کد خبر: ۹۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
مسعود پزشکیان در گفت و گو با آفتاب:

آرامش در جامعه با خشونت محقق نمی‏شود

اگر برخوردهای خشن به رفتارهای ملايم‏تر تبديل شوند می‏توان اميدوار بود كه به‏ سوی آرامش می‏ر‏ویم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: مسعود پزشكيان در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص وعده داده شده براي آزادي زندانيان سياسي در آينده اي نزديك اظهار داشت: اميدواريم وعده اي كه داده شده به زودي محقق شود تاشاهد خشنودي خانواده افراد دربند باشيم.

وي در اين مورد كه آزادي زندانيان تا چه حد موجب آرامش در جامعه خواهد شد گفت: آرامش به اين زودي ها به جامعه بر نمي گردد اما به هرحال هر قدر اختلاف كم شود و برخوردهاي خشن به رفتارهاي ملايمتر تبديل شود مي توان اميدوار بود كه درجهتي پيش خواهيم رفت كه آرامش در آن است . آرامش در جامعه با خشونت محقق نمي شود.

عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس تصريح كرد: خشونت خشونت طلب مي كند و آرامش وحدت را ايجاد مي كند . وقتي رفتارهاي خشن از ما سر بزند نمي توانيم آرزوي رسيدن به وحدت داشته باشيم. رفتار هاي مناسب و ملايم است كه وحدت را در پي خواهد داشت در آن زمان مي توانيم جامعه را به سوي همدلي و هماهنگي بيشتر سوق دهيم.

پزشكيان گفت : اگر به اين شكل ادامه يابد طبيعتا مشكلات بيشتر خواهد شد راه صحيح اين است كه بتوانيم جامعه را به فكر و انديشه مناسب و دلخواه سوق بدهيم ، گرفتن و بستن و كارهاي خشن كردن راه آن نيست.

وي ادامه داد: رسالتي كه پيامبر داشت تكميل اخلاق انساني بود اما كارهايي كه ما مي كنيم در مسير هدف پيامبر نيست.

پزشكيان گفت : اگر از بيرون نگاهي به عملكرد خود داشته باشيم مي بينيم كه بحث اخلاق در آخرين مرتبه قرار گرفته است.

عضو كميسيون بهداشت مجلس درخصوص توقيف مطبوعات نيز گفت : جريان آزاد اطلاعات بايد دركشور تضمين شود . مردم بايد به رسانه ها اعتماد داشته باشند اگر اين اعتماد از بين برود همه ضرر خواهند كرد نه يك دسته و جريان فكري خاص.

وي گفت: در دنياي امروز نمي توان جلوي جريان هاي فكري و اطلاعات را گرفت اگر خودمان به درستي مسير را اصلاح كنيم بهتر از اين است كه با اصلاح ناصحيح و شيوه هاي غلطي كه پيش گرفته شده است راه را براي سوق دادن افكار عمومي به رسانه هاي غربي هموار كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین