کد خبر: ۱۰۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
تقی رهبر، نماینده مجلس شورای اسلامی:

مردم برای تحمل 6 ماه سختی آماده شوند

یارانه‌ها که واریز شد، مردم "هول" نشوند!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مردم باید حداقل 6 ماه سختی‌ها را تحمل کنند تا کارها روی ریل بیفتد.

محمدتقی رهبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در بیان اینکه مردم باید برای چه شرایطی پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها آماده باشند، اظهارداشت: هدفمندی یارانه‌ها تصمیم جمعی است که همه مسئولان از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نکته مهم در اجرای این قانون نحوه اجرای قانون هدفمندی است، ادامه داد: دولت باید در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها از ابتدا نظارت کند تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و مردم با گرانی‌های پیش‌بینی شده و یا غیرمنتظره روبه‌رو نشوند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها، حامل‌های انرژی قطعنا افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: بنابراین دولت باید قیمت‌ها را کنترل کند.

رهبر در بیان اینکه آیت‌الله جنتی گفته‌اند مردم باید برای دوران ریاضت آماده باشند، گفت: دوران ریاضت به آن معنا که مردم الگوی مصرف را رعایت کنند و مردم را نباید از نظر روانی در شرایط سخت قرار داد و باید سعی کرد فضای روانی امید و اعتماد در میان مردم ایجاد شود.

امام جمعه اصفهان در بیان اینکه احمدی‌نژاد اخیرا اظهار داشته‌اند از روز اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها وضعیت مردم بهبود پیدا می‌کند، نیز گفت: بعید می‌دانم که از روز اول وضعیت مردم بهبود پیدا کند، چرا که حداقل 5 تا 6 ماه زمان لازم است و مردم باید تحمل کنند تا کارها روی ریل بیفتد.

وی در بیان اینکه مردم باید برای چه روزهایی آماده باشند و پس از واریز شدن یارانه‌های نقدی چه کنند؟ گفت: مردم با واریز یارانه‌ها به حساب‌شان "هول" نشوند و منتظر بقیه‌اش هم باشند چرا که قبض برق، گاز و دیگر قبض‌ها بدون در نظر گرفتن قیمت بنزین در پیش است.

رهبر تاکید کرد: مردم با احتیاط یارانه‌های نقدی را که زودتر به حساب‌شان واریز شده است نگه‌داری کنند تا زمان پرداخت قبوض برق و آب و گاز فرا برسد و بعد ببینند باید بیشتر از مبلغ واریزی پرداخت کنند یا کمتر.

وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها قطعا در جامعه یک شوک اقتصادی وارد می‌کند و نیاز به پایداری، صبر و متانت مردم دارد و دولت نیز باید نظارت بر قیمت‌ها داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
مردم بيچاره بايد سختي بكشن كه آقايون راحت باشن عجب روزگاريست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
ما 30 ساله كه داريم سختي ميكشيم از دست شما اجنبيها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
آنچه مسلم است و از همین حالا قابل پیش‌بینی است فشار مضاعف بر طبقه محروم و اقشار کم درآمد جامعه خواهدبود.

آقایان مسوول که از ارقام حقوق بالا و امکانات بسیار برخوردارند و نیز قشر مرفه و ثروتمند جامعه مثل همیشه در حاشیه امن قرار دارند و گرانی سرسام‌آور را هیچ‌گاه احساس نکرده و نمی‌کنند.

البته آقای رئیس‌جمهور بارها‌وبارها در سفرهای استانی بر افزایش قدرت خرید اقشار ضعیف با اجرای هدفمند کردن یارانه ها تأکید نموده‌اند. حالا باید ببینیم و بعدش تعریف کنیم!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین