کد خبر: ۱۱۳۸۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵

حسن عباسی: به من می‌گویند "کیسینجر اسلام"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیویورک تایمز "هر هفته"، هر وقت راجع به من مطلب می‏زند، داخل پرانتز می‏‏نویسد: "THE KISSINGER OF ISLAM"من هنوز نصف سن آقای کیسینجر را هم ندارم... وقتی می‏نویسد این آدم با این عنوان "THE BIG BRAIN STRATEGIC"، ارشدترین مغز استراتژیک جمهوری اسلامی، نکنه بابت این هم که یک بیگانه این حرف‏ها را می‏زند، باید برویم دادگاه؟ شما که باشید اینها را در بوق و کرنا می‏کنید!... 

یک متخصص و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخ، فلسفه، سیاست و حکومت‌داری، دین و مذهب، ادبیات، هنر و به طور خاص سینما را کجا می‏توان یافت؟ اصلاً چنین اشخاصی وجود خارجی دارند؟ البته که وجود دارند. اشتباه نکنید در خصوص علامه طباطبایی یا دکتر شهید بهشتی و یا شهید آیت‌الله مطهری سخن به میان نمی‏آید؛ این تخصص‏ها در وجود یک چهره معاصر ظهور و بروز کرده و او کسی نیست جز "دکتر" حسن عباسی که تقریباً در تمامی این علوم که هر جزئش به تنهایی متفکران و تئوریسین‏های بزرگی دارد! 

برنامه «راز» نادر طالب زاده که در طول ماه مبارک رمضان از بشکه چهارم سیما پخش می‏شد، از محتوای جالبی برخوردار بود که دو نوع واکنش را در میان مخاطبان برانگیخته بود. گروهی، بخش اعظمی از این برنامه‏ها را فاقد واقع نگری می یافتند و حتی برخی متخصصان با خنده بسیاری از محورهای این سری برنامه را به سخره می‏گرفتند و گروهی دیگر که بیشتر مخاطبان غیرمسلط به ابعاد موضوعات مطروحه بودند، با شگفتی از بسیاری از موضوعاتی که ذکر می‏شد، یاد می‏کردند. البته برخی از این برنامه‏ها همچون برنامه بررسی موضوع ربودن امام موسی صدر و تعلل دستگاه دیپلماسی در پیگیری این مسئله نیز خارج از بزرگ بینی و توهم توطئه بود و مخاطب خاص را نیز جذب کرده بود.

در یکی از همین سری برنامه‏‏ها، "دکتر" عباسی هم مهمان شد تا از هر دری سخنی به میان آید و بررسی آثار فیلم‏ها و سریال‏های روز خارجی و عقبه اینها نیز صورت پذیرفت که بر اساس این بررسی هر نام و نشانی در این سریال‏ها، برنامه ریزی شده توسط لابی‏های صهیونیست و هالیوود برای تبلیغ برخی نمادها و تخریب نامحسوس برخی دیگر بوده است.

در حالی که بسیاری از رسانه ها و مقامات و کارشناسان درباره جایگاه علمی آقای عباسی تشکیک می کردند، اخیرا خبرنگار "آینده" به یک سخنرانی از ایشان دست یافته که وی به تفصیل به کلیه این شبهات پاسخ گفته است.

"دکتر" عباسی در پاسخ به دانشجویی که می‏گوید به او گفته‏ اند، دکترا ندارد، پرسش‏های فوق الاشاره را اینچنین پاسخ می‏دهد که مرورش باعث می‏شود کیسینجر اسلام را بهتر بشناسید: «من فقط 104 رساله دکترا ارائه کرده ام. بعضی از همین آقایان که در سپاه هستند و دکترا دارند، رساله دکترایشان را با من ارائه کرده اند... بگوییم این آقا فیلمبردار هستند و فیلمبرداری کنند و بگوید من نمی‏تونم. فیلمبردار به کسی اطلاق می‏شود که بتواند با دوربین کار کند. دکتر یعنی doctriner، یعنی کسی که می‏تواند دکترین ارائه کند. طبیب کسی است که می‏تواند طبابت کند، راننده کسی است که می‏تواند رانندگی کند. این که کسی مثلاً کانت می‏ آید سرکلاس درس می‏دهد، هگل درس می‏دهد، دکتر نیست. یک ضبط صوتی است که دکترین کانت و هگل را درس می‏دهد. این کسی که نیوتن درس می‏دهد در فیزیک، دکتر نیست و این دکترین نیوتن را درس می‏دهد... چند نفر از اساتید دانشگاه های داخلی "دکترین" دارند؟... اگر وجود داشتید، بحث‏های دکتر عباسی را نقد می‏کردید مهم نیست»

وی می ‏افزاید: «آقای دکتر لاریجانی در نطق‏های ریاست جمهوری اش گفت من در دوران ریاستم در صداوسیما، یک کاری که کردم چهار هزار عضو هیات علمی را درگیر تلویزیون کردم. من تا زمانی که ممنوع التصویر شدم، به مدت سه سال کارشناس اول تلویزیون بودم و جایزه کارشناس ویژه تلویزیون را از آقای لاریجانی جایزه گرفتم. اگر یک کسی می آید فقط از سیاست یا فقط ادبیات یا فقط از اقتصاد یا فقط کلام می‏گوید، من فقط مانده بود فردوسی پور یک شب نیاید، جایش برویم فوتبال بگوییم، اون خانمه هم نیایید آشپزی بگوید {ما جایش برویم آشپزی کنیم}. اگر اصرار دارید که عباسی "دکتر" نیست یک دکترینیر در این کشور پیدا کنید که دکترایش را خارج درس بدهند. فعلاً در آدم های زنده فقط عباسی است که دکترینش را در خارج درس می‏دهند»

آقای "دکتر" ادامه می‏دهد: «یک نکته دیگر را هم به آن دوستان روحانی و سپاهی که در خصوص عباسی تشکیک می‏کنند، عرض می‏کنم. چون من هرجا می‏روم می‏گویند سرداران سپاه آمده‏اند گفته اند. چون از همکاران این دوستان هستم، پیغام را می‏گویم تا دوستان اطلاعاتی که دارند ضبط می‏کنند، به اطلاعشون برسانند. زمانی آقایان روحانی در خصوص مدرک من تشکیک می‏کردند که مهم ترین برنامه معارفی تلویزیون یعنی عصر ایمان با من شروع شد، یعنی برنامه معارفی رو در مقابل بزرگ ترین آدم هایی که علم کلام و فقه و اصول می‏دانند، با من شروع شد. زمانی هم بود که من حوزه علمیه قم، مدرسه اجتهادیه تدریس می‏کردم... در قم زمانی که تدریس می‏کردم می آمدند می‏گفتند که چرا گفتید در ناصیه شما نمی‏بینم که نماز شب بخوان باشید..»

وی ادامه داد: «به آن آقایان نظامی هم یک پیغام می دم و آن هم اینکه زمان جنگ که بود و مردم عید، خانه بودند، نشستند پای گیرنده های تلویزیونشان؛ مهم ترین و باسوادترین ژنرال های ارتش و عمده ترین سرداران سپاه پاسداران را هم آوردند. یک آدم کت شلواری هم آمده بود و تحلیل می‏داد. برید و نظرسنجی‏ های صدا وسیما را بشنوید و ببینید که مردم در خصوص تحلیل های نظامی شون نمره اول را به چه کسی دادند؛ من با 18 هزار دقیقه تحلیل زنده تلویزیونی! قرار نیست از خودش دفاع کند. من در شبکه جهانی جام جم برای ایرانی های اروپا و آمریکا، سه سال تمام برنامه زنده کنکاش را داشتم و موفق ترین برنامه سیاسی بود. 196 هزار ایمیل و نامه دریافت کردیم. می‏توانید بیایید و بروید، این تلویزیون با شما رفیقند. من سالی 500 تا سخنرانی دانشگاهی با همین کیفیت داشتم؛ به دوستان در سپاه توصیه می‏کنم این بازی‏ها را تمام کنند. چند بار دانشجویان خواستند یک نمایشگاهی از پایان نامه های دکترا و فوق لیسانسی که راهنمایی کردم {تشکیل دهند}، چون وقتی می‏گویند شما سیکلی یعنی به ما توهین می‏شود و دکترای ما زیر سوال می‏رود...»

دکتر در بخشی دیگر تاکید کرد: «...آقای هنری کیسنجر 84 سالش است و ارشدترین استراتژیست غرب است و من الان 39 سالم است. این را می‏گویم که از طریق شما به گوش آن دوستان در سپاه برسد. نیویورک تایمز "هر هفته"، هر وقت راجع به من مطلب می‏زند، داخل پرانتز می‏‏نویسد: "THE KISSINGER OF ISLAM"من هنوز نصف سن آقای کیسینجر را هم ندارم. چقدر من باید در دانشگاه ها در این باره توضیح بدهم. یکی کسی بلند نشد بگوید، فلان نظر شما را نقد کرده اند. شما گفته اید جامعه هجری، جامعه مهدوی در مقابل جامعه مدنی. شما گفتی تعالی شناسی در مقابل توسعه. کدام نظرات من را نقد کرده‏اند. وقتی می‏نویسد این آدم با این عنوان "THE BIG BRAIN STRATEGIC"، ارشدترین مغز استراتژیک جمهوری اسلامی، نکنه بابت این هم که یک بیگانه این حرف‏ها را می‏زند، باید برویم دادگاه؟ شما که باشید اینها را در بوق و کرنا می‏کنید!...»

اظهارات عباسی در حالی مطرح می‏شود که هر بخشی از آن جای تامل دارد.آیا تدریس در مدرسه اجتهادیه به معنای دادن درس خارج و بالاتر از آن(!) است که معمولاً توسط آیات عظام و اساتید برجسته حوزه صورت می‏پذیرد؟ در این صورت باید پرسید کدام یک از علمای فعلی در درس آقای "دکتر" عباسی شرکت داشته اند؟ همچنین کدام یک از مدیران و چهره های ارشد سپاه که دارای مدرک دکترا هستند از جمع این 145 دکتر، جزو دانشجویان وی هستند؟

عباسی همچنین از 500 سخنرانی در سال صحبت می‏کند که در این صورت، با در نظر گرفتن روزهای تعطیل، وی می‏بایست هر روز یک الی دو سخنرانی داشته باشند و این بیش از حتی سخنرانی‏هایی است که برای رئیس جمهور برگزار می‏شود و آیا یک تدبر نه چندان عمیق نیز در چنین ادعایی، به خام بودنش را روشن نمی‏نماید؟

وی همچنین از 18 هزار دقیقه برنامه زنده تلویزیونی زنده سخن به میان آورده که در آن به تحلیل موضوعات مختلف پرداخته است که با یک محاسبه ساده مشخص می‏شود، چنین حجم برنامه زنده‏ای برابر با 300 ساعت یا 12 و نیم شبانه روز برنامه زنده تلویزیونی (برابر با چهار برنامه طنز 90 قسمتی) است.

البته "دکتر" عزیز تا انتهای صحبت‏های منتشره بر روی اینترنت، بیان نکرده اند که بالاخره دکترا دارند یا نه، اما در عوض از ذکر نامشان با عناوین فوق الذکر در روزنامه نیویورک تایمز یاد کرده‏اند. با این حال خبرنگار ما هرچه جستجو کرد، در آشیو این روزنامه حتی یک مورد حسن عباسی یافت نشد! البته شاید ما نتوانسته‏ایم بیابیم و به همین دلیل از "دکتر" عباسی درخواست می‏شود، لینک سخنرانی‏ و اخباری که راجع به ایشان در این روزنامه درج می‏شود را برای درج و اطلاع به عموم ناآگاهان ارسال نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
28
67
یاشاسین دکتر حسن عباسی
پاسخ ها
میلاد
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
در دروغ بودن ادعای حسن عباسی همین بس که Kissinger اسم آدمه و اسم آدم در انگلیسی "The" نمیگیره!
بعد اون وقت نویسنده نیویورک تایمز اینقدر بی سواده که ابتدایی ترین اصول گرامر انگلیسی رو نمیدونه؟!!!!!
مثل این میمونه که بگیم خبرنگار نیویورک تایمز هر هفته بجای میخندد مینوسه "میخند"!!!!
حداقل آقای عباسی میخای خالی ببندی، ی چیزی بگوکه بگنجه!!
شایدم مثل احمدی نژاد تاکتیکته که انقدر دروغ بزرگی بگی که افراد بگن خب هیچ...ازین دروغا نمیگه!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
43
26
حيف اين وبسايت وزين نيست كه ستوني را به مطالب بي ارزش ًدكترً متخصص در ناسزاگوي و تخريب اختصاص دهد نگاه كنيد به سخنراني أيشان در دوران خاتمي 
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
29
66
حسن عباسی دوست داریم خدا حفظت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
19
54
برای نویسنده این مطالب متاسفم که سواد را در این مدارک بی در و پیکری که برخی به اصطلاح دکترها اخذ نموده اند می داند. من نمی دانم مدرک آقای عباسی چیست ولی همین قدر از دنبال کردن برخی مباحثش دستگیرم شده که از فوق لیسانسی که از بهترین دانشگاه ایران گرفته ام کمتر از مباحثی که در جلسات ایشان مطرح می شود استفاه برده ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
11
42
برایتان متاسفم که اینقدر کوچکی و کوچک می اندیشی که باور تمام موارد بالا برایت سخت و ثقیل ! که چه عرض کنم غیر ممکن است. حق داری.... ولی یک زحمت بکش و سری به مرکز عباسی بزن، ناشناس برو بخواه که شاگردانش تعدادی از رسالاتشان را که با وی ارایه شده برایتان مطرح کنند. زن داداش خود من از کسانی بود که پایان نامه ی ارشدش رو با راهنمایی ایشون گذروند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
13
37
چرا منطقی به حرفاشون جواب نمیدید؟هرکی دانشگاه نره اما هزاران ساعت تحقیق کرده باشه آدم نیست؟مگه ماها که دانشگاه میریم راجع به این موضوعات چندساعت کار میکنیم؟پس از دید شما ابن سینا و رازی و خیلی های دیگه حتی ادیسون که دکترا نداره آدم نیست و اگه حرف بزنه میشه....
راجع به The kissinger of Islam mr. Abbasi یه بار دیگه تر گوگل سرچ کنید حتما اگه بینا باشید میبینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
10
37
دلت میخواد بگیم دکتر نیست؟!باشه دکتر نیست .اخه کدوم یک از بزرگان دنیا دکترا داشتند؟!»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
10
32
ایشان perfectنیستند ولی فوق العاده هستند!خواهش می کنم اگر کمترین بوی از منطق را درک کردید حداقل در مورد سخنان ایشان تحقیق کنید. سطح مطالب مطرح شده بالاتر از بحثهای حزبی یا جناحیست ودرک مطالب پیچیده تر از درک عمومیست .متاسفانه معترضین از حسادت خاصی رنج می برند.لطفا در مورد مطالب این فرد در رفرنسهای برون مرزی تحقیق کنید .متاسفانه عادت کردیم در مورد مفاهیمی که نمی دانیم وخارج از وسعت دید ماست گارد بگیریم. یک سوال این خبر نگار محترم برای جستجو در وب به اینترنت connect بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
9
34
همیشه انسان های بزرگ مورد حجوم ادمهای بی ارزش قرار میگیرن خیلی کوچیکی آفتاب و با این نوع حرف های کذب و اشاعه اکاذیب مطمئنن نمیتونی به اعتبار حکیم عباسی کوچکترین خدشه ای وارد کنی ... .
sara salimi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
18
10
آقا یه سری پیدا شدن می‌رن از تواین گوگل تئوری توطئه(conspiracy theory) میخونن بعد میان به عنوان دکتر سخنرانی‌ می‌کنن، مباحثی که ایشون در موردشون صحبت می‌کنن تو هیچ دانشگاهی درس نمیدان اینارو تواین بلاگ‌ها می‌نویسن. برای این کار فقط باید تا یه حدی اونم نه سطح بالا زبان انگلیسی بلد باشین.
مونا کریمی‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
22
17
the kissinger of islam mr.abbasi جستجو کردیم در اینترنت جز مطلب طنز چیزی یافت نشد، اگر شما مطلبی به دست آوردین لطفا در اختیار ما هم قرار بدین بهر ببریم
abas mesgar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
20
25
من خواهش می‌کنم اگر کسی‌ در دانشگاهی در "خارج" مشاهده کرد که دکترین آقای عباسی را درس میدهند، یا حتّی یک برگ‌ از ایشون در جایی‌ ترجمه شده و مورد استفاده قرار گرفته، و یا حتی یکی‌ از این مقاله‌هایی‌ که هر هفته در باره ایشون در نیویورک تایمز چاپ میرسه، من خواهش می‌کنم در اینجا لینک قرار بدن تا به همه ثابت بشود که آقای دکتر عباسی دروغ‌ گوی نیستن و مردم و مخاطب‌هاشون هم ساده لو نیستن . خیلی‌ متشکر
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
4
16
واقعا خجالت نمی کشی؟!!!! آخرش که چی؟ !!! بابا مخ !!! تو یعنی نمی دونی عباسی دکترا داره یا نه ؟!!! چرا بهشون نمی گی چه خبره !!!
عبدالحمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
2
آقا یه سری پیدا شدن می‌رن از تواین گوگل تئوری توطئه(conspiracy theory) میخونن بعد میان به عنوان دکتر سخنرانی‌ می‌کنن، مباحثی که ایشون در موردشون صحبت می‌کنن تو هیچ دانشگاهی درس نمیدان اینارو تواین بلاگ‌ها می‌نویسن. برای این کار فقط باید تا یه حدی اونم نه سطح بالا زبان انگلیسی بلد باشین.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
4
کسی که میاد به کورش کبیر افتخار جهان پادشاه دادگستر توهین میکنه و میگه کورش آدم فاسد و صهیونیست بوده و برخلاف نظر تمام مفسیرین که کورش را همان ذوالقرنین در قرآن می دانند حرف میزند ارزش انتقاد کردن هم ندارد... بی سواد خودشیفته ای بیش نیست....
احمد
|
Germany
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
3
1
شما چرا سر مسئله دکترای این بنده خدا گیر دادین. مگه این همه استاد دانشگاه با مدرک دکترای آکسفورد و دانشگاه خارج می آیند در دانشگاههای این مملکت حرفهای اونها رو بلغور می کنند و اسمشون هم دکتر و پروفسور هم هستند و هیچ تفکری هم از خودشون ندارند چکار کردند.
شما حرغهای حسن عباسی رو برو گوش کن . میتونی برای اونا به همراه اساتید خبره دانشکاهی نقدی بنویسید. بسم الله
حسين كوهرنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
3
1
جناب دكتر عباسي از مفاخر علمي كشور است و كسينجر بايست بيايد از ايشان كسب علم نمايد ايشان و دكتر عليرضا باقري (باقريتيي) دو تن از اساتيد برجسته و مكتبي هستند كه مورد حسرت دانشمندان غربي قرار گرفته اند. نيورك تايمز و وال استريپ جنرال مقالات دكتر را ترجمه و بنام خود مطرح ميكنند دكتر عباسي از زماني كه در روستايي نزديك ازنا كودكي بيش نبودند نظريات جالبي داشتند
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
2
2
جمهوری اسلامی ایران به هیچ دشمن خارجی نیاز نداردچهار تا دوست دانا ! و خردمند ! مثل نویسنده این مطلب داشته باشه کافیه ! خدایا کیا شدن منتقد و صاحب نظر ! کاش این سواد خاندن و نوشطن رو هم نداشطی!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
1
0
جهت اطلاع دوست عزیز این ویدئو رو ببینید تا یاد بگیرید در کجا ها باید دنبال دکتر عباسی بگردید.
همه نشریات خارجی گفته اند کسینجر . ... هر چند این القاب افتخار کردن ندارد.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
3
شخصی بود در یک جایی ، شعری میخواند بدین گونه که : هلل یوس هل یوسه .
از او پرسیدند قربان معنی این کلمات حضرتعالی چیست؟ وایشان در پاسخ گهربار خود فرمودند: خوب گوش کنید تا بگویم هرچند بزرگانتان هم از درک آن عاجزند و این تقصیر شما نیست .
اما هلل یوس یعنی ه لل یو - س - هل یو - سه پس چی شد ؟ همان که گفتم ه لل یوس - هل یو سه !
به همین سادگی
مقایسه کنید با فرمایش استاد مسلم جناب دکتری نر عباسی در پاسخ آن دانشجوی بیچاره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین