کد خبر: ۸۶۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳

وزیر دفاع آمریکا: حمله به ایران، اراده ایرانیان را مستحکم‌تر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع آمریکا به تعدادی از دانشجویان نیروی دریایی این کشور گفت که حمله‌ اسرائیل به ایران فقط برنامه هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد، در حالی که اراده ایرانیان را مستحکم‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در میان اظهار نظرهای روز افزونی که می‌گویند اسرائیل ممکن است به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، وزیر دفاع ایالات متحده، رابرت گیتس، این هفته هشدار داد که چنین حمله‌ای می‌تواند تبعات خطرناکی در بر داشته باشد. او همچنین تاکید کرد که جلوگیری از دستیابی ایران به بمب تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که «ایرانی‌ها خودشان به این نتیجه برسند که این امر بسیار هزینه‌بر است».

او به گروهی از تفنگداران دریایی گفت که یک حمله، احتمالاً برنامه هسته‌ای تهران را از یک تا سه سال به تعویق می‌اندازد؛ اما این حمله، ایران را متحد می‌کند. او همچنین اظهار داشت: «یک حمله، اراده آن‌ها را در داشتن یک برنامه هسته‌ای مستحکم می‌کند و همچنین یک نفرت همیشگی را از هر کسی که به آن‌ها حمله کند، در کل کشور به وجود می‌آورد». این اظهار نظر «گیتس»، قوی‌ترین لحنش در مورد این موضوع تاکنون بوده است.


ایران این هفته از سازمان ملل درخواست کرد تا برای متوقف ساختن تهدید‌های اسرائیل، وارد عمل شود.

شیمون پرز هفته‌ای که گذشت، در یک مصاحبه رادیویی، گفت که اگر ایران دست از برنامه‌های هسته‌ای‌اش بر ندارد، اسرائیل به این کشور حمله خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین