت و یک شبه اتفاق نیفتاد ولی اتفاقاتی که در دهه‌ی چهل افتاد نقطه عطفی در تاریخ ما است چرا که با پایان دادن به نظام 2500 ساله‌ی شاهنشاهی وارد فاز جدیدی از تاریخ خود شدیم».

وی ادامه داد: «بعد از انقلاب اسلامی جنگ بزرگی علیه ما ثبت شد و ما وارد دفاع مقدسی شدیم که همه در آن شرکت کردند. آنچه ثبت شده، خاطره‌ی صبرها و دلاوری‌های مردم است که در آن سالها ثمرات زیادی برای کشور داشت. شاید بزرگترین ثمره‌ی آن سالها این بود که ترس را در دل این ملت از بین برد و ملتی شجاع متولد شد. چنانچه بعد از جنگ بارها در معرض تهدید و توطئه بوده ایم ولی به دلیل ریخته شدن این ترس از دل مردم هیچ کدام از آنها به ثمر نرسید و در این بین سهم روحیه ی ملت از همه بیشتر بوده است، بنابراین جا دارد که با تبار شناسی و ریشه یابی، باز هم نقش پیشوا را قبول کنیم و به فرزندان سراسر کشور انتقال دهیم».

مهندس موسوی با بیان اینکه پیش از انقلاب همه ی سرها به پایین بود و امیدی وجود نداشت گفت: «بعد از انقلاب رویه‌هایی پیدا کردیم و سرمایه‌هایی یافتیم که یکی از این سرمایه‌ها همین است که مردم در جایی گردهم می‌آیند و نگران سرنوشت خود هستند و در انتخابات‌ها شرکت می‌کنند. بنابراین باید از انتخابات استقبال کنیم و بدانیم یکی از اتفاقاتی که کشور ما را از آسیب دور می‌کند همین انتخابات‌ها است و صرفه نظر از اینکه چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود،‌ خود انتخابات‌ها بسیار مهم است».

وی افزود: «گاهی حاصل این انتخابات‌ها موجب شده است که از بسیاری از تهدیدها جلوگیری شود. در آستانه‌ی دوم خرداد سال 76 ما با خطراتی در منطقه و جهان علیه خود روبرو بودیم ولی وقتی مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت کردند، صرفه نظر از اینکه چه کسی انتخاب شد و آن شخص برادر عزیزم آقای خاتمی بود، نفس حضور مردم توطئه‌ها را شکست. نفس حضور مردم در انتخابات هم در گسترش آگاهی و نقد وضع موجود موثر است و هم گستردگی حضور مردم بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی را حل می‌کند. در کنار این‌ها طبیعی است که مردم نوعی ارزیابی هم داشته باشند و این مساله ‌ی مبارکی است که مردم به کارهای خوب و بدی که انجام شده رجوع می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا وضع موجود را ادامه دهند یا آن را تغییر دهند».

میرحسین سپس گفت: «بعد از جنگ که آقای‌هاشمی روی کار آمد و دوران نخست وزیری من تمام شده بود انگیزه‌ای برای حضور در صحنه‌ی سیاسی نداشتم. آن زمان فکر می‌کردم نظام جمهوری اسلامی محکم است و قواعد و قوانینی در آن حاکم است. یکی از مهمترین مسائلی که انقلاب در کشور به وجود آورده بود این بود که مثلا یک رییس جمهور مادام العمر نباشد و افراد با گرایش‌های مختلفی روی کار بیایند بنابراین با وجود گرایش ویژه ای که داشتم ولی نگران نبودم که گرایش‌های مختلفی روی کار بیایند البته با حفظ قواعد و قوانین».

وی افزود: «در شرایط جدید اتفاقات جدیدی افتاد که من نسبت به آن نقد دارم، یکی از قواعد کشور، رعایت قوانین و مقررات بود. چنانچه هنوز چند روزی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که رهبر کبیر انقلاب به فکر قانون اساسی بودند و بلافاصله رفراندوم جمهوری اسلامی را برگزار کردند و مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی تشکیل شد و در حالی که در بسیاری از کشورها بعد از انقلاب‌ها سال‌ها برای قانون معطل می‌شوند ولی پس از انقلاب اسلامی ایران حضرت امام(ره) بر تسریع بر این امر تاکید داشتند. این مساله به عنوان یک میراث برای ما باقی ماند ولی در شرایط جدید پدیده‌هایی را دیدم که برای من به عنوان یک خدمت گزار کوچک انقلاب قابل هضم نبود».

موسوی با انتقاد از وجود قانون گریزی اظهار کرد: «نمی‌شود مجلس قانونی را وضع کند ولی دولت به راحتی آن را کنار بگذارد. اگر مثلا یک بار یا دو بار این اتفاق می‌افتاد می‌گفتیم اشتباه کرده‌اند ولی وقتی این مساله ادامه پیدا کرد و علنی شد احساس کردم با موازینی که کشور با آن اداره می‌شود سازگاری ندارد. فراتر از این‌ها دیدم که مثلا در یک مورد اخیر، دولت بودجه‌ای را تصویب کرد و در بررسی‌های مجلس، دیوان محاسبات عمومی گزارش داد که بودجه‌ی دولت هزاران تخلف دارد و تکلیف میلیاردها دلار مشخص نیست».

وی ادامه داد: «مساله دیگر این بود که ما میراث دار دستگاهی حکومتی هستیم، دستگاهی که یک شبه به وجود نیامده و سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده است. من احساس کردم در دولت فعلی خود این دستگاه مورد صدمه و بی توجهی واقع شده است. به عنوان نمونه ما شوراهایی برای تصمیم گیری در کشور داریم که دولت تمام آنها را حذف و یا ادغام کرد و عملا زیر دست رییس دولت آورد».

میرحسین با اشاره به مخالفت مجلس با انحلال این شوراها و پافشاری دولت بر تصمیم خود، گفت: «بعد از اینکه کار به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده شد این مجمع بعد از ماه‌ها کار کارشناسی با رای قاطع اکثریت احیای این شورا‌ها را تصویب کرد. مصوبه‌ی مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مهم است و این مجمع حتی می‌تواند در برخی موارد فراتر از قانون اساسی برود، مشاور رهبری است و جایگاه مهمی در کشور دارد. ولی متاسفانه چند ماه است که دولت در مقابل این مصوبه‌ی مجمع مخالفت کرده است و آن را اجرا نمی‌کند این در حالی است که وقتی در یک حکومت دینی و اسلامی مجلس قانونی را تصویب می‌کند، اجرای آن غیر از الزامات قانونی جنبه‌ی شرعی هم دارد».

وی سپس با انتقاد از برکناری مدیران با تجربه ی کشور، اظهار داشت: «اول انقلاب 20 هزار پست در کشور خالی شد و تقریبا از صفر شروع کردیم مدیران با انگیزه انقلابی و گرایش‌های نوگرایانه وارد بدنه کشور شدند و متاسفانه درست زمانی که این نیرو در اوج پختگی خود بود به بهانه‌ی گردش نخبگان یا مسائلی نظیر فساد و کشف مافیای نفتی این نیروها را بیرون ریختیم و کشور را از وجود این مدیران با تجربه محروم کردیم. حتی فرض کنیم مثلا نیم درصد از این افراد فاسد بودند؛ باید با آنها برخورد می‌‌کردیم نه اینکه به این بهانه‌ها همه را برکنار کنیم. اگر هم قصد ما گردش نخبگان بود، نیروهای جوان را در کنار اینها به کار می‌گرفتیم یا لااقل بزرگداشتی برای آنها برگزار می‌کردیم. کشوری که قدر بزرگان خود را نداند و به خدمت گذاران خود احترام نگذارد نباید منتظر یک توسعه‌ی پایدار باشد. من می‌دانستم و با چشم خود دیده‌ بودم که این مدیریت با چه خون و دلی تربیت شده است همان طور که شاهد بالندگی شهیدانی نظیر باکری، همت، باقری و امثال اینها بودم».

وی ثبات در سیاست‌ها را ضروری خواند و گفت: «در آمریکا که ما آن را به عنوان دشمن خود تلقی می‌کنیم برخی سیاست‌ها نزدیک به 200 سال سابقه دارد و سالهای سال است بر روی برخی طرح‌ها ایستاده اند ولی متاسفانه در کشور ما در کوتاه مدت سیاست‌های اصولی را عوض کرده اند که نتیجه ی آن 25 درصد تورم و افزایش بیکاری شده است. در بخش‌های دامداری، کشاورزی و صنایع مشکلات فراوانی داریم آن قدر که حتی به پرتقال اسراییلی هم رسیدیم که در بازارهای ما عرضه شد».

وی همچنین بر ثبات در مدیریت‌ها تاکید کرد و گفت: «مدیران ما تقریبا در تمام نهادهای مهم کشور در حال رفت و آمد هستند و در نهادهایی نظیر بانک مرکزی‌، بانک ملی ، استانداری‌ها و سازمان‌های بزرگ این مساله را شاهد هستیم. من احساس کردم در این زمینه تکلیف دارم و گفتم به صحنه می‌آیم و با توجه به توانایی‌هایم حرفهایم را با مردم در میان می‌گذارم».

مهندس موسوی سپس درباره ی عدالت گفت: «متاسفانه امروز به جای عدالت، عزت مردم مورد هدف قرار داده شده است و فقر توزیع می‌شود. امروز پول این مردم در جایی استفاده می‌شود که عزت آنها را تهدید می‌کند و تنها برای جلب چند رای است».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس تصریح کرد: «در راه ورود خود به این عرصه شعاری را مطرح کردم که برگرفته از پیام‌های اصلی انقلاب، خط مشی امام(ره) و براساس تعریفی است که ایشان از اسلام ناب محمدی(ص) داشتند و در عین حال این شعار نگاهی هم به آینده دارد. اعتقاد دارم که برگشت به اصول، انقلاب، و برگشت برای استفاده از تجربیات مدیران عزیز انقلاب برای کشور ما امید آفرین است و چهره ی جامعه را عوض می‌کند و موجب می‌شود که هزینه‌های ما برکت داشته باشد نه اینکه 300 میلیارد دلار هزینه کنیم و برکتی نداشته باشد».

میرحسین موسوی خطاب به مردم پیشوا گفت: «شما از یک سو به شهدای 15 خرداد و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تکیه دارید و پیام خون شهدا و برگشت به اصول را گم نمی کنید و از سوی دیگر با فرهیختگی خود می‌دانید که ما یک ایران پیشرفته می‌خواهیم. این روحیه در شما بلند است و شما به عنوان مردمی آزاده موافق اصلاح‌طلبی در کنار یک اصولگرایی معقول هستید؛ هم تلاش بسیجیان را پاس می‌دارید و هم خدمات مدیران دلسوز کشور را می‌شناسید».

وی در پایان با پوزش خواهی از مردم جوادآباد، گفت: «دوست داشتم محله به محله در خدمت همه‌ی عزیزان باشم ولی متاسفانه وقت تنگ است و در عین حال مطمئنم صحبت‌هایی که در اینجا مطرح شد به گوش همه خواهد رسید. البته من وسیله‌ای هم ندارم و می‌بینید که صداوسیما هم در اختیار ما نیست بنابراین شعار هر شهروند یک ستاد را انتخاب کردیم تا مردم خلاقیت خود را جایگزین رسانه‌ای کنند که دوست ندارد فضای انتخابات را گرم کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
آقای موسوی عزیز :
چرا شما از این حرف ها می زنید. اگر احمدی نژاد بی نوا می زد ما می گفتیم که خرافات رسوخ کرده و ...
مثل اینکه شما را هم خرافات گرفته است.
برکت؟
این حرف از قول من نیست از قول دوم خردادی ها است چرا که من به این حرف اعتقاد دارم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین