کد خبر: ۸۷۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷

افشای انحراف سیاسی 70 درصد کتاب‌های دوره خاتمی!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «هفتاددرصد کتاب‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبل مجوز چاپ گرفته، دارای انحرافات اساسی بوده‌اند».

محمدحسین صفار هرندی شامگاه گذشته (سه‌شنبه، اول اردیبهشت) در همایش بررسی مسائل فرهنگی در دولت نهم که از سوی بسیج دانشجویی پردیس قم برگزار شد، همچنین عنوان کرد: «اگر کلیه کتاب‌های مشکل‌دار را در دولت فعلی جمع کرده و سرشماری کنند، به 20 عدد نمی‌رسد».

او در ادامه افزود: «در زمان گذشته، تربیت فرهنگی را در محیط دانشجویی به سمتی سوق داده بودند که وقتی آمریکا عراق را اشغال کرد، در کشور ما بعضی‌ها کف زدند و می‌گفتند و اعتقاد خود را در روزنامه‌ها می‌نوشتند که چه زمانی می‌شود آمریکا بیاید و ما را آزاد کند»!

وزیر ارشاد تأکید کرد: «در گذشته روزهایی بود که وقتی دانشجو به دانشگاه می‌آمد، نمی‌دانست که امروز چه اتفاقی برای او رخ خواهد داد. بلوا، اغتشاش و تعطیلی درس ذهن دانشجویان را مشغول ساخته بود؛ اما چند سالی است که از این اتفاق‌ها خبری نیست و دلیلش بعد فرهنگی است. امروز مضمون فرهنگی حاکم است که با فرهنگ گذشته فرق می‌کند».

او نسبت به تهاجم فرهنگی به جوانان هشدار داد و گفت: «تهاجم فرهنگی از جمله موضوعاتی بود که مقام معظم رهبری نسبت به جلوگیری و گسترش آن در کشور توصیه داشتند. تهاجم فرهنگی همان تهدید نرمی است که در این زمان کشور را مورد هجوم قرار داده است؛ ولی خوشبختانه ایران در مقابله با تهاجم فرهنگی واکسینه بود».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: «دولت نهم این افتخار را دارد که میزان بن کتاب را در حوزه‌های علمیه شش‌برابر افزایش داده است».

صفار هرندی همچنین از میزان بودجه قرآنی کشور گزارشی ارائه کرد و گفت: «در دولت گذشته بودجه قرآنی کشور 680 میلیون تومان بوده که این میزان در سال گذشته 25 برابر افزایش یافته است».

او افزود: «دولت نهم در مدت سه سال، تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد را به شش‌هزار کانون فرهنگی افزایش داد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سرانه احداث مسجد در زمان روی کار آمدن دولت نهم شش میلیارد تومان در سال بود، گفت: «دولت نهم این سرانه را به حداقل سالیانه 40 میلیارد تومان افزایش داد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از وقایع کنفرانس دوربان در ژنو به عنوان مسأله‌ای فرهنگی یاد کرد و گفت: «اتفاقی که در ژنو افتاد، نشان می‌دهد مسؤولان کشورهای غربی و آمریکایی در اجرای پروژه بی‌فرهنگی که می‌خواستند آن را جهانی‌سازی کنند، ناکام ماندند».

صفار هرندی افزود: «ماجرایی که در ژنو اتفاق افتاد، یک حادثه فرهنگی و یک تکان بزرگ و تأثیرگذار برای آرامش خواب‌آلود جهان بود».

او ادامه داد: «هر چه جلسه در کنفرانس دوربان به پایان خود نزدیک می‌شد، صدای رییس‌جمهور ایران در حاضران جلسه بیش‌تر تأثیر می‌گذاشت».

او با بیان این که بعضی از زوایای پنهان واقعه دانشگاه کلمبیا آشکار نشده است، افزود: «اکثریت جمعیت حاضر در دانشگاه کلمبیا از صهیونیست‌ها بودند و در ابتدای جلسه موج منفی را در فضای دانشگاه به راه انداخته بودند؛ ولی در پایان جلسه همان‌ها برای آقای احمدی‌نژاد کف می‌زدند و او را تشویق می‌کردند».

صفار هرندی با بیان این‌که غربیان هجوم اصلی خود را به پیشینه فرهنگی کشورهای مسلمان و تاریخ آن‌ها آغاز کردند، اظهار کرد: «اروپاییان ناجوانمردانه بر روی مقدسات اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند. وقتی کاریکاتوریست فنلاندی برای اولین‌بار به مقدسات اسلام و پیامبر اکرم (ص) توهین کرد، نمایندگان پارلمان و حتی نخست‌وزیر فنلاند توهین به مقدسات اسلام را آغاز کردند».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که کشوری که 12هزار سال پیشینه تمدنی دارد، چه نسبتی با کشوری که 300 سال قبل پیشینه‌ای نداشته است، می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: «این کشورها برای این‌که خودشان را به ما نزدیک‌تر کنند، سعی دارند از گذشته ما کوتاه کرده و آن را بمباران فرهنگی کنند».

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و هجوم فرهنگی دشمن، به ویژه در زمان دولت نهم، گفت: «امروز دشمنان تهدید خود را عملی و تهدید را اجرا کردند؛ هنر دولت نهم نیز برانگیختن ظرفیت‌های غفلت‌شده مردم بود».

صفار هرندی به مسأله هستهی نیز اشاره کرد و گفت: «مردم ایران امروز هفت‌هزار سانتریفیوژ دارند و امروز زمانی است که ما هیچ مانعی برای گسترش فعالیت‌های صلح‌آمیز هستهی نداریم».

او با بیان این‌که دشمنان مذاکره بدون پیش‌شرط را پذیرفته‌اند، گفت: «البته ما با دروغ‌هایی که از آن‌ها دیده‌ایم و آن‌ها را شیطان بزرگ می‌دانیم، این پیشنهاد آن‌ها را نپذیرفته‌ایم».

وزیر ارشاد در پایان سخنان خود از اتمام دور دوم سفرهای استانی هیأت‌ دولت تا قبل از شروع انتخابات خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
دولت قبل به الان چه؟
مگر مردم می خواهند به آن دوران برسند؟
مردم می خواهند از انحراف راه امام با آمدن موسوی به راه اصلی بازگردند.
شما اصلا مگر میتوانید چیزی را هم جمع کنید؟ شما فقط می توانید گم کنید. مثل آن 1 میلیارد بیت المال.
معلوم نیست این آمارتان هم به کردان و 1 میلیاردتان رفته یا به بستن مساجدتان...
خجالت بکشید.
مردم ساده نیستند.
آن ساده ها هم حداقل می فهمند بیت المال چیست.
لطفا بین اصلاحات و اصولگرایان تفرقه نیندازید ، خوب می دانید که این کار را (در قرآنی که آن را به رقص گرفتید ) مخصوص چه افرادی دانستند.
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
سفر های انتخاباتی؟
1 میلیارد رو اشتباهی در جواب پول شهرام بهش ندادین؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
اره انحراف اساسی داشته چون چیزی رو که شما میخواین به زور توی حلق مردم کنید رو نداشت! برای همین متهم می کنید به انحراف اساسی!
چرا کتابی رو که شش بار در دوره اصلاحات و سه بار در دولت نهم تجدید چاپ شده رو چاپ نمی کنید؟ کدوم معیارهاتون یکشبه عوض شده که کتابی که به چاپ دهم رسیده توقیف بشه؟!
وای بر ما و بر فرهنگ مملکت ما اگه احمدی نژاد رای بیاره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
حضرت علی به خاطر منفعت اسلام و جامعه اسلامی به مدت 25 سال سکوت کرد, ولی این [...]!!!!(احمدی نژاد) نمی داند که نباید هر حرفی را در هر زمانی و مکانی گفت. ایشان در اجلاس ژنو همه دنیا را بر علیه ما تحریک کرد, ایشان با پیش کشیدن قضیه هولوکاست و اسراعیل بار دیگر دنیا را بر علیه ایران تحریک کرد. دنیا نمیداند که مردم ایران حرفهای احمدی نژاد را قبول ندارند دنیا فکر میکند که حرفهای [...]!!حرفهای مردم ایران است و تبعات خشم انها متوجه مردم ایران میشود. به امید روزی که با همه دنیا خوب باشیم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
بسمه تعالی
به پارگراف زیر بنگرید، وحشتناک است یا این آقا نمی داند چه می گوید و یا می داند و می گوید و یا اشتباه لپی صورت گرفته است. بنا براین همان ها یعنی صهیونیست ها برای احمدی نژاد کف زدند و تشویق کردند...، وای وای چه باید گفت و چه تحلیل باید کرد؟
«او با بیان این که بعضی از زوایای پنهان واقعه دانشگاه کلمبیا آشکار نشده است، افزود: «اکثریت جمعیت حاضر در دانشگاه کلمبیا از صهیونیست‌ها بودند و در ابتدای جلسه موج منفی را در فضای دانشگاه به راه انداخته بودند؛ ولی در پایان جلسه همان‌ها برای آقای احمدی‌نژاد کف می‌زدند و او را تشویق می‌کردند».
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
1
انحراف سیاسی؟
خوبه از این به بعد می دونیم دیگه احتیاجی به تفکر نیست
آقایون راه درست را از غلط برامون جدا کردن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین