کد خبر: ۹۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۲
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس

اقدامات فراقانونی از سوی هر گروهی، باعث لطمه جدی به اعتماد عمومی می‌شود

دخالت سایر نهادها در کار مجلس، به منزلت آن لطمه جدی وارد می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن گرامی‌داشت فرا رسیدن سالگرد شهادت دکتر مرتضی مطهری و روز معلم، به منزلت معلمان و دانشگاهیان در کشور اشاره و تصریح کرد: انسان‌های باسواد و دانش چه معلم و چه دانشگاهی شان و منزلت بالایی نزد مردم دارند و این منزلت را نیز به واسطه طرفداری از حق و حقیقت کسب کرده‌اند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دیدار با اعضای هیأت رییسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، گفت: ما برای رسیدن به توسعه و پیشرفت مطلوب چاره‌ای جز این نداریم که دانش و پژوهش را به صورت واقعی و نه تبلیغاتی جدی بگیریم.

ایشان جایگاه مجلس و به خصوص فراکسیون دانشگاهیان را در تدوین و پیگیری قوانین دانش‌محور، با اهمیت و اساسی خواند و افزود: برنامه پنجم توسعه کشور بستر بسیار مناسبی است که مجلس می‌تواند دانش و پژوهش کاربردی را نهادینه کند و وظیفه این نهاد مقدس است که در این امر مهم با جدیت و بدون اغماض وارد شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری تفکیک و جداسازی حدود وظایف نهادهای مرتبط با قانون‌گذاری در کشور نظیر، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را امری اساسی برای پیشرفت قانون و پای‌بندی به قانون‌مداری در کشور خواند و گفت: مجلس در امر قانون‌گذاری در راس امور کشور قرار دارد و مداخله سایر نهادها می‌تواند به شان و منزلت مجلس لطمه جدی وارد کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، "تمکین به قانون" و برنامه‌های توسعه کشور را رمز پیشرفت و توسعه کشور خواند و گفت: گسترش اقدامات فراقانونی و یا خارج از قانون از سوی هر شخص، گروه و نهادی که باشد لطمه جدی به وحدت و یکپارچگی و اعتماد عمومی وارد می‌کند.

در ابتدای این دیدار مصطفی کواکبیان رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس به همراه تعدادی دیگر از اعضای هیأت رییسه این فراکسیون گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این فراکسیون در بخش‌های آموزش عالی، پژوهش و منزلت دانشگاه و دانشگاهیان ارائه و به نمایندگی از جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار حضور مجدد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جایگاه خطیب نماز جمعه و استفاده از دیدگاه‌های وی برای آحاد جامعه شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین