کد خبر: ۹۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
بیانیه حزب اعتدال و توسعه درخصوص مسایل جاری کشور؛

پیشنهادات اعتدال و توسعه به دستگاه قضاء و صداوسیما

منافع ملی کجاست؟!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب اعتدال و توسعه با انتشار بیانیه‌ای به تحلیل شرایط جاری کشور پرداخته و ضمن انتقاد از برخی رویه‌ها پیشنهاداتی را مطرح کرده است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل بیانیه به این شرح است:‌

«منافع ملی کجاست»؟!

به درستی گفته می‌شود که مردم بزرگترین پشتوانه و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند به طوریکه با تکیه بر این قدرت می‌توان از منافع و حقوق ملی در عرصه‌های بین المللی دفاع کرد. اما در شرایطی که بخشی از ملت یعنی بخشی از قدرت ملی نسبت به رخدادهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و حوادث پس از آن به ویژه اخبار بسیار نگران کننده‌ای که از زندان‌ها منتشر شده است، متاثر بوده و خواهان برخورد سریع و قاطع مسئولین می‌باشند، قطعا تلاش برای جلب اعتماد مردم و بازسازی قدرت ملی اقدامی ضروری و در راستای منافع ملی و با اولویت خواهد بود.

از این منظر پیشنهادهای آیت ا...‌هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه که در جهت بازسازی اعتماد مردم و رفع کدورت‌ها و تقویت وحدت ملی ارائه شده بود، به گرمی از سوی مردم و فعالان سیاسی مورد استقبال قرار گرفت. متاسفانه با گذشت زمان نه تنها زمینه‌های اجرایی آن فراهم نشد، بلکه برخی از کنش‌ها منجر به تشدید بی‌اعتمادی و تعمیق نگرانی‌ها گردیده است.

در این خصوص می‌توان به اظهارات برخی از متهمان وقایع اخیر در جریان برگزاری دادگاه که از صدا و سیما نیز پخش شده است و در آن اتهاماتی به بعضی از شخصیت‌های نظام و منسوبین آنها وارد شده است اشاره نمود. صرف نظر از اینکه چنین اظهاراتی در چه شرایط روحی و جسمی از سوی متهمان بیان می‌شود، باید توجه داشت که تلاش برای تخریب شخصیت‌های مورد اعتماد و احترام مردم نه تنها نوعی تضیع حقوق آنها تلقی می‌شود بلکه فرصت برخورداری نظام از ظرفیت‌های موجود برای تقویت اعتماد عمومی و وحدت ملی را نیز سلب خواهد کرد.

حزب اعتدال و توسعه به انگیزه بازسازی اعتماد مردم و بازگشت آرامش به جامعه و تامین منافع ملی پیشنهاد می‌کند:

1- دستگاه قضائی کشور در جهت صیانت از حقوق شهروندان و رعایت موازین قانونی از انتشار اتهامات اثبات نشده در دادگاه‌ها به طور جدی ممانعت به عمل آورد.

2- کلیه مسئولین ذیربط نسبت به روشن نمودن افکار عمومی در مورد صحت و سقم اخبار دردناکی که از زندان‌ها و رفتار با زندانیان وقایع اخیر که امانت‌های مردم در دست نظام تلقی می‌شوند سریعا اقدام نموده و با افراد متخلف به طور قاطع و آشکار برخورد نمایند.

3- سازمان صدا و سیما، امکان انتشار پاسخ کامل اتهامات اثبات نشده به افرادی که اسامی آنها در دادگاه اعلام می‌شود را به طور موثر و مقتضی فراهم نماید.

حزب اعتدال و توسعه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین