کد خبر: ۱۳۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶

اژه‌ای: حکم جلب خاوری صادر می‌شود/ هیچ‌کس نمی‌دانست خاوری تابعیت دوگانه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه عصر دوشنبه در نشست خبری در مورد فرار مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور گفت: زمانی که از خاوری خواستیم تا در خوزستان حاضر شود و از او تحقیق کردیم به این نتیجه نرسیدیم که ممنوع‌الخروج شود. ضمن اینکه هیچ‌کس نمی‌دانست او دارای دو تابعیت است و خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کند اما او پس از رو شدن پرونده اختلاس با بهانه یا بی‌بهانه از کشور خارج شده است تا آنجایی که می‌دانم به صورت رسمی از کشور خارج شده و در ایران نیست.

وی در مورد اتهامات وارده به مدیرعامل سابق بانک ملی افزود: اگر خاوری در کشور حاضر نشود و به دفاع از خود نپردازد اتهامات به تدریج به سمت او می‌آیند. ممکن است او در مظان اتهام باشد اما وقتی که برای دفاع از خود در کشور نیست همه چیز به پای او نوشته می‌شود. هم اکنون تمامی اتهامات متوجه اوست.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: آقای خاوری اعلام کرده است که بزودی باز می‌گردم اما بار دیگر به او توصیه می‌کنم که به کشور باز گردد چرا که حضورش به نفع اوست. اگر به خاوری در مورد این پرونده به چشم یک قصور دیده می‌شد الان تبدیل به مقصر می‌شود. خاوری باید برگردد و از خودش دفاع کند. حتی اگر بازداشت هم شود به دادگاه می‌رود و با وکیل از خودش دفاع می‌کند. حضورش در دادگاه بهتر از این است که همیشه خودش و خانواده‌اش در مظان اتهام ملت باشند.

دادستان کل کشور از پیگیری پرونده بازگشت خاوری به کشور خبر داد و افزود: اگر مدتی از زمان اعلام شده گذشت و او به کشور بازنگشت تمام اتهامات متوجه اوست و باید پاسخ‌گو باشد به همین دلیل برای بازگرداندنش حتماً اقدام می‌‌کنیم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از تایید صلاحیت خاوری در دوران حضور وی در وزارت اطلاعات پرسیده بود گفت: در مورد بسیاری از افراد در طول سال از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود به ویژه در زمان انتخابات این استعلام‌ها به میلیون‌ها استعلام می‌رسد. این بدین معنا نیست که وزیر شخصاً جواب همه استعلام‌ها را می‌دهد یا همه استعلام‌ها به واقعیت می‌پیوندد. ممکن است برخی امور افراد از چشم وزارت اطلاعات پنهان بماند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: اگر مشخص شود که مسئولان اجرایی در جریان تابعیت دوگانه خاوری و حضور خانواده‌اش بوده‌اند آنها مرتکب خطا شده‌اند. البته در همه دولت‌ها برخی‌ها استعلام نمی‌کنند و یا منتظر استعلام نمی‌‌مانند و فرد مورد‌نظر خود را استخدام می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین