کد خبر: ۱۲۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰

نماینده مجلس: نیروگاه بوشهر به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در باره اعلام حضور وزیر انرژی روسیه در دو ماه آینده برای راه‌اندازی رسمی نیروگاه اتمی بوشهر، با بیان این که دیگر به روس‌ها اعتماد نداریم، گفت: نیروگاه بوشهر از نظر تولید برق، به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد. 

"عبدالرضا ترابی" در گفت‌وگو با خبرنگار هفته نامه کویر اعلام کرد: نیروگاه اتمی، هزار مگاواتی بوشهر از پیش از انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد؛ پیش از انقلاب اسلامی قرار بود، چندین نیروگاه از جمله در آبادان و اصفهان ساخته شود که مهم‌ترین آنها، نیروگاه بوشهر بود؛ ساخت این نیروگاه ابتدا در دست اروپایی‌ها بود و بعدا به ژاپن داده شد و سرانجام به روسیه واگذار شد.

روس‌ها به بهانه‌های مختلف راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را به تعویق می‌اندازند
وی افزود: روسیه در ساخت این نیروگاه، بدقولی‌های زیادی کرده و همیشه دنبال منافع خود بوده است و با وجود دریافت پول‌های کلان از ایران، مرتب به بهانه‌های مختلف، آماده‌سازی‌ این نیروگاه را به تعویق می‌اندازد.

نیروگاه بوشهر از نظر تولید برق توجیه اقتصادی ندارد
ترابی با تأکید بر این که نیروگاه اتمی بوشهر از نظر تولید برق، به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: تاکنون چند میلیارد دلار برای این نیروگاه هزینه شده است، اما به لحاظ این‌که نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران است که با این ظرفیت در خاورمیانه فعال می‌شود، برای ما اهمیت دارد.

اطمینان نداریم روس‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند
وی یادآور شد: با وجود این‌که قرار است دو ماه دیگر وزیر انرژی هسته‌ای روسیه برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر به کشورمان بیاید، اما باز هم اطمینان نداریم که روس‌ها به وعده‌شان عمل کنند.

به روس‌ها اعتماد نداریم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متأسفانه روسیه در ماجرای نیروگاه بوشهر، خیلی به ما ضربه زده است و این نیروگاه را مستمسکی برای گرفتن امتیازهایی از آمریکا و محلی برای سوءاستفاده از غرب و ایران قرار داده است؛ از این رو به روس‌ها اعتماد نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین