کد خبر: ۱۳۶۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
در واکنش به اتهام ترور سفیر عربستان

صالحی: سعودی‌ها جوانب احتیاط را رعایت کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو به فرافکنی‌های غرب در مورد اتهام ترور سفیر عربستان به ایران پاسخ داد. 

علی‌اکبر صالحی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به ضعف این سناریوی اتهام افکنی، اظهار داشت: درصد بالایی از مردم عربستان به این سناریوی تصنعی واقفند و می‌دانند که این پوششی بر شکست‌های آمریکا در داخل و خارج است. 

گزیده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانید: 

* جمهوری اسلامی ایران یک نظام اخلاقی دارد و ما در مدت زمانی که از انقلاب گذشته است همواره قربانی ترور بوده‌ایم که با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و نیز دو کنفرانس بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین که در ایران برگزار شد، هدف غرب تخطئه کردن این دو همایش بزرگ بوده است. 

* احتمال وقوع برخی عواقب حقوقی برای این اتهام باطل وجود دارد. سیاست از جنس نرم افزاری است و ما نظامی نیستیم که حرکت نظامی انجام دهیم بلکه براساس عزت و حکمت و مصلحت اقدام به تعامل با سایر کشورها خواهیم کرد. 

* ما به زودی تمام اتهام زنندگان به ایران را به شرمساری خواهیم کشاند. اینها می‌خواهند که ایران در مدار امیال سیاسی آنان باشد اما کشور ما 32 سال هزینه استقلال خود را پرداخته است. 

* ما مشکلی با عربستان نداریم و مشکل ما درباره تفسیرهای جداگانه‌ای است که هر کدام از ما در خصوص تحولات منطقه داریم. امیدواریم سعودی‌ها با رعایت تمامی جوانب احتیاط به این موضوع بپردازند چون دشمن همواره می‌خواهد بین کشورهای منطقه تفرقه ایجاد کند. سعودی‌ها هم عاقل تر از آن هستند که وارد این بازی سیاسی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین