کد خبر: ۹۵۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶

بیانیه پایانی اجلاس خبرگان رهبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی:‌ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در آخرین روز کاری اجلاس خود با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از مدیریت مقام معظم رهبری در حوادث اخیر بر ضرورت حفظ وحدت حول محور رهبری تاکید کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

انقلاب اسلامی ایران، موهبتی الهی بود كه در زمان غربت دین در دنیای معاصر شكل گرفت،‌دین را حیاتی مجدد بخشید و پایه‌های فرهنگ دین‌ستیزانه را به لرزه درآورد. این نظام مقدس، كه یكی از ارزشمندترین هدایای الهی به ملت بزرگ ایران است. با یاری و مددهای خاصه خدای متعال،‌در طول 30 سال، توفیق و توان خویش را در مقابله با همه توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند و راه پیشرفت و تعالی را بر روی ملت‌های عدالت‌جو، آزادی‌خواه و مظلوم جهان، گشود و عملا این نكته را به اثبات رساند كه اسلام در همه شرایط، توان اداره بشریت را به خوبی دارد.

مجلس خبرگان رهبری، سی‌ویكمین بهار به بار نشستن حاكمیت دین را به ملت سرافراز ایران تبریک گفته و در پایان هفتمین اجلاس رسمی، نكاتی را تقدیم می‌دارد:

خداوند متعال را به خاطر داشتن ملتی مومن، بصیر، موقعیت‌شناس و همیشه در صحنه شكر‌گزاریم و بر خود لازم می‌دانیم از حضور با صلابت، به یاد ماندنی و دشمن‌شكن این ملت شریف در دو حماسه تاریخی 9 دی و 22 بهمن هشتاد و هشت، صمیمانه تشكر نماییم.

حوادث بعد از انتخابات اخیر، گرچه خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را در سطح ملی و بین‌المللی، به دنبال داشت، اما در مقابل، بركاتی را نیز در پی داشت كه موجب شناسایی ناخالصی‌ها و تفكیك نیروهای حق و باطل گردید و صحنه‌ای عملی برای امتحان مردم و نخبگان بود. نتیجه این امتحان بزرگ و تاریخی، قبولی مردم و نمایش بصیرت آنان و متاسفانه واماندگی بخش محدودی از خواص از دستیابی به بصیرت، متناسب با شرایط پر‌تغییر و سخت زمان بود.

این دوره پر‌محنت، با رهبری شایسته و هدایت هوشمندانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب و حضور با صلابت و همه جانبه مردم، پایان پذیرفت و برگ زرین دیگری را به موفقیت‌های انقلاب اسلامی در گذر از بحران‌ها افزود.

تفكر در خصوص حوادث گذشته، هر انسان منصفی را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بیشتر و عظمت اصلی مترقی ولایت مطلقه فقیه، به عنوان عزیزترین یادگار حضرت امام خمینی و جانشین صالح ایشان وا می‌دارد. حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از مقام معظم رهبری و تلاش گسترده برای تحقق رهنمودهای معظم‌له در تمامی عرصه‌ها ضروری بوده و بر كسی پوشیده نیست. همچنین ایجاد صفا و همدلی و‌آرامش و وحدت برای تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و چشم‌انداز بیست ساله و دیگر برنامه‌ها، حول محور وحدت‌بخش رهبری را در شرایط فعلی ضروری می‌دانیم.

صبر انقلابی مردم شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی كه نشانگر ظرفیت بالا و توان مدیریت بحران است پس از دادن فرصت‌های متعدد به سران فتنه، برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌های امام خمینی، در نه دی به پایان رسید و با زدن مهر مردودی بر كارنامه آنان، برای همیشه، آنان را از ذهنیت سیاسی خود حذف نمودند.

پایان یافتن این فتنه، به معنای تمام شدن وظیفه افراد و گروه‌های موثر در جامعه نیست؛ از این رو، به همه دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی توصیه می‌كنم همسو با هدایت‌های دل‌سوزانه و راهگشای مقام معظم رهبری، با پرهیز از سكوت و تبری جستن شفاف از گره‌افكنی‌های منافقانه و فتنه‌انگیز وظیفه خویش را متناسب با مقتضیات زمان ایفا نمایند.

از مسئولان و نیروهای جان‌فشانی امنیتی و انتظامی كه برای حفظ و برقراری امنیت به خصوص در جریان فتنه‌های اخیر، تلاش زاید‌الوصفی داشته قدردانی نموده، مزید توفیقاتشان را از درگاه ایزد منان خواستاریم و از همه آنان انتظار داریم با برخورد قاطعانه با هر نوع حركت مشكوك و بحران‌آفرین و رعایت اصول رافت و محبت اسلامی و جذب حداكثری و دفع حداقلی، اجازه خدشه‌دار شدن امنیت مردم را به هیچ‌كس ندهند. هم‌چنین دستگیری عبدالمالك ریگی، این شرور جانی را، كه نشان‌دهنده قدرت اطلاعاتی و عملیاتی این نظام بود، به ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریك می‌گوییم.

پیروزی‌های درخشان دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی از جمله در علوم لیزری، پزشكی، نانوتكنولوژی، صنایع هوا فضا و هسته‌ای از ظرفیت و توان بالای جمهوری اسلامی ایران برای تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام و شكست دشمن در تحریم‌هاست؛ این موفقیت‌های چشمگیر، همچنین موفقیت‌های بزرگ مسئولان دفاعی و دانشمندان نظامی در دستیابی به تكنولوژی‌های پیشرفته در سال‌های اخیر به خصوص ساختن ناوشكن جماران را، گامی استوار و موثر در بازدارندگی دشمنان می‌دانیم و از همه دانشمندان و تلاشگران متعهد این عرصه‌ها تشكر نموده و از‌تمامی مسئولان، خدمتگزاری و تلاش همه جانبه به نحوی كه شایسته این ملت عظیم‌الشان باشد را خواستاریم.

در پایان ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و شهیدان این مرز و بوم؛ از خداوند می‌خواهیم ملت ایران را در حفظ میراث گرانقدر آنان موفق داشته و این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر برساند. برای امام راحل، شهدای والامقام و همچنین مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا فاكر نماینده فقید مردم بزرگوار خراسان‌رضوی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، علو مرتبه و رحمت واسعه مسئلت می‌نماییم.

والسلام‌علیكم ورحمة‌الله و بركاته
مجلس خبرگان رهبری
5/12/88
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین