کد خبر: ۱۳۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

توکلی: اسناد فساد برخی نمایندگان را به شورای نگهبان می‌دهم

رحيمی را باهنر رئيس كرد/ مجلس بیمار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دوازدهمین دوره نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسقتل با تاکید بر ویژگی‌های شخصیتی مقام معظم رهبری به عنوان عالم مسلط اسلام‌شناس و سیاستمدار با تجربه گفت: باید خودمان را همواره در معرض اشارات ایشان قرار دهیم تا با مبانی فکری و نظری ایشان هم افق شویم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رهبری همواره مدافع انتقاد بوده است، گفت: نباید تنها به عیب‌ها و ضعف‌ها پرداخت چرا که این باعث یاس و ناامیدی می‌شود.

وی افزود: نباید صرفاً روی نکات مثبت مانور داد که این نیز باعث خودشیفتگی می‌شود و ضمناً هر عملکرد فوق نتیجتاً توقف و سکون را به همراه خواهد داشت.

وی در همین راستا به نقد سیاست‌های اقتصادی دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: البته دولت در مهار تورم انتظاری شش ماه ابتدایی سال موفق بوده است.

توکلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضعف‌های فرهنگی بیان داشت: اولین بار در دولت آقای هاشمی بود که مقام معظم رهبری مسأله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و وقتی دیدند توجهی نمی‌شود فرمودند که این یک شبیخون فرهنگی است.

توکلی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رفتار رسانه متعلق به شما یعنی سایت الف و شخص شما به نقد واقع‌بینانه شباهت ندارد، گفت: انتفادهایی که می‌کنم شکر نعمت نظام اسلامی نیست، باید بگویم که تازه انتقادهای من خیلی کم است، اگر در ظرفیت جامعه می‌بود و باعث مشکل برای نظام نمی‌شد، انتقادهای من خیلی بیشتر از وضع فعلی بود.

وی ادامه داد: البته من طبق وظیفه دینی خودم چیزهایی را که می‌دانم می‌گویم. نکات مثبت را هم گفتم که دولت در مهار تورم موفق بوده و اگر کینه‌ورزی یا رابطه عاطفی‌ با دولت داشتم اینگونه عمل نمی‌کردم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع خصوصی کردن بانک مرکزی این من بودم که از نظر ‌احمدی‌نژاد دفاع کردم و دیدم در این مسأله حق با اوست. مشی من مشی یک مسلمان انقلابی است و البته بدون اینکه بگویم از اشتباه منزه هستم.
محمدرضا رحیمی نامزد باهنر و عبداللهی در مجلس هفتم بود

توکلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدرضا رحیمی در مجلس هفتم که شما و همفکران شما آن را در اختیار داشتند به ریاست دیوان محاسبات کشور رسید، چگونه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفت و اصلاً چه کسی ایشان را معرفی کرد؟، اظهار داشت: آقای رحیمی نامزد آقای باهنر و عبداللهی بودند و نامزد بنده و یقیه دوستان، جناب آقای دکتر رهبر بود. بین ما مصاف سختی در گرفت و نهایتاً 13به 9 باختیم و آقای رحیمی را رئیس دیوان محاسبات کردند.

وی افزود: رحیمی به این مقامات رسید بوسیله کسانی که بعداً بیشتر با آقای احمدی‌نژاد رابطه پیدا کردند. همین گروه سنتی مجلس در انتخابات ریاست مجلس هفتم با طرفداران دولت هماهنگ شدند و آقای حداد عادل را با آن وضع زشت از ریاست انداختند.

حداد عادل در ریاست مجلس هفتم در مجموع بهتر از لاریجانی در مجلس هشتم بود

توکلی تصریح کرد: لاریجانی فامیل من است و قائم مقام من در زمان تصدی وزارت کار بود و در تمام دوران با او ارتباط داشته‌ام و دارم، الان هم کمکش می‌کنم و به او انتقاد می‌کنم ولی از نظر معدل‌گیری و در مجموع، حداد بهتر از لاریجانی بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص وقف دانشگاه آزاد نیز گفت: من جزو کسانی بودم که با وقف دانشگاه آزاد مخالفت کردم. نظر من این است که اصول‌گرایان بیایند با حفظ موضع کنار هم بنشینند و وحدت داشته باشند. لازم نیست همه چیز همدیگر را قبول داشته باشیم، من برخی از اقدامات لاریجانی را قبول ندارم ولی با وی همکاری می‌کنم.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای به عنوان جبهه پایداری بگویند که موضع ما با بقیه اصول‌گرایان یکی نیست، درست نیست؛ در این صورت نه خودشان رای می‌آورند و نه‌بخاطر فضای تردیدی که ایجاد می‌کنند بقیه اصول‌گرایان نیز رای خواهند آورد.

اگر اصول‌گرایان متحد شوند شاید در تهران رای بیاورند

وی ادامه داد: من دفاع می‌کنم از وحدت اصول‌گرایان و دوست دارم که آقای حسینیان و آقاتهرانی دور یک میز کنار باهنر و سایر اصول‌گراین بنشینند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان گفت: موضوع نظارت بر نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد و می‌گفتند که علنی نکنید چراکه رای نمی‌آورد و بی‌آبرو می‌شویم! اما در مجلس هشتم من از حدود 150 نفر امضا گرفتم برای این طرح و من به آقای رئیس مجلس گفتم که امروز رای‌بگیر و او گفت که رای نمی‌آورد و من هم گفتم اگر الان رای نیاورد بعدا هم رای نخواهد آورد، هرچه فاصله از بیانات آقا بیشتر شود بدتر است و اینها فراموش می‌کنند، زودتر رای گیری کنید.

مجلس بیمار است

وی خاطرنشان کرد: مجلس بیمار است. تمایلات حوزه‌ای، تمایلات غیرملی و نگاه خرد در مجلس وجود دارد و این مسأله علت‌های ساختاری مثل نبودن حزب دارد و علت‌های اخلاقی و نفسانی هم دارد و همچنین قبیله‌گرایی‌های سیاسی نیز در آن دخیل است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی در مجلس هستند که نمی‌خواهند بر آن‌ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی‌شان را دارم که حتما آن‌ها را تحویل شورای نگهبان می‌دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند. همین زد و بند‌هاست که موجب می‌شود آدم‌های بی‌لیاقت محض رئیس کمیسیون شوند و دانایان کنار گذاشته می‌شوند. امثال این نمایندگان مشکلات ساختاری و اخلاقی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین