کد خبر: ۱۲۶۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷

رهبر: مردم رای خود را از کسی که از ولی‌فقیه اطاعت نکند پس می‌گیرند

هیچ فردی در این نظام جز با ولایت پذیرش مشروعیت ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس نوشت: حجت الاسلام محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان و رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، اظهار داشت: ولایت‌پذیری جزئی از ایمان، اسلام، ولایت، تشیع و فرهنگ آسمانی ما است.

وی افزود: ولایت پذیری در نظام اسلامی ما دارای جایگاه ویژه‌ای است و در واقع رمز مشروعیت نظام و نهادهای نظام است.

به اعتقاد این نماینده مجلس هیچ فردی در این نظام جز با ولایت پذیرش مشروعیت ندارد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه حاکمیت دینی از آن خدا است، گفت: خداوند این حاکمیت را به افرادی مانند پیامبران، امامان و ولی امر مسلمین داده و اینجاست که این موضوع مشروعیت پیدا می‌کند و الا هیچ انسانی بر انسان دیگری حاکمیت ندارد مگر به امر خدا.

وی ادامه داد: در دنیا تمامی حکومت‌ها و دولت‌ها دارای مسئولیت آسمانی نیستند چرا که آنها نه به خدا و نه به پیغمبر و امامان متصل نیستند ولی نظام اسلامی ما به ولایت وابسته است.

رهبر با بیان اینکه در این ولایت پذیرش اطاعت از ولی امر هم وجود دارد، گفت: این موضوع تنها لفظی و با ادعا نیست بلکه باید ولایت پذیری را در عمل نشان داد و آن را پذیرفت.

ولی امر از اعتبار مردم‌سالاری دینی قوی برخوردار است

نماینده مردم اصفهان همچنین یادآور شد: نباید در مقابل ولی امر و توصیه‌های ناصحانه ایشان عصیان کرد، چرا که عصیان کردن به معنای از مشروعیت افتادن است یعنی اگر هر حکومتی و در هر جایگاهی به ولی امر و فرمان ایشان بی اعتنایی کند مشروعیت خود را از دست می‌دهد، حتی اگر یک ملت به او به عنوان یک نماینده، حاکم یا رئیس دولت رای داده باشند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: ولایت پذیری جنبه مردمی هم دارد چرا که ولی امر را نمایندگان مردم یعنی اعضای خبرگان انتخاب می‌کنند لذا ولی امر از اعتبار مردم سالاری دینی قوی برخوردار است.

به گفته وی، ولی امر هم جنبه الهی و معنوی دارد و هم جنبه انتخاب مردمی که این جنبه حتی بیشتر از جنبه مردمی بودن رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و هر مقام دیگری است.

مردم رای خود را ازکسی که بدانند با ولی‌امر همراهی نمی‌کند پس می‌گیرند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ولی امر روح و عمود این نظام است، ادامه داد: نباید جامعه را دچار تشنج و اضطراب کرد چرا که هر کسی که بخواهد در برابر ولی امر مقاومت کند از اعتبار حاکمیتی افتاده و ملت هم به او اعتباری نمی‌دهند چرا که پشتیبانی مردم از وی به حساب همین ولی امر است و اگر ولایت امر نباشد این فرد کمترین اعتباری ندارد و این در خصوص کشورهای دارای دموکراسی قوی است که می‌گویند فقط ما به مردم متکی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی ما علاوه بر اتکاء به مردم به ولایت الهی و ولایت امر متکی است، گفت: گاها برخی این اشتباه را می‌کنند و می‌گویند ما از رای مردم برخورداریم و با ولی امر کاری نداریم لذا آنها باید بدانند که حکومت آمریکا اسرائیل و فرانسه نیز ممکن است از پشتیبانی مردم برخوردار باشند ولی باید پرسید که فرق ما با آنها چیست.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه گفت‌وگوی خود به خبرنگار فارس گفت: فرق ما با دموکراسی کشورهای دیگر این است که دموکراسی ما با پشتیبانی ولی امر همراه است و در واقع نوعی مردم سالاری دینی ولایی است.

وی ادامه داد: متاسفانه این اشتباه در ذهن برخی وجود دارد که ما از پشتیبانی و رای ملت برخورداریم و اگر حرف ولی امر را سبک بشماریم اشکال ندارد، اینها غافلند از اینکه همان ملت‌ هم اگر ببیند مسئولی با ولی امر همراهی نمی‌کند رای خود را از او پس می‌گیرند و از وی پشتیبانی نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین