کد خبر: ۱۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
براساس نتایج تحقیق دانشگاه امام صادق؛

بیش از ۴۵ درصد مردم تهران، ماهواره می‌بینند

بی بی سی و فارسی‌وان بیشترین مخاطبان را دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج یک تحقیق دانشگاهی نشان می‌دهد که بیش از ۴۵ درصد مردم تهران، ماهواره می‌بینند که میانگین تماشای آن دو ساعت در روز است. همچنین در میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، شبکه خبری بی بی سی و شبکه فارسی‌وان بیشترین مخاطبان را دارند. 

به گزارش جهان، استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، شبکه خبری بی بی سی و شبکه فارسی‌وان بیشترین مخاطبان را در بردارد و ویژگی‌های مخاطبان از نظر گردانندگان این رسانه‌ها، میل به تفریح و سرگرمی بیشتر، میل به جدا شدن از محدودیت‌ها و خطوط قرمز، علاقه‌مندی به همدلی با جوامع غربی و غیرمذهبی و از همه مهمتر نارضایتی از هنجارهای حاکم (سیاسی، ‌اجتماعی، فرهنگی، دینی و…) است. 

دکتر جبلی در خصوص وضعیت موجود شبکه‌های ماهواره‌ای از لحاظ بینندگان اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار شبکه باز و بدون محدودیت وجود دارد که ۳۸۰ کانال خاص موسیقی، ۲۵۲ کانال کودک و نوجوان و ۷۴ شبکه مد که عمدتا مبلغ عریانی هستند و در این میان بیش از ۴۰ شبکه فارسی‌زبان وجود دارد که مضامین سیاسی، فیلم و سریال، شو و موسیقی و تبلیغ کالا را در بر می‌گیرد که میزان رشد آنها تاکنون زیاد بوده است. 

وی افزود: براساس آمارهای موجود بیش از ۴۵ درصد مردم تهران ماهواره می‌بینند و میانگین تماشای آن دو ساعت در روز است و تماشای برنامه‌های علمی زیر ۵ درصد است. 

به گفته وی، در حالی که تماشای فیلم و سریال بیش از ۵۰ درصد بیننده دارد و در میان شبکه‌های فارسی‌زبان شبکه فارسی‌وان ۵۰ درصد بیننده، PMC نزدیک به ۴۰ درصد و سایر موارد ۱۰ درصد است و شبکه خبری B.B.C فارسی نیز بین شبکه‌های سیاسی بیشترین بیننده را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین