کد خبر: ۱۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸

وجود بیش از 2000 فرقه نوظهور در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای پژوهشی مجتمع پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه بیش از دو هزار و 500 فرقه نوظهور در کشور بوجود آمده که جوانان به سمت گرایش به آنها هستند گفت: سیستم نخبه محور نتیجه‌گرا و رقابت‌گرای آموزش و پرورش سیستمی نادرست برای تربیت نسل آینده است. 

علی جان بزرگی بعدازظهر یکشنبه در نشست تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، آموزش باید بیش از هر مقوله دیگری مورد توجه قرار گیرد و این آموزش نیز باید از خانواده‌ها آغاز شود.

وی گفت: باید تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضا و بر اساس آن کتابی با موضوع معرفی ویژگی‌های یک مسلمان چاپ و از مقطع ابتدایی تدریس شود.

جان بزرگی گفت: امروزه در بحث آموزش و پیشگیری از وقوع جرم همه بدنبال تربیت یک شهروند خوب هستند که این ایده را کشورهای دیگر مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد تجربیات خوب کشورهای دیگر را وارد کشور کرده و پیاده می‌کنند اما این تجربیات به علت تفاوت با فرهنگ و اعتقادات جامعه ما پاسخ درست را نمی‌دهد.

عضو شورای پژوهشی مجتمع پیامبر اعظم(ص) افزود: باید با آموزش‌های مناسب فکر کردن دانش آموزان را توسعه دهیم به نحوی که مقام معظم رهبری نیز آموزش فلسفه به دانش آموزان ابتدایی را مطرح کردند اما این طرح بسیار مناسب به دست فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: سیستم نخبه محور نتیجه‌گرا و رقابت‌گرایی که در حال حاضر در آموزش و پرورش وجود دارد سیستمی نادرست برای تربیت نسل آینده است.

جان بزرگی افزود: در چند سال اخیر بیش از دو هزار و 500 فرقه نوظهور در کشور بوجود آمده که جوانان به سمت گرایش به این فرقه‌ها هستند بر همین اساس باید بحث آموزش بیش از اینها در جامعه جدی گرفته شود.

وی گفت: بحث آموزش خانواده‌ها باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر دختری از منزل فرار می‌کند و مرتکب جرم می شود به علت فقدان امنیت خانوادگی و نبود شرایط مناسب در محیط زندگی وی است.

عضو شورای پژوهشی مجتمع پیامبر اعظم(ص) گفت: اگر بر روی کانون خانواده‌ها کار شود و والدین تحت آموزش‌های بنیادین قرار گیرند بسیاری از جرایم در جامعه کاهش می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین