کد خبر: ۱۳۲۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳

باهنر: از اصلاح‌طلبان خواهش می‌كنيم در انتخابات شركت كنند

زاویه روشنی میان مواضع لاریجانی و جبهه پیروان وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: قطعاً اصلاح‌طلبانی که قانون اساسی را قبول داشته و معتقد به نظام جمهوری اسلامی ‌هستند، می‌توانند و باید هم در انتخابات شرکت کنند و اصلاً ما از این اصلاح‌طلبان خواهش می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: اصلاح‌طلبان طیف وسیعی هستند که تفکرات مختلفی را شامل می‌شوند‌، عده‌ای از آنها معتقدند باید انتخابات را تحریم کرد و عده‌ای می‌گویند ما به هر صورت ممکن در انتخابات شرکت می‌کنیم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، اضافه کرد: پیشنهاد من به اصلاح‌طلبان این است که همانند اصول‌گرایان یک تعریف جامع از اصلاح‌طلبی خود ارایه کنند و این همان کاری است که اصول‌گرایان انجام داده‌اند.

با‌هنر در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احتمال می‌دهید اعضای جبهه پایداری با وجود تمام رایزنی‌ها باز هم در انتخابات لیست جداگانه ارایه کنند؟، اظهارکرد: موسسین جبهه پایداری اعلام کرده‌اند قصد ارایه لیست جداگانه در انتخابات را ندارند، اما رایزنی‌ها ادامه دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اصول‌گرایان تفکرات برخی از آنهاست که اصول‌گرایی را منحصر در خود می‌بیند و از این رو حرکت‌های تند و افراطی دارند.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی‌،افزود: آنها احساس کردند که هنوز هم می‌توانند چانه‌زنی کنند حال آن که دوره چانه‌زنی گذشته است.

وی در خصوص برخورد تند برخی از اصول‌گرایان با برخی دیگر از اصول‌گرایان از جمله خود، گفت: در مجموعه اصول‌گرایان، نحله‌های فکری مختلفی وجود دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد.

باهنر در همین راستا اضافه کرد: یک سوی اصول‌گرایان اعضای جبهه پایداری هستند که معتقدند اصول‌گرایی هرچه ناب‌تر بهتر و البته این افراد تعریف خاص خود را از اصول‌گرایی دارند و خلوص افراد را نیز تنها از منظر خود و نگاه خود قبول دارند؛ از طرف دیگر کسانی نیز می‌خواهند اصول‌گرایی را به گونه‌ای تعریف کنند که تمام افراد سیاسی غیر ضدانقلاب در آن جای بگیرند که البته هر دوی این نگاه‌ها غلط است.

دبیرکل جامعه اسلامی‌مهندسین، با بیان اینکه مدتی دنبال این بودیم که اصول‌گرایی را در چارچوب خاصی تعریف کنیم، گفت: خوشبختانه جامعتین با منشور اصول‌گرایی فعالیت‌ها و نبایدهای اصول‌گرایی را تعریف کردند و ما نیز آن را پذیرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها به اصطلاح شاخص اصول‌گرایی‌شان خیلی ریز است، که در نتیجه بسیاری از اصول‌گرایان در آن جای نخواهند گرفت که اگر این‌گونه باشد در حال حاضر در مجلس 20 نفر هم اصول‌گرا نداریم، حال آن که فراکسیون اصول‌گرایان جمعیتی حدود 200 نفر در خود دارد.

باهنر تصریح کرد: این دید بسیار تنگی است که به باهنر اجازه نمی‌دهد در درون دایره اصول‌گرایی قرار بگیرد و از این‌رو ما به افراد توصیه می‌کنیم که دیدشان را بازتر کرده و دید و تصورشان را محدود نکنند، چرا که هر قدر خود را محدودتر کنند به همان میزان در جامعه محدود خواهند شد نه اینکه قدرتمند شوند.

زاویه روشنی میان مواضع لاریجانی و جبهه پیروان وجود دارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه زاوایای روشنی میان موضع‌گیری لاریجانی و جبهه پیروان خط اما و رهبری وجود دارد گفت: صرف اینکه لاریجانی کاندیدای جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بوده است به این معنی نیست که وی عضو جبهه بوده است.

به گزارش آفتاب، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی فعالان سیاسی معتقدند علی لاریجانی نزدیکی زیادی به جبهه پیروان خط امام و رهبری دارد و نمی‌تواند به عنوان یک فرد مستقل در کمیته واحد اصول‌گرایان حضور داشته باشد گفت: لاریجانی عضو هیچ‌کدام از تشکل‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری نیست و تاکنون هم نبوده است اما بحث نزدیکی تفکرات موضوع دیگری است. معتقدم زاوایای روشنی میان موضع‌گیری لاریجانی و جبهه پیروان وجود دارد و صرف اینکه فردی کاندیدای جبهه باشد به معنای عضویت در آن نیست.

وی افزود: در این دوره غیر از سه ضلع انتخابات مجلس هشتم احساس شد آقایان قالیباف و لاریجانی نیز باید در این کمیته نماینده داشته باشند تا جبهه متحد اصول‌گرایان جامعیت بیشتری پیدا کند.

وی همچنین در خصوص برخی اظهار نظرها در مورد حضور احمد توکلی در این کمیته گفت: آقای توکلی در مجموعه تحول‌خواهان می‌گنجد و نیازی به حضور جداگانه ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص جلسه روز گذشته جبهه متحد اصول‌گرایان گفت: در این جلسه وضع موجود اصولگرایان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و بر این موضوع تاکید شد که اصول‌گرایان باید تحلیل واحد در خصوص موضوعات داشته باشند

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایان تاکید کرد: موضوع رقبای اصولگرایان در انتخابات آتی و برخی مشکلات اقتصادی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین