کد خبر: ۱۳۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲

تابش: اصول‌گرایان نگران عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند

اصول‌گرایان اگر علم غیب می‌دانند در جاهای دیگر از آن استفاده کنند!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان مخالف اصلاحات، نگران حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس از یک سو و عدم حضور آنها از سوی دیگر است، در تشریح این وضعیت فکری اصول‌گرایان گفت: اصول‌گرایان برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات آینده مجلس نگران عدم حضور اصلاح‌طلبان هستند، چون اگر اصلاح‌طلبان واقعی در انتخابات نباشند مشارکت بالایی در انتخابات صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر برای از دست دادن کرسی‌های مجلس آینده، نگران حضور اصلاح‌طلبان هستند، چرا که اگر اصلاح طلبان بیایند با اقبال عمومی مواجه شده و اکثریت مجلس را به دست می‌گیرند. 

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این تضادهای فکری جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف اصولگرا نشان از اوج آشفتگی در جبهه اصولگرایان است، گفت: آن‌ها همچنان سردرگم هستند که چه سیاستی را در قبال اصلاح طلبان داشته باشند و حتی اگر سردرگم هم نباشند وحدت نظری در این خصوص ندارند. 

وی دلیل اینکه برخی اصلاح طلبان هنوز رویکرد مثبتی به انتخابات ندارند را محدودیت‌هایی دانست که برای اصلاح طلبان اعمال شده است. 

تابش تصریح کرد: اگر این محدودیت‌ها برای اصلاح طلبان ایجاد نمی‌شد و شرایط این گونه نبود، قطعا اصلاح طلبان کشور به نحو دیگری تصمیم می‌گرفتند؛ البته الآن هم اگر این محدودیت‌ها برداشته شود، استراتژی و راهبرد‌هایشان را تغییر می‌دهند. 

تابش با انتقاد از موضع گیری‌های برخی از اصولگرایان مبنی بر اینکه اصلاح طلبان لازم نیست و نباید در انتخابات مشارکت کنند، گفت: مسئولینی که در هر صورت کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند و این کار حساس و مهم را عهده دارند خوب است که حرف‌هایی را نزنند که احساس طرفداری یا ضدیت با جناح دیگر از آن احساس شود. 

وی در مورد سخن برخی از اصولگرایان که می‌گویند اصلاح طلبان حتما در انتخابات شرکت می‌کنند چون اگر حضور نداشته باشند، برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف می‌شوند، گفت: آقایان اگر علم غیب می‌دانند در جاهای دیگر از آن استفاده کنند؛ این آقایان فکر می‌کنند که دنیا همیشه به کام آن هاست و می‌توانند از این گونه اظهار نظر‌ها کنند. 

رئیس فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است در شرایط فعلی چنین حرف‌هایی را بزنند اما قطعا این حرف‌ها واقعیت ندارد. 

تابش در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان اصلاح طلبان، همیشه رویکردی مثبت به مقوله انتخابات داشته‌ایم و همیشه هم دلمان می‌خواهد این عرصه حساس را از دست ندهیم، اما اگر بنا باشد با شرکتمان در انتخابات، فقط پلی برای دیگران باشیم و بعد هم دیگران بیایند از روی ما عبور کرده و به مجلس بروند و بعد هم ما، محاکمه و مجازات شویم که چرا این طور حرف زدید و آن عمل از تو سر زد، به این نتیجه می‌رسیم که این حضورمان در انتخابات به معنای کاندیدا داشتن عاقلانه نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین