کد خبر: ۹۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹

ضرب و شتم حامیان کروبی و موسوی در دانشگاه آزاد تهران مرکز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ضرب و شتم دانشجویان هوادار مهدی مهدی کروبی و میرحسین موسوی در یکی از مجتمع‌های دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز از سوی هواداران احمدی‌نژاد، این دانشگاه را به تعطیلی کشاند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، به‌دنبال الصاق پوستر مهدی کروبی در برد مخصوص تبلیغات انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز واقع در پونک که بنابر هماهنگی انجام شده قرار بود به طور مساوی در اختیار چهار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گیرد، تعدادی از دانشجویان هوادار کروبی توسط اعضای بسیج و طرفداران احمدی‌نژاد به هنگام خروج از دانشکده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شدند. 

شاهدان عینی حادثه در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، تصریح کردند که درگیری از زمانی روی داد که اعضای بسیج دانشجویی یکی از دانشجویان حامی کروبی را که با آنها در محیط دانشکده درباره احمدی‌نژاد مباحثه کرده‌بود، دقایقی بعد، در بیرون از دانشکده به شدت مضروب کردند.

پس از اطلاع سایر دانشجویان از ضرب و شتم این دانشجو، به کمک وی شتافتند که نهایتاً مساله با مسئولان دانشکده و دکتر طباطبائی؛ رئیس دانشکده حدود ساعت 12 ظهر خاتمه یافت.

اما فاز دوم درگیری زمانی آغاز شد که با مسدود شدن در ورودی دانشکده توسط اعضای بسیج‌دانشجویی، تعدادی از دانشجویان در فضای داخل دانشکده با باتوم و گاز اشک آور مورد هجوم قرار گرفتند و تعداد زیادی موتور سوار اطراف دانشکده را احاطه کردند. در این درگیری‌ها تعداد زیادی از دانشجویان مجروح شدند و بنابر اظهار شاهدان پنج نفر از آنها که از ناحیه بینی، دندان و یا پا دچار شکستگی شده‌ بودند راهی بیمارستان شدند.

هم‌زمان با این درگیری‌ها حدود ساعت 17، طبقه ششم ساختمان دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز نیز دچار حریق شد که با دخالت نیروهای آتش‌نشان مهار شد.

به دنبال این حادثه نیروهای پلیس امنیت، اورژانس و تعدادی از نیروهای بسیجی در مقابل در این دانشکده حاضر شده و مانع از ورود و خروج دانشجویان می‌شدند، جو دانشگاه ملتهب گزارش شده و دانشجویان با تعطیل کردن کلاس‌ها با تجمع در دفتر رییس این دانشکده ضمن اعتراض به برخورد اعضای بسج خواستار حفظ امنیت خود و امکان خروج از دانشکده شده‌اند.

به دنبال این حوادث دکتر گذشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز هم در جمع دانشجویان حاضر شد و از نزدیک در جریان مسائل قرار گرفت. دانشجویان معترض ضمن محکوم کردن این واقعه تاسف‌بار خواستار برخورد با برخی اعضای بسیج‌دانشجویی که در درگیری‌ها دخالت داشتند، شده‌اند.

برخی گزارشات از بازداشت یکی از دانشجویان حکایت دارد.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین