کد خبر: ۹۷۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱

حجت‌الاسلام صدیقی: اگر داوری‌ها در مسیر عدل نباشد خشک‌سالی و گرانی به‌دنبال می‌آورد

به یکدیگر ظلم نکنید، تظاهر به فسق نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت الاسلام کاظم صدیقی که به عنوان خطیب نماز جمعه امروز تهران در دانشگاه تهران و در جمع نمازگزاران سخنرانی می کرد با اشاره به تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران یادآور شد: آمریکا سابقه‌اش در حمله اتمی ننگین و زشت است و این کشور به دلیل اینکه خود آلوده به استفاده از بمب اتم است نمی‌تواند در ارتباط با سلاح هسته‌ای دیگران را برحذر بدارد.

وی تاکید کرد: همچنین این کشور حق ندارد دیگران را نسبت به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مورد سرزنش قرار بدهد.

حجت الاسلام صدیقی کنفرانس اخیر هسته‌ای در واشنگتن را توخالی دانست و در رابطه با تهدید اخیر اوباما علیه ایران گفت: این تهدید حماقت محض و رسوایی آشکار بود که با موازین بشری، مذهبی، حقوقی و قانونی سازگار نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح در تهران که از فردا آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: ملت ما می‌تواند در رابطه با خلع سلاح پیش قدم باشد چون ما حیات همه موجودات را محترم می‌شماریم و در مکتب ما مرگ یک انسان برابر با مرگ یک نسل است.

وی اضافه کرد: چه کشورها را بخواهند و چه نخواهند ملت ایران با داشتن سرمایه‌های عظیم و جوانان صاحب فکر به مقصد عالی خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی نارسایی‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد: مزاحمت‌های جوانان در سر خیابان‌ها، چشم چرانی‌ها و رعایت نکردن اصول و ارزش‌های دینی در سفرها و تفریحات از سوی خانواده‌ها در حالی صورت می‌گیرد که همه دل‌شان با ائمه است و در حالی که برخی در ظاهر وضعیت خوبی ندارند اما همین این‌ها در گرفتاری‌ها نذر می‌کنند و به زیارت کربلا و مکه و مشهد می‌روند و امامزاده‌ها را قبول دارند و سفره حضرت عباس (ع) وحضرت رقیه(س) می‌اندازند اما باید توجه داشته باشند گناه صغیره بعد از تکرار گناه کبیره خواهد شد.

صدیقی افزایش زنا در جامعه را یکی ازنتایج رعایت نکردن ارزش‌ها درجامعه عنوان کرد و گفت: علت برخی بلایای ناگهانی افزایش زنا است و اگر می‌خواهیم گرانی فشار نیاورد، اضطراب‌ها و افسردگی‌ها کم شود راهی جز اینکه در پناه دین زندگی کنیم، وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از اولیای الهی به من گفتند که به مردم بگویید توبه عمومی بکنند و اگر یک حادثه مثل زلزله در تهران به‌وجود بیاید کسی حریف آن نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردم گفت: به یکدیگر ظلم نکنید، تظاهر به فسق نکنید چون تظاهر به گناه موجب غضب خدا می‌شود و همه باید استغفار کنیم.

صدیقی در ادامه گفت: بانوان، حجاب را رعایت کنند، کسبه انصاف را و اداری‌ها بدانند مسامحه در کار مردم ظلم و تاخیر انداختن حقوق آنان خیانت در امانت است و عکس‌العمل به‌دنبال دارد و همچنین اگر داوری‌ها در مسیر عدل نباشد خشک‌سالی و گرانی به‌دنبال می‌آورد.

امام جمعه موقت تهران در عین حال افزود: 30 سال از انقلاب گذشته و الحمدلله کشورمان با این همه جنگ خانمان‌سوز در منطقه، در آتش، گلستان است. وی اضافه کرد: انقلاب ما دینی است و باید درعمل محقق شود و ازدیاد طلاق، بالا رفتن سن ازدواج بلاهای خانمان‌سوز است که جز با همت عمومی از سوی مسئولان قابل رفع نیست.

صدیقی با اشاره به نام‌گذاری سال 89 به عنوان همت و کار مضاعف تاکید کرد: کار باید جهادی باشد، برخی کار می‌کنند اما بد کار می‌کنند و کیفیت را در نظر نمی‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش، ارتشیان را نجات بخش، رهایی‌بخش و ارتش قرآن و امام زمان (عج) دانست و گفت: ارتش ما جزو ارتش‌های قدرتمند و کمربسته برای حراست از کشور است و ما این روز را به ارتشیان تبریک می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه تهران در خاتمه ولادت حضرت زینب (س) را نیز به پرستاران تبریک گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
عجیب تیتر بسیار جالبی زدید!

واقعا در این چند سال گذشته خشکسالی مردم استان اصفهان و بسیاری دیگر از نقاط کشور را به ...نشانده و این مربوط به کردار مسئولین و مردم می‌باشد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین