کد خبر: ۱۲۱۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۵

عابدزاده: یک لحظه هم نمی‌توانم به اقامت آمریکا فکر کنم

در غربت مثل اسیرها هستم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که شایعه شده بود احمد عابدزاده به آمریکا رفته تا در این کشور زندگی کند، او می‌گوید: یک وجب خاک ایران را به آمریکا نمی‌دهم. 

حالا آمریکا آشیانه عقاب است؛ آشیانه احمدرضا عابدزاده. بی‌شک این برجسته‌ترین تیتری بود که رسانه‌های ایران بعد از انتشار خبر سفر عابدزاده، گلر اسبق تیم ملی به آمریکا و ادامه زندگی در این کشور، برگزیدند. 

اخبار غیررسمی از حضور همیشگی اسطوره سال های نه چندان دور تیم ملی در آمریکا خبر می داد و رسانه ها نیز در راستای انتشار این خبر، گام برداشتند و آن را منعکس کردند. اما حالا بعد از گذشت مدت اندکی، احمدرضا عابدزاده در یک تمای تلفنی کوتاه، سکوت خود را در این زمینه می شکند و علت سفر«موقت» خود به آمریکا را به زبان می آورد. منابع خبری فاش کرده بودند عابدزاده چندی پیش به دبی سفر کرده بود تا کارهای سفر به آمریکا را «اوکی» کند و اقامت بگیرد. اما عابدزاده این موضوع را رد می کند و در تماس با خبرنگار خبرآنلاین توضیح می دهد، علت سفر به آمریکا تنها راست و ریس کردند کارهای اقامت پسرش بوده است.

عابدزاده که از انتشار خبر اقامتش در آمریکا بسیار دلخور است، می‌گوید: «من یک وجب از خاک ایران را به خاک آمریکا نمی‌دهم. موضوع اقامت من در این کشور اصلا صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم.»
 
عابدزاده می‌گوید اصلا طاقت زندگی در غربت را ندارد. او این موضوع را در دوران بازیگری نیز ثابت کرد چون هیچ‌گاه به پیشنهاداتی که از خارج ایران می‌رسید توجهی نمی‌کرد. احمدرضا مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: «من در غربت مثل اسیرها هستم. اصلا یک لحظه هم نمی‌توانم به اقامت در آمریکا فکر کنم.» 

او دلیل اصلی سفرش را در این جملات خلاصه می‌کند: «به خدا آمده ام کارهای تحصیل پسرم را در این کشور درست کنم.»
 
احمدرضا بعد از این انجام این کار دیگر دلیلی برای ماندن در این کشور نمی‌بیند: «شک نکنید کارها که درست شود به ایران برمی‌گردم.»

عابدزاده دلایلی برای بازگشتش دارد، دلایلی که سال‌هاست آنها را به زبان می‌آورد و این بار هم تکرارشان می‌کند: «من به مردم کشورم مدیون هستم و هیچ‌وقت نمی‌توانم چنین کاری بکنم. هیچ‌وقت یادم نمی رود بعد از مشکلاتی که برایم پیش آمد، آنها چه رفتاری داشتند. دعاهای آنها باعث شد که خوب شوم. هنوز هم وقتی فیلم‌ها و عکس‌های آن دوران را می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که آنها برایم دعا کردند و دوست داشتند من دوباره برگردم.»
 
احمدرضا می‌گوید این تنها دل‌خوشی‌اش در فوتبال بوده است. او که بعد از جدایی از پرسپولیس اعتقاد داشت مورد بی‌مهری قرار گرفته است، می‌گوید: «همین محبت مردم تنها دل‌گرمی من در فوتبال بوده است. تک تک هواداران برای من عزیز هستند. از همین جا باز هم تاکید می‌کند حرف‌هایی که درباره ترک ایران می‌گویند اصلا صحت ندارد و باعث ناراحتی شدید من و هواداران شده است. به زودی به ایران برمی‌گردم.»

او که دوست ندارد بیش از این توضیح بدهد، از وضعیت خودش چیزی نمی‌گوید: «چیز خاصی نیست که بخواهم درباره خودم بگویم. فقط خواهش می‌کنم دوباره بنویسید همه چیز شایعه است.»

امیر عابدزاده، پسر احمد رضا، همانگونه که خودش می‌گوید بهانه اصلی سفرش به آمریکا بوده است. عابدزاده کوچک که روزی گفته بود می‌خواهد جای پدرش را در فوتبال ایران بگیرد، سال گذشته مدت کوتاهی در تهران بود. او در ایامی که در کشور حضور نداشت، دوران تحصیل و آموزش فوتبال خود را در انگلیس سپری می کرد. امیر عابدزاده اولین بار توسط پدرش در مدرسه فوتبال تاتنهام ثبت نام کرد تا در انگلیس پیش یکی از دوستان نزدیک عابدزاده بماند.

او دوران سختی را در این کشور گذراند اما به گفته همان دوست نزدیک احمدرضا عابدزاده، خیلی زود با شرایط جدید کنار آمد. او بعد از تاتنهام به تیم تایگر لندن رفت و در روزهایی که شایعه بود شاید به تیم جوانان بیرمنگام انگلیس بپیوندد، راهی ایران شد. سفر به ایران در واقع فاصله ای بین او و انگلیس انداخت تا بعدها راهی آمریکا شود. امیر حالا قرار است برای ادامه تحصیل و فوتبال در این کشور بماند...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین