کد خبر: ۸۹۲۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
در این چهار سال ایران را از قعر به اوج رساندیم

احمدی‌نژاد مدعی شد: توافقنامه سعدآباد ننگین بود!

تعلیق در دولت نهم شکسته شد/ مسأله مهمی در حرف‌های اوباما نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر چهارشنبه در جمع مردم زادگاه خود، در سمنان، از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سجیل 2 خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که چندی پیش ماهواره امید پرتاب شد و به اهداف تعریف شده رسید، افزود: «این ماهواره، امید ملت ایران و تمام ملت‌های آزاده بود و از استان سمنان به فضا پرتاب شد».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مردم سمنان گفت: «در آینده‌ای نه چندان دور موشک‌هایی با برد بالاتر و ماهواره‌های بزرگ‌تری از این استان عزیز به آسمان پرتاب خواهد شد».

وی همچنین اظهارکرد: «امروز نیز موشک سجیل 2 که دارای فناوری بسیار پیشرفته است از استان سمنان به فضا پرتاب شده و دقیقا در نقطه هدف قرار گرفته است».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این خبر را وزیر دفاع به وی اطلاع داده است، گفت: «این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و این سوخت دارای قدرت تحرک بالایی است.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این دولت به نوکری و خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کند، گفت: «ما همه باید دست به دست هم دهیم تا سمت‌ها از ریاست به نوکری مردم تبدیل و چنین فرهنگی در کشور ایجاد شود».

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اهمیت امکان توزیع عادلانه امکانات بین مردم، گفت: «در دور اول و دوم سفرهای استانی استان سمنان جزء استان‌های آخری بود که به آن سفر کردیم ولی اکنون به شما می‌گویم در دور سوم سفرهای استانی استان سمنان جزء سفرهای اول خواهد بود».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف دولت اسلامی، افزود: «من در سخنرانی‌های خود در طول سفرهای استانی به وظایف دولت اسلامی اشاره کرده‌ام. اکنون نیز به چند وظیفه دولت اسلامی اشاره خواهم کرد».

وی با بیان این‌که برای اینکه یک ملت به پیشرفت برسد عوامل متعددی موثر هستند، اظهار کرد: «یکی از مهمترین عوامل علم است و در واقع مهمترین ابزار پیشرفت یک کشور است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «بدون علم نه تنها یک انسان بلکه هیچ جامعه‌ای به هیچ سطحی از علم و پیشرفت نخواهد رسید. علم نور است».

وی با بیان این‌که ترویج علم و حمایت از عالمان و پشتیبانی از دستاوردهای علمی، اختراعات و ابتکارات آحاد مردم و باز کردن راه برای علم‌آموزی از دیگر وظایف دولت اسلامی است، گفت: «گسترش مراکز علمی، فرهنگی و پشتیبانی کامل از علم‌آموزی و به کار گرفتن علم در عرصه‌های مختلف است؛ چرا که بدون علم محال است کسی بتواند به مرتبه‌ای از مراتب پیشرفت و کمال دست پیدا کند و خداوند متعال علم مطلق است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عامل دوم برای پیشرفت را گسترش روحیه ایثارگری و فداکاری در جامعه دانست و گفت: «ایثارگری پایه و مایه اولیه همه پیشرفت‌ها، همه زیبایی‌ها و همه ارزش‌های انسانی است».

وی همچنین با بیان اینکه پایه یک جامعه خانواده است، گفت: «یکی از مهمترین اصول تداوم خانواده وجود عنصر ایثارگری در خانواده است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «اگر افراد یک جامعه نسبت به یکدیگر ایثار نداشته باشند و تک تک مردم فقط به فکر خودشان باشند آن جامعه قطعا یک جهنم سوزان خواهد بود اما در جامعه‌ای که پر از صفا و صمیمیت است مردم باید نسبت به یکدیگر فداکاری داشته باشند».

وی افزود: «آنچه در طول این 30 سال پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم عظمت و فرهنگ ملت ما را در اهتزاز نگه داشته فرهنگ ایثارگری است. اگر ایثارگری نبود از استقلال ایران‌زمین و عظمت کنونی آن خبری نبود».

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به اینکه دولت اسلامی وظیفه دارد از ساحت شجاعت ملت دفاع کند، گفت: «ملت ایران ملتی شجاع و مقتدر است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر شجاعت ملت متجلی و نشان داده و از آن دفاع نشود، دشمنان تا اعماق سنگرهای ملت رسوخ می‌کند. ملت ایران ملتی است که یک تنه در برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستاده است و از هجمه نظامی جبهه استکبار نترسیده است. ملت ایران ملتی است که در دامن خود شجاعان بزرگی را تربیت کرده که سرنوشت تاریخ را رقم زده‌اند. ملت ایران، ملتی است که در دامن خود حسین فهمیده را تربیت کرده است. ملت ایران، ملتی است که صدها هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم کرده است تا از ساحت و هویت و عظمت و استقلال خود دفاع کند و دولت اسلامی موظف است نماد شجاعت ملت، استقلال ملت و ایستادگی‌اش در برابر دشمنان و قدرت‌های زورگو باشد».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «احدی حق ندارد ضعف‌های درونی، سستی درونی و ترس خود را به حساب ملت ایران بگذارد. البته بعضی ترس را با تئوری‌های بسیار زیبا بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کنند».

وی گفت: «ملت ایران یک ملت شجاع است و اگر شجاع نبود امروز لشکر صدام در بخش‌های مختلف ایران مستقر بود. امروز صدام کجاست و ملت ایران کجاست؟ این عظمت و پیروزی به خاطر شجاعت ملت ایران است. امروز صدام و صدامیان در قعر جهنم هستند و ملت ایران در اوج عزت جهانی می‌درخشد.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «در یک مقطع در مورد ملت ایران آدرس غلط گرفتند و خیال کردند بعد از اینکه یک قیافه اخم‌آلود بگیرند و جار و جنجال و تهدید کنند ملت ایران از خواسته‌های خود عقب‌نشینی و صحنه را به آنها واگذار می‌کند، ولی اشتباه کرده بودند. آنها بر اساس این اشتباه سیاست‌های استعماری خود را در مورد ایران تنظیم کردند. زمانی که در سعدآباد آن توافقنامه یک جانبه، تحمیلی و نمی‌خواهم بگویم ولی ننگین را تنظیم کردند با خود گفتند کار ملت ایران تمام شد. آنها گفتند باید تمام فعالیت‌ها تعلیق و در آزمایشگاه‌ها بسته شود و رشته‌های دانشگاهی که مربوط به انرژی هسته‌‌ای هستند در دانشگاه‌ها تعطیل شود، آنها با امضای این توافقنامه جشن و پایکوبی کردند و در آن زمان نخست‌وزیر معزول و وقت انگلیس مصاحبه کرد و گفت ما میوه عراق را در سعدآباد چیدیم. در عراق تهدید کردیم و روی ترش نشان دادیم و ملت ایران عقب‌نشینی کرد. آنها نمی‌دانستند هر زمانی که ملت ایران در جریان حوادث قرار بگیرد آنچنان مشتی به صورت دشمن می‌زند که راه خود را گم می‌کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «بعد از انتخابات 84 ما گفتیم باید فعالیت‌ها آغاز و پلمپ‌ها رفع شود تا وقتی دولت جدید می‌آید فعالیت‌ها را تحویل بگیرد ولی متاسفانه تا روز آخر این اتفاق نیفتاد و سه، چهار روز پس از استقرار دولت جدید (دولت نهم) به آژانس اطلاع دادیم که ایران این تهدیدها را نمی‌پذیرد، مامورانتان را بفرستید تا پلمپ‌ها را باز کنند و اگر این کار را نکنید جوانان ایران پلمپ‌ها را باز و برایتان پست می‌کند».

وی ادامه داد: «بعد از اینکه تاسیسات شروع به کار کردند و پلمپ‌ها برداشته شد دشمنان ملت ایران حنجره‌های خود را پاره و شروع کردند به تهدید ملت ایران که اگر تعطیل نکنید ما قطعنامه صادر می‌کنیم».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه با اشاره به روند فعالیت‌های هسته‌یی در طول این چهار سال، گفت: «ملت ایران در برابر تهدیدها ایستاد و زیر بار این تهدیدها و فشارها نرفت».

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در عرصه جهانی بحران اقتصادی حاکم است، گفت: «ولی ایران قدم به قدم و مستحکم به فضل الهی جلو می‌رود و خواسته‌ها و اهداف خود را پیش می‌برد. ملت ایران با ایستادگی و عزت تمام موانع و مشکلات‌ را از پیش پا برداشته و برمی‌دارد.»

وی ادامه داد: «در طول این 28 – 27 ساله دشمنان ملت ما را تهدید به فشارهای زیادی کردند و آمدند پشت مرزهای ایران. در قضیه افغانستان با آنها همکاری شد ولی پررویی و بی‌ادبی کردند و قدر ملت ایران را ندانستند. در عراق نیز همین‌طور و وقتی مستقر شدند تصور کردند ملت ایران شجاعت را کنار گذاشته است، آنها فکر می‌کردند می‌توانند ملت ایران را تهدید کنند و گفتند گام سوم ما بعد از افغانستان و عراق ایران است. فکر می‌کردند می‌توانند اقدامی در مورد ایران انجام دهند؛ در صورتی که ملت ایران ملتی بیدار و یک ملت شجاع است و هر کسی که بخواهد انگشتش را روی ماشه ببرد و ملت ایران را تهدید کند، قبل از اینکه بتواند این کار را بکند ملت ایران دستش را قطع خواهد کرد».

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «یکی از مهمترین عناصر در دیپلماسی آن است که نقطه‌ضعف دشمن را هدف قرار دهید و اگر کسی در خانه خود بنشیند که دشمن بیاید و پشت مرزها قرار بگیرد، مجبور خواهد شد برای دفاع از خود در داخل خانه با دشمن درگیر شود؛ اما ملت ایران اجازه نمی‌دهد دشمن پشت مرزها برسد و مواضع دشمن را چه مواضع سیاسی و فرهنگی هدف قرار می‌دهد».

وی گفت: «بعضی‌ها خیال کرده‌اند ما در تهران، اصفهان و اهواز بنشینیم تا صهیونیست‌های غاصب با شعار از نیل تا فرات خود را به مرزهای ما برسانند؛ در صورتی که این یک اندیشه شیطانی و القای صهیونیستی است. ما باید با هجوم سیاسی و فرهنگی صهیونیست‌ها را در خانه خودشان اسیر کنیم و اجازه ندهیم که نگاه چپ به ملت ایران بکنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «ملت ایران ملتی شجاع و ایثارگر و مدافع کرامت‌های انسانی و دوستدار صلح و دوستی است، هم‌چنین پرچمدار یکتاپرستی و عشق به انسان‌هاست».

وی گفت: «یک ملت زمانی مقتدر و سربلند است که جلوه بیرونی آن سرشار از شجاعت، اقتدار و محبت باشد».

احمدی‌نژاد گفت: «دیگر آن زمان تمام شد و به اتمام رسید که ملت‌ها و دولت‌ها در برابر دولت‌های زورگو تواضع کنند».

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «دولت‌ها باید در برابر ملت تواضع کنند و در برابر گردن‌کشان، مستکبران و قلدران زورگو بایستند. ملت ایران یک ملت شجاع، مقاوم و ایستاده است که در برابر زورگویان ایستاده و تا آخر هم خواهد ایستاد».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «برخی خیال می‌کنند اگر در برابر مستکبران نرمشی نشان دهیم این موجب حل مشکلات است و با نرمش نشان دادن و کوتاه آمدن می‌شود تهدید را برطرف کرد؛ در صورتی که این تصور اشتباه است. هر موقع عقب‌نشینی کنیم و نرمش به خرج دهیم آنها پرروتر می‌شوند».

وی افزود: «اگر می‌خواهیم تهدیدها برطرف شود باید با شجاعت و ایستادگی ملت در برابر آنها قرار بگیریم و از حق خود دفاع کنیم.»

احمدی‌نژاد هم‌چنین گفت: «در این چند سالی که ملت ایران روحیه شجاعت و ایستادگی خود را به قدرت‌های زورگو نشان داده می‌بینیم که تهدید آنها برای همیشه از سر ملت ایران برطرف شده است. وقتی ما اعلام می‌کنیم کدام قدرت جرات دارد ملت ایران را تهدید کند آن قدرت دستش را بلند کند، آنها نه تنها دست‌شان را بلند نمی‌کنند بلکه دست‌شان را پشت‌شان نیز پنهان می‌کنند».

وی گفت: «هر کانونی که بخواهد ملت ایران را تهدید و به سمت ملت ایران گلوله‌ای شلیک کند، آن پایگاه و کانون و اصحاب آن توسط ملت ایران به جهنم فرستاده خواهد شد».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «به فضل الهی تمام دنیا اقتدار، عزت و جایگاه ملت ایران را شناخته است و همه به دنبال این هستند که با ملت ایران گفت‌وگو کنند، ملت ایران نیز از ابتدا اهل گفت‌وگو و منطق بوده اما گفت‌وگو در چارچوب حق و احترام».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «زمان چماق، تهدید با موشک و بمب و هواپیما به پایان رسیده و اثری ندارد. این صحبت‌ها و تهدیدها مربوط به عقب‌مانده‌های سیاسی است. ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگو در چارچوب حق و احترام است».

وی در پایان سخنانش به برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی استان سمنان اشاره کرد.

احمدی‌نژاد، در بدو ورود به سمنان در جمع خبرنگاران هم در پاسخ به سوالی درباره سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ما نباید هر کس صحبت می‌کند توجه داشته باشیم».

احمدی نژاد افزود: «مسئله مهمی در حرف‌هایشان نبود ولی در مجموع روند مثبت است».

وی اضافه کرد: «ادبیات آنان نسبت به چهار سال گذشته خیلی فرق کرده است چرا که آنها در چهار سال گذشته نمی‌توانستند ایران را ببینند و ما توانستیم ایران را از قعر به اوج بکشیم».

احمدی نژاد گفت: «آنها حتی جای یک صفحه کاغذ هم به ایران نمی‌دادند ولی به فضل الهی ایران جای خود را بازکرده است و به قدرت ها می‌گوید ما هم هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
0
1
براي سلامتي احمدي نژاد صلوات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
0
1
آن قدر به شما ..... آورده که بجای ریس جمهور می نویسید یک نامزد انتخابات
این......در 23 خردا بیشتر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
1
0
آقاي كانديداي محترم تا روز 22 خرداد صبر كن و آنگاه آسمان و ريسمان بباف.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
1
0
این مسیر را کره شمالی ولیبی هم رفت سرانشون این حرفها را می زدند اما اخر چکار کردند به قیمت گرسنه نگه داشتن ملتهایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۱
0
0
انرژی اتمی چیزی نیست
کره شمالی بمب اتم داره ولی مردمش علف میخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۱
0
0
انرژی اتمی چیزی نیست
کره شمالی بمب اتم داره ولی مردمش علف میخورن
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
این برای شخص نویسنده محترم است چون تا حالا شما ده ها بار نظرات ام را تو سابت نذاشتید!! مگر نبود؟! دیگر می خواستید چیکار بکنند.فعلا که شما هم از برکت همون پولا که آقایون گرفتن و اون خیانت ها رو کردن قلمتون غیر فتنه و اکاذیب نمی چرخه .می دونی چیه آقای عزیز. اینجور که شما می نویسید , تهمت می زنید و تخریب می کنید فکر نمی کنم که به جایی جز ترکستان برسید.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .خدا هدایت تون کند.یا علی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
سلام.اگه همون قرارداد به قول شما ننگین نبود حالا در ایران امریکا حکومت میکرد و شما باز هم در همین سمت بودید با این تفاوت که این بار بر علیه احمدی نزاد صحبت میکردید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین