کد خبر: ۱۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶

وزیر: تایید تلویحی موافقت احمدی‌نژاد با تغییر نام ارشاد به فرهنگ و هنر‬

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر به عنوان یک پیشنهاد از سوی برخی مطرح شده است و آقای رییس‌جمهور هم این پیشنهاد را رد نكرده است.

سید محمد حسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سئوالی درباره‌ی اینكه اخیراً خبری منتشر شده مبنی بر این‌كه قراراست نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر تغییر پیدا كند و احمدی‌نژاد نیز با این موضوع موافقت كرده است، مطرح كرد: اگر قرار باشد این موضوع اتفاق بیفتد باید لایحه‌ای نوشته شود و به مجلس ارائه شود و مجلس نیز تصمیم بگیرد. هنوز در مورد چنین كاری جدیتی وجود ندارد، البته به عنوان یک پیشنهاد برخی آن را مطرح كرده‌اند و آقای رییس‌جمهور نیز این پیشنهاد را رد نكرده‌ است.

وزیر ارشاد درباره‌ی آخرین وضعیت سازمان سینمایی مطرح كرد: در حال حاضر در مورد ساختار تشكیلاتی سازمان سینمایی با دكتر فروزنده معاونت توسعه و نیروی انسانی رییس‌جمهور در حال گفت‌وگو هستیم تا آن را نهایی كنیم و انشاءالله تا اواخر شهریور و یا اوایل مهر این كار انجام می‌شود كه بتواند این سازمان رسماً كار خود را آغاز كند.

سید محمد حسینی درپاسخ به سئوال در مورد این‌كه برخی از رسانه‌ها اعلام كرده‌اند كه وزارت ارشاد به سه شبكه ماهواره‌ای مجوز داده است گفت: این خبر مربوط به سال گذشته است و مربوط به اكنون نیست.

وی در پاسخ به اینكه اخیراً بار دیگر رسانه‌ها این موضوع را مطرح كرده‌اند، مطرح كرد: مسائل روز سیاسی باعث می‌شود كه این اخبار بار دیگر تكرار شود.

وزیر ارشاد در عین حال گفت:ما مجوز، داشتن دفتر در ایران را به سه شبكه دادیم اما یكی از این شبكه‌ها چون برنامه‌هایش مطابق با ضوابطی كه ما اعلام كرده بودیم، نبود. فعالیت‌اش تعطیل شده است ولی اكنون شبكه‌های «پرشین تی وی» و «ایرانیان» مجوز دارند.

وی خاطرنشان كرد: اكنون 120 دفتر شبكه‌های مختلف در ایران از خبرگزاری گرفته تا شبكه‌های تلویزیونی هستند. ولی اینها ایرانی نیستند اما این دو مورد ایرانی هستند و در واقع به این دو مورد به صورت مشروط و موقت مجوز داده شده و برنامه‌های آن‌ها رصد می‌شود. اگر برنامه‌های‌شان مطابق با آنچه كه گفته شده، نباشد دیگر مجوز آن‌ها تمدید نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین