کد خبر: ۸۸۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲

مهرورزی دولت با بیماران خاص پس از حمایت فاطمه هاشمی از موسوی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دولت برخلاف قانون بودجه سال 1388 مصوب مجلس شورای اسلامی مبادرت به کاهش 50 درصدی اعتبارات بنیاد امور بیماری‌های خاص که تولیت مردمی این قشر ار بیماران را برعهده دارد، ‌نموده است.

به‌دنبال این امر رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص طی نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، ضمن اعتراض به این موضوع خواسته‌است که مجلس ضمن عمل به تکلیف خطیر نظارتی خود بر حسن اجرای قوانین و مصوبات، دلایل کاهش فاحش و چشمگیر اعتبارات این بنیاد را مورد پیگیری قرار داده و مانع از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به سلامت این بیماران شود. 

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب، متن نامه بنیاد امور بیماریهای خاص بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
 

با سلام و تحیت
همانگونه که مستحضرید، بیماران خاص به صبغه ابتلا به بیمار‌های مزمن و صعب‌العلاج نیازمند بهره‌گیری از خدمات پزشکی گران قیمت هستند که تامین هزینه‌های گزاف و سنگین این خدمات در زمره وظایف و تکالیف دولت‌ها محسوب می‌شود.

اگر چه بیماران خاص و خانواده‌های آنها بخشی از هزینه‌های دریافت خدمات تشخیصی و درمانی و اقدامات جانبی مربوطه را راساً پرداخت می‌نمایند، ولیکن صرفاً دولت‌ها قادر به رفع معضل اقتصادی حفظ سلامت این بیماران خواهند بود.

مزید استحضار جناب عالی به عرض می‌رساند که به رغم پشتیبانی و حمایت‌های به عمل آمده از جانب آحاد ارکان حاکمیت طی سنوات گذشته و ادامه آن تاکنون از این گروه از بیماران دردمند و آسیب‌پذیر، متاسفانه شاهد آن هستیم که دولت محترم، برخلاف قانون بودجه سال 1388 مصوب مجلس شورای اسلامی مبادرت به کاهش 50 درصدی اعتبارات بنیاد امور بیماری‌های خاص که تولیت مردمی این قشر ار بیماران را برعهده دارد،‌نموده است. گفتنی است بررسی عملکرد دوازده ساله بنیاد امور بیماری‌های خاص حکایت از آن دارد که هزینه‌های جاری و عملیاتی این بنیاد به مراتب نازل‌تر از هزینه‌های جاری دستگاه‌های دولتی بوده و بخش اعظم اعتبارات تخصیصی را صرف پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران تالاسمی، هموفیلی و نارسایی مزمن کلیه تحت دیالیز نموده است. 

از سوی دیگر نیاز مبرم بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه به دریافت اقدام درمانی همودیالیز و ضرورت خریداری و توزیع دستگاه‌های دیالیز که در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم، واجد این پیام مهم است که عدم رفع مشکل درمانی این بیماران، بحران‌های حساس اجتماعی را در پی خواهد داشت. 

مجال را غنیمت شمرده و برای نمونه خاطرنشان می‌سازد که بنیاد امور بیماری‌های خاص در سه سال اخیر 700 دستگاه دیالیز خریداری کرده و در سطح مراکز درمانی دولتی و خیریه کشور توزیع نموده است. همچننی این بنیاد برای تامین نیازهای بیماران تحت دیالیز در سال جاری اقدام به توزیع 300 دستگاه دیالیز در سراسر کشور کرده است. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که دستگاه‌های دولتی دست‌اندرکار در حوزه سلامت تعداد دستگاه‌های دیالیز بسیار کمتری در مقایسه با این بنیاد تهیه و توزیع نموده‌اند.

از این رو شایسته است که دولت محترم به منظور جبران کسری درآمد خود به جای کاستن از اعتبارات این دسته از بیماران رنجور، از میزان هزینه‌های جاری و زائد دستگاه‌های دولتی بکاهد.

بدین سیاق خواهشمند است مقرر نمایید مجلس شورای اسلامی با عنایت به تکلیف خطیر نظارتی خود بر حسن اجرای قوانین و مصوبات، دلایل کاهش فاحش و چشمگیر اعتبارات این بنیاد را مورد پیگیری قرار داده و مانع از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به سلامت این بیماران شود. 
پیشاپیش از حسن عنایت جنابعالی کمال سپاس و امتنان را دارد. 

بنیاد امور بیماری‌های خاص

گفتنی است هرچند که برخی ناظران کاهش اعتبارات نهاده‌ها و دستگاه‌هایی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان بازرسی کل کشور و ...را بی‌ارتباط با مشی مستقل روسای آنها نسبت به دولت نمی‌دانند، اما اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا کاهش 50 درصدی بودجه بیماران خاص که جزء دردمند‌تربن اقشار جامعه هستند نیز با اعلام حمایت صریح فاطمه هاشمی؛ رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص از نامزدی مهندس میرحسین موسوی در انتخابات دهم ارتباطی دارد؟ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
جای تاسف که به خاطر قدرت چشم بر روی همه چیز می بندیم ، حتی جان همنوعانمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
0
0
ما شیفتگان خدمتم نه تشنگان قدرت ! !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین