کد خبر: ۱۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷
بر اساس آخرین آمار رسمی سازمان ثبت احوال؛

طی شش ماه گذشته روزانه ۳۵۲ طلاق در ایران به ثبت رسیده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس آخرین آمار رسمی سازمان ثبت احوال، میزان طلاق در شش ماه نخست سال ۸۹ نسبت به سال قبل افزایش داشته و در این مدت، روزانه به‌طور متوسط ۳۵۲ طلاق به ثبت رسیده است.

آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در 6 ماه نخست امسال در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط 354 واقعه طلاق ثبت شده است که نشان از افزایش چشمگیر این واقعه در کشور دارد. 

به گزارش مهر، آمارهای ماهیانه، فصلی و سالیانه سازمان ثبت احوال کشور از روند نگران کننده کاهش پدیده ازدواج و افزایش طلاق در کشور خبر می‌دهد. اعدادی که در ازدواج روند نزولی پیدا می‌کنند و در طلاق گویی از نردبان زندگی‌های شکننده شهری بالا می‌روند. 

طبق آخرین آمار رسمی سازمان ثبت احوال، میزان طلاق در 6 ماه نخست سال جاری در کل کشور 65هزار و 505 واقعه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 6.2 درصد افزایش داشته است.
 
این در حالی است که ازدواج در کشور طی 6 ماه گذشته تنها 3.2 درصد افزایش داشته که دربرابر جمعیت بالای جوانان در سن ازدواج آمار پایینی است. 

همچنین بررسی و مقایسه روند طلاق و ازدواج شهری و روستایی نشان می‌دهد که همچنان میزان ازدواج در روستاها نسبت به شهرها بیشتر و طلاق در آنجا کمتر است اما با این حال طی شش ماه اخیر میزان طلاق در روستاها نیز با افزایش کمی روبه‌رو بوده است.

از 481 هزار و 148 ازدواج در شش ماه نخست سال جاری، 332 هزار مورد شهری و 149 هزار واقعه روستایی است و در 65 هزار و 505 طلاق در کشور 55 هزار مورد شهری و 9 هزار واقعه مربوط به روستاها است. 

براساس اعلام سازمان ثبت احوال، بیشترین ازدواج و طلاق با 63 هزار مورد ازدواج و 18 هزار طلاق مربوط به پایتخت نشینان تهرانی و کمترین ازدواج با 3 هزار و 398 مورد مربوط به استان سمنان و کمترین طلاق با 191 مورد مربوط به مردم ایلام است.

استان خراسان رضوی با 41 هزار و 275، سیستان و بلوچستان 38 هزار و 221 و خوزستان با 30 هزار و 661 واقعه ازدواج به ترتیب بیشترین میزان ازدواج را در نیمه نخست امسال داشته‌اند. 

همچنین استان ایلام با سه هزار و 630، بوشهر 6 هزار و یزد هفت هزار واقعه ازدواج به ترتیب کمترین میزان ازدواج ها را طی این مدت داشته اند.

پس از استان تهران که بیشترین طلاق را در کشور به خود اختصاص داده، استان خراسان رضوی با 6 هزار و 685 و اصفهان با سه هزار و 907 مورد و فارس با 3 هزار و 685 طلاق به ترتیب بیشترین میزان طلاق را بین استان‌های کل کشور دارند. 

در واقع استان تهران با تفاوت بیش از 11 هزار مورد طلاق با استان خراسان رضوی بیشترین آمار طلاق را در کشور دارد. 

براساس آمار سازمان ثبت احوال، استان یزد با 539، چهارمحال و بختیاری با 396 و خراسان جنوبی با 379 کمترین میزان طلاق را در کشور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین