کد خبر: ۱۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵

مطهری: طرح سوال از احمدی‌نژاد در زمان مناسب اجرایی می‌شود

آزادی بیان در جامعه مغفول مانده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که طی هفته گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد مطرح شده بود یکی از طراحان اصلی این طرح می‌گویدکه طرح سوال از احمدی‌نژاد کماکان به قوت خود باقی است و در زمان مناسب به جریان خواهد افتاد. 

به گزارش آفتاب، علی مطهری در گفت‌وگو با سلام، در مورد طرح سؤال از محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح کماکان به قوت خود باقی است. 

وی افزود: طرح سؤال از رئیس‌جمهور در حال حاضر، حدود 60 امضاء دارد و در موقع مناسب خود اجرایی خواهد شد. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که چقدر گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این که طرح استیضاح احمدی‌نژاد ممکن است به صحن علنی مجلس وارد شود، صحت دارد، گفت: همه چیز بستگی به شرایط دارد و انشاالله در زمان مناسب به جریان خواهد افتاد. 

آزادی بیان در جامعه مغفول مانده است 

فرزند شهید مطهری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که به نظر شما، مهمترین اندیشه شهید مطهری که در حال حاضر از آن غفلت می شود و لازم است که بازخوانی شود، چیست؟، گفت: مهمترین اندیشه‌های ایشان که در حال حاضر از آن غفلت می‌شود، اهمیت بسیار زیاد به وجود مسأله آزادی بیان و فکر در جامعه و دیگری مسئله استقلال فرهنگی است. 

وی افزود: شهید مطهری روی این دو مسأله ایشان تأکید زیادی داشتند و من فکر می کنم در این دوره، توجه لازم به این مسائل نمی شود. 

مطهری در تشریح بیشتر این مسأله گفت: عدم خودباختگی در مقابل فرهنگ غربی، سوق دادن جامعه به سوی و سبک زندگی اسلامی، دور کردن مذاهب غربی در زندگی خودمان، از مسائلی است که می توان گفت در حال حاضر، حساسیت لازم نسبت آن ها، وجود ندارد. 

وی در پایان تاکید کرد:به عقیده من، نگاهی که شهید مطهری، به مسأله آزادی بیان و فکر و اندیشه داشتند، امروز تا حد زیادی مغفول مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین