کد خبر: ۷۳۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
قزوینی سخنگوی خانه احزاب مطرح کرد:

خانه احزاب آماده فعال کردن دیپلماسی غیردولتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی خانه احزاب تاکید کرد: خانه احزاب آمادگی و ظرفیت‌های گسترش ارتباطات خارجی خود و فعال کردن دیپلماسی غیردولتی را دارد اما متاسفانه به لحاظ اجرایی و امکانات با محدودیت‌های بسیاری مواجه است.

حمید قزوینی،‌ سخنگوی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به سفر سه روز گذشته معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی به کشورمان و دیدار با هیات رییسه خانه احزاب و برخی مقامات کشوری گفت: خوشبختانه خانه احزاب توانسته با امکانات بسیار کم و محدودیت‌های زیاد جایگاه خوبی را برای خود رقم بزند و فعالیت‌های چشمگیری را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "چرا بیشتر فعالیت‌ها و توفیقات خانه احزاب در عرصه خارجی است و کمتر در داخل کشور توفیقاتی کسب کرده است"،‌گفت: این طور نیست که توفیقات خانه احزاب محدود به خارج از مرزها باشد. در واقع توفیقات خارجی ما ناشی از توفیقات داخلی است اگر ما مجموعه‌ای ضعیف بودیم، احزاب خارجی هیچ رغبتی برای تعامل با ما پیدا نمی‌کردند.

قزوینی ادامه داد: هر یک از کشورهایی که با آنها تاکنون دیدار داشته‌ایم در داخل خاک جمهوری اسلامی سفیر دارند و سفرای آنها وضعیت خانه احزاب را برایشان گزارش می‌کنند.

وی با اشاره به دیدار "ری‌یونگ‌سو"‌ معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی به کشورمان در صبح روز یکشنبه، هجدهم فروردین ماه سال جاری گفت: حزب کارگران در کره شمالی حزب حاکم است و دارای جایگاه مهمی در این کشور است. آقای "ری‌یونگ‌سو" علاوه بر دیدار با آیت‌الله موسوی تبریزی و هیات‌ رییسه خانه احزاب و همچنین آقای "میرمحمدی" رییس کمیته بین‌الملل خانه احزاب تقاضای تعاملات ورزشی و فرهنگی داشتند که بر این اساس دیداری با آقای "علی‌آبادی" رییس سازمان تربیت‌بدنی، آقای "فروزنده" رییس بنیاد مستضعفان داشتند و از برخی موزه‌ها نیز دیدن کردند.

قزوینی در پاسخ به این سوال که "چرا در بسیاری از برنامه‌ها و همایش‌هایی که با عنوان خانه احزاب برگزار می‌شود، احزاب و چهره‌های شاخص سیاسی حضور ندارند"، اظهار داشت:‌ همایش‌های فصلی خانه احزاب بیشتر جنبه گردهمایی منظم دارد و بر این اساس بسیاری از احزاب نمایندگان خود را به این همایش‌ها می‌فرستند و عموما دبیران کل در آن حضور ندارند، از طرفی ما در کشورمان بیش از 200 حزب داریم که شاید بسیاری از آنها دبیران کل‌شان در همایش‌های فصلی هم شرکت کنند ولی برای اصحاب رسانه چندان شناخته شده نیستند.

وی اضافه کرد:‌ این در حالی است که در همایش‌هایی با موضوعات مهم و مشخص مانند همایش حمایت از مردم مظلوم غزه که توسط خانه احزاب برگزار شد، بسیاری از چهره‌های مهم سیاسی و فعالان حزبی سرشناس حضور داشتند و این نشانه جایگاه مهم خانه احزاب است.

سخنگوی خانه احزاب ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که "چرا دیدار با احزاب دیگر کشورها محدود به یک محدوده جغرافیایی خاص است؟" گفت: طبیعی است که اولویت‌های ما معطوف به آسیاست و تلاش داریم با کلیه کشورهای آسیای روابط حزبی برقرار کنیم.

وی افزود: در این مسیر تاکنون با احزاب کشورهای مالزی،‌ کره شمالی،‌ چین،‌ ترکیه، پاکستان،‌ هند، لبنان،‌ آذربایجان و افغانستان دیدار کرده‌ایم.

قزوینی در عین حال تاکید کرد:‌ خانه احزاب آمادگی و ظرفیت‌های گسترش ارتباطات خارجی خود و فعال کردن دیپلماسی غیردولتی را دارد اما متاسفانه به لحاظ اجرایی و امکانات با محدودیت‌های بسیاری مواجه است که اگر این محدودیت‌ها برطرف شود آمادگی برقراری ارتباطاتی از این دست را با کشورهای مختلف دنیا و به‌ویژه کشورهای تاثیرگذارتر در عرصه بین‌المللی داراست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین