کد خبر: ۱۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی:

طرح سؤال از احمدی‌نژاد از دستور کار مجلس خارج شد

مقام معظم رهبری نظرشان بر تعامل بیشتر قوا و وحدت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سید شهاب الدین صدر در حاشیه همایش بیداری اسلامی در مسجد صاحب الزمان (عج) پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با سؤال از احمدی‌نژاد گفت: مجلس چون آزاد است و اعضای آن نمایندگان مردم هستند و نظرات مختلفی هم دارند نمی‌توان بسته عمل کرد و سؤال از رئیس‌جمهور نیز اگر به حد نصاب برسد می‌توانیم انجام دهیم. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این موضوع عنوان کرد: سئوال از رئیس‌جمهور 101 امضا داشت و در چند هفته گذشته حدود 30 امضا پس گرفته شد که همگی به صورت مکتوب به هیئت‌رئیسه نامه نوشتند، و براساس قانون و آیین‌نامه مجلس حداقل باید یک چهارم مجلس (74 نفر) تقاضا می‌کردند تا این موضوع صورت می‌گرفت که با پس گرفتن این امضاها تعداد به زیر حد نصاب رسید و به همین دلیل از دستور کار مجلس خارج شد. 

وی در ارتباط با علت پس‌گرفتن بعضی از امضاء‌ها به خبرنگار فارس گفت: افرادی که امضاها را پس گرفتند اعلام کردند زمانی که امضاء‌ها صورت‌گرفته شرایط خاص و در زمان بود که رئیس‌جمهور برای مدتی خانه‌نشین شد و حالا این موضوع تمام شده است.

صدر در ارتباط با این موضوع که چرا مجلس در آن زمان اقدام نکرد پاسخ داد: هیئت‌رئیسه نمی‌توانست دخالت کند، خود نمایندگان امضاها را پس‌گرفتند و چون امضاها پس گرفته شده بود رئیس مجلس طرح موضوع کردند و همگی موارد مطرح شد و من وقتی سئوال از رئیس‌جمهور مطرح شد گفتم که باید طبق روال قانونی و در صورت به حد نصاب رسیدن امضاکنندگان مطرح شود و نباید این قضیه خیلی حاد شود. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی "با بیان اینکه درست است که سؤال از رئیس‌جمهور سابقه نداشته ولی ممکن است تعدادی از نمایندگان نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور انتقادات زیادی داشته باشند"، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند باید سئوال کنند تا فرصتی ایجاد شود که رئیس جمهور هم بتواند در زمان مقرر و قانونی پاسخ آنها را بدهد، اگر قانع شدند که هیچ ولی اگر قانع نشدند می‌توانند پیگیری‌های قانونی بعدی را انجام دهند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تلاش‌هایی که از سوی کواکبیان و مطهری در راستای جمع کردن امضا برای سؤال از احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد پاسخ داد: مجلس آزاد است و اینها نماینده مردم هستند و بالاخره نقطه‌نظرات و انتقادات مختلف دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند این فضا را محدود کند و ببندد. سئوال نمایندگان از وزرا و ریاست‌جمهوری باید مسیرهای قانونی خودش را طی کند و اگر نمایندگان بخواهند سؤال کنند راهشان بسته نیست اما آنچه که مسلم است در کشور باید ببینیم مسائل اصلی و اساسی چه چیزی است. 

صدر عنوان کرد: به نظر بنده مشکل اصلی مردم این موضوعات نیست. ضمن اینکه نمایندگان به وظایف قانونیشان عمل می‌کنند و ما هم به آنها حق می‌دهیم اما رسانه‌ها باید مسائل کشور را به سمت آرامش و وحدت ببرند تا پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود، چراکه به هر میزان که از چالش بین قوا پرهیز شود و مجلس و دولت و قوه قضائیه با هم در جهت رفع مشکلات کشور تدبیر کنند به طور حتم مفید و مؤثر است و باید در کشور بیشترین هماهنگی بین قوا باشد و دولت و مجلس با قوه قضائیه هماهنگی لازم داشته باشند چراکه در زمان وحدت مشکلات کشور سریع‌تر حل می‌شود اما اگر تقابل و درگیری باشد حتماً مشکلات بیشتری در کشور ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم نظرشان بر تعامل و هماهنگی بیشتر قوا و وحدت در حل سریع مشکلات مردم است و تلاشمان در مجلس این است که این اختلافات به سرعت حل شود چراکه در حال حاضر با توجه به شرایط دنیا، مسائل بسیار مهمی وجود دارد.
صدر با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه گفت: فرمایشات رهبری در کرمانشاه در ارتباط با جهت‌گیری‌های اصلی کشور به ویژه سال جهاد اقتصادی یکی از آنهاست که باید همه مسائلی که در کشور است در راستای شکوفایی اقتصادی باشد.

صدر در ادامه در ارتباط با استعفای علی مطهری خاطرنشان کرد: قبول یا رد استعفای وی بسته به نظر نمایندگان است ولی بعید است که این استعفا در صحن علنی مجلس رأی بیاورد چراکه مطهری عنوان کرده بود که به دلیل اینکه جلوی سؤال گرفته شده استعفا داده ولی در حالا حاضر که وضع سئوال مشخص شده این استعفا معنایی ندارد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطهری انتقادهایی دارد که ممکن است نماینده‌های دیگر نیز این انتقاد را داشته باشند ولی فقط چند ماه از عمر مجلس هشتم باقی مانده و به مطهری که فرزند فرد شاخصی است و شهید مطهری مورد علاقه مردم است توصیه می‌کنیم که ایشان هم چند ماهی صبر و حوصله پیشه کرده و به وظایف قانونی‌اش عمل کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم در انتخابات مجلس همان‌طور که در چند سال گذشته نیروهای دلسوز، اصول‌گرایان و پیروان خط رهبری در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری به پیروزی رسیدند این اتفاق تکرار شود حتما باید جبهه اصول‌گراها اتحاد داشته باشند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هر مقداری که برای وحدت و گسترش دامنه آن تلاش شود مصلحت آن است و ما امیدواریم 8+7 بتواند چالش‌ها را برطرف کرده و به عنوان یک پیکره واحد در انتخابات وارد شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین